بازدید 4214

کشف غافلگیرکننده سکه‌های طلا در یک مزرعه

یک مرد ساکن ایالات متحده آمریکا هنگام حفاری در مزرعه‌اش، مجموعه بزرگی از سکه‌های تاریخی طلا و نقره کشف کرد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 12 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از لایوساینس، ‌یک مرد اهل ایالت «کنتاکی» چندی پیش مشغول حفاری در مزرعه‌اش بود که در کمال غافلگیری بیش از ۷۰۰ سکه متعلق به دوره جنگ داخلی آمریکا را کشف کرد.

این مجموعه سکه‌های تاریخی، صدها سکه طلای آمریکایی متعلق به بازه زمانی ۱۸۴۰ تا ۱۸۶۳ میلادی و چند سکه نقره را شامل می‌شود.

به گفته کارشناسانی که اصالت این سکه‌ها را تایید کرده‌اند ۹۵ درصد از این مجموعه را دلارهای طلا، ۲۰ مورد از سکه‌ها را سکه‌های ۱۰ دلاری «آزادی» و هشت مورد سکه ۲۰ دلاری «آزادی» تشکیل داده است. نادرترین این سکه‌ها، سکه طلای یک اونسی متعلق به سال ۱۸۶۳ میلادی است. فقط یک مورد از این نوع سکه‌ها در حراجی‌ها به قیمت صدها هزار دلار به فروش می‌رسد. در مجموعه‌ای که در مزرعه این مرد آمریکایی کشف شده است، ۱۸ مورد از این سکه‌ها وجود دارد.

سوای از ارزش مادی این سکه‌ها، اکتشاف اخیری که در مزرعه این مرد آمریکایی اتفاق افتاد برای اینکه می‌تواند درباره دوره پرهیاهوی تاریخ ایالات متحده آمریکا اطلاعاتی ارائه کند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شایعاتی وجود دارد که بسیاری از مردم ثروتمند ساکن «کنتاکی»، حجم قابل توجهی از پول را از بیم ربوده شدن توسط نیروهای ایالات مؤتلفهٔ آمریکا دفن کرده بودند. نامه‌هایی از برخی از ساکنان «کنتاکی» وجود دارد که در آن‌ها به دفن ۲۰ هزار دلار و ۸۰ هزار دلار سکه طلا اشاره شده است. البته هیچ‌کدام از این گنجینه‌ها تاکنون پیدا نشده‌اند.

 

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست