بازدید 8762

کلاهبرداری های میلیاردی با رسیدهای جعلی!

کد خبر: ۱۱۸۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹ 11 July 2023

مرد 50 ساله ای که با شگرد رسیدهای جعلی از کسبه مشهدی کلاهبرداری می کرد در حالی رسوا شد که مقادیر زیادی نقره های سرقتی نیز از مخفیگاه وی کشف شد.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته درباره جزئیات این پرونده به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: چند روز قبل یکی از کسبه خیابان امام رضا (ع) با تسلیم شکوائیه ای به پلیس ادعا  کرد، مردی در پوشش خریدار خشکبار مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان باشگرد رسیدهای جعلی از شاگرد مغازه اش کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: با طرح این شکایت بررسی های تخصصی پلیس آغاز و مشخص شد مرد کلاهبردار در ساعت 3:30 بامداد وارد فروشگاه خشکبار شده و اجناسی از قبیل 2 کیلو و 500 گرم زعفران، زرشک و پسته خریداری کرده است. او سپس با نشان دادن رسید جعلی به شاگرد مغازه اجناس را تحویل گرفته و از مغازه خارج شده است اما وقتی شاگرد مغازه برای اطمینان از واریز وجه با صاحب فروشگاه تماس گرفته، ماجرای کلاهبرداری با رسیدهای جعلی لو می‌رود.

مقام ارشد انتظامی مشهد با اشاره به این که همزمان با آغاز تحقیقات، تعداد دیگری از کسبه خیابان امام رضا (ع) و شیرازی از کلاهبرداری های مشابه با مبالغ میلیاردی به پلیس گزارش دادند، تصریح کرد: افزایش شاکیان موجب شد تا گروهی از نیروهای کلانتری امام رضا (ع) بررسی های خود را با بازبینی دوربین های مدار بسته ادامه دهند. در همین حال مشخص شد که مرد کلاهبردار به تنهایی وارد فروشگاه های هسته مرکزی شهر می شود و با چرب زبانی و جلب اعتماد شاگردان مغازه ها، از آنان کلاهبرداری می کند.

سرهنگ نگهبان ادامه داد: پس از چند روز فعالیت های اطلاعاتی و ردزنی های پلیسی بالاخره محل اختفای متهم در خیابان مصطفی خمینی شناسایی شد و در حالی مورد بازرسی نیروهای انتظامی قرار گرفت که مرد 50 ساله نیز در همین مکان بازداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی دو دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون و سامسونگ به همراه تعداد زیادی انگشتر نفیس و مقادیری زعفران کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مشهد اضافه کرد: با انتقال متهم به مقر انتظامی، 6 تن از کسبه اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) که طعمه رسیدهای جعلی شده بودند با مراجعه به کلانتری، وی را شناسایی کردند و مدعی شدند که مرد 50 ساله بیش از 6 میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده است.

وی گفت: از سوی دیگر بررسی های پلیسی درباره گوشی های هوشمند و انگشترهای نقره بیانگر آن بود که اموال مذکور از یک مسافرخانه در اطراف خیابان امام رضا (ع) سرقت شده است بنابراین مال باختگان که 2جوان مسافر بودند، شناسایی و به کلانتری دعوت شدند. وی ادامه داد: بررسی های بیشتر نشان داد که علاوه بر اموال مذکور، مقدار 2 کیلو و 500 گرم نقره و مقداری زیورآلات نیز از سوئیت دو جوان مسافر سرقت شده است که در نهایت متهم یاد شده در مواجهه حضوری با مال باختگان به 23 فقره کلاهبرداری با رسیدهای جعلی و سرقت از مسافرخانه اعتراف کرد.

کلیددار امنیت مشهد با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی افزود: با آن که کلاهبرداری از طریق رسیدهای جعلی به شگردی نخ نما توسط مجرمان فضای مجازی تبدیل شده است اما باز هم بسیاری از شهروندان و به ویژه مغازه داران طعمه چنین تبهکارانی می شوند و اموال خود را از دست می دهند. وی با بیان این که رسیدهای جعلی به ظاهر شباهت زیادی به رسیدهای واقعی دارند، افزود: هیچ راهکاری برای تشخیص ظاهری این رسیدها وجود ندارد مگر آن که فروشندگان بلافاصله از حساب خود موجودی بگیرند و از اعتماد به اشخاص ناشناس بپرهیزند.

سرهنگ احمد نگهبان یادآور شد: متهم مذکور که ظاهری موجه دارد با خونسردی و چرب زبانی، اعتماد فروشندگان کالا را جلب می کرد و با لهجه یکی از استان های جنوبی کشور سخن می گفت تا بتواند از این شگرد برای فریب فروشندگان استفاده کند.

این مقام انتظامی همچنین درباره ماجرای سرقت از مسافرخانه ها گفت: متهم یاد شده در یکی از مسافرخانه ها سوئیتی را اجاره می کرد و سپس با زاغ زنی افراد پولدار، اموال آن ها را می ربود که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی