بازدید 10693

شمار آوارگان سودانی از ۳ میلیون نفر گذشت

سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که شمار سودانی‌هایی که بر اثر جنگ داخلی آواره شدند به ۳ میلیون ۱۳۰ هزار نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ 13 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که درگیری‌ها بین ارتش سودان و شبه نظامیان موسوم به نیروهای حمایت سریع در سودان بیش از ۳ میلیون نفر را مجبور به فرار کرده است.

در گزارش سازمان بین المللی مهاجرت آمده است: از این تعداد ۲.۴ میلیون نفر آواره داخلی و ۷۰۰ هزار و ۳۰ نفر به کشورهای همسایه مهاجرت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، مصر بیشترین آوارگان سودانی را پذیرفته و پس از مصر، چاد، سودان جنوبی، اتیوپی و جمهوری آفریقای مرکزی در جایگاه بعدی قرار دارند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان با میانجیگیری آمریکا و عربستان و اعلام پایبندی دو طرف درگیر، درگیری‌ها در این کشور میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

تاکنون تلفات جانی در سودان به بیش از یک هزار نفر رسیده و حدود ۱۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست