بازدید 4738

بایدن اسرار نظامی آمریکا را فاش کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در توجیه ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، اسرار نظامی مهم کشورش را فاش کرد و گفت که گلوله‌های توپخانه ارتش آمریکا رو به اتمام است.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳ 11 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس‌‌جمهور ایالات متحده در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعتراف کرد که گلوله‌های توپخانه نیروهای آمریکایی رو به اتمام است.

بایدن با افشای یک حقیقت بسیار حساس درباره ارتش آمریکا مبنی بر این‌که گلوله‌های توپخانه‌ای ارتش این کشور رو به اتمام است، به دنبال توجیه تصمیم جنجالی خود در خصوص ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین است.

بایدن در مصاحبه روز یکشنبه خود با سی ان ان چنین اعترافاتی را مطرح کرد و گفت که ضروری است که بمب‌های خوشه‌ای به کی‌یف داده شود زیرا گلوله‌های 155 میلی‌متری توپخانه‌ای بسیار اندک است.

وی گفت: «این جنگی است که به مهات ارتباط دارد و مهمات آن‌ها رو به اتمام است و ما نیز کم داریم».

منتقدان محافظه‌کار همچون «استیو گست» مجری پادکست ایالات متحده تصریح کرد که بایدن چیزی را فاش کرد که باید بعنوان یک اسرار دولتی باقی می‌ماند.

وی در این خصوص گفت: ««جو بایدن به دنیا اعلام می‌کند که آمریکا مقادیر اندکی گلوله‌های 155 میلی‌متری دارد. آیا رئیس‌جمهور بایدن اهمیتی نمی‌دهد که مخالفان ما در چین کمونیست به حرف‌هایشان گوش می دهند؟»

 «لوگان دابسون» یکی از اعضای سنای آمریکا نیز گفت: «عاشق لحظه‌ای هستم که رئیس‌جمهور آمریکا به سی ان ان می‌رود تا به همه بگوید که ما کمبود مهمات داریم».

بایدن این اظهارات را در حالی مطرح کرد که آمریکا و متحدان اروپایی این کشور آماده می‌شدند تا این هفته در نشست ناتو در ویلنیوس در خصوص جنگ اوکراین و نحوه حمایت از کی‌یف در مقابل مسکو گفت‌وگو کنند.

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره استدلال کرده‌اند که اظهارات بایدن در سی ان ان نشان می‌دهد که کمپین آمریکا برای ارائه میلیاردها دلار تسلیحات به کی‌یف، دفاع آمریکا را تضعیف کرده است.

از طرف دیگر، سناتور «جی دی وانس» جمهوری‌خواه از ایالت اوهایو، اظهارات بایدن را «اعترافات حیرت‌آور بایدن خواند، چیزی که من بیش از یکسال است که در خصوص آن هشدار می‌دهم. او می‌گوید که گلوله‌های155 میلی‌متری توپخانه ما و اوکراین رو بهاتام است. جنگ اوکراین آسیب بزرگی به امنیت ملی ما وارد می کند.

«اندی بیگز» نماینده آریزونا گفت که با توجه به اعتراف بایدن در مورد کاهش ذخایر توپخانه، «ما نمی‌توانیم بیش از این به اوکراین ارسال کنیم. آمریکا در اولویت است.»

با این‌حال، یک مقام ناشناس کاخ سفید با ادعای بایدن مخالفت کرد و به فاکس‌نیوز گفت که کمک‌های نظامی به اوکراین باعث کاهش مهمات آمریکا نشده است.

وی توضیح داد: «ارتش برای تعداد سامانه‌های تسلیحاتی و مهماتی که در صورت بروز حوادث احتمالی یا درگیری نظامی در ذخایر خود نگهداری می‌کنیم الزامات خاصی دارد و هرچه به اوکراین ارسال می‌کنیم مازاد آن است بنابراین مهمات خود آمریکا رو به اتمام نیست».

برخی از نمایندگان کنگره، جنگ اوکراین را «جنگ نیابتی» علیه روسیه می‌دانند. «دیوید ساکس» کارآفرین فناوری آمریکا می‌گوید علی‌رغم آنکه واشنگتن در مقایسه با روسیه، بودجه بیشتری را برای دفاع تخصیص می‌دهد اما راهبرد بایدن ظاهراً نتیجه معکوس می‌دهد.

وی در این خصوص گفت: «نکته جنگ نیابتی، تضعیف روسیه بود اما اول مهمات آمریکا تمام شد بنابراین چه کسی در حال تضعیف دیگری است؟»

کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند اما ا وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست