بازدید 9169
۲

ممنوعیت نشاکاری مجدد برنج در مازندران

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از ممنوعیت کشت نشا مجدد برنج خبر داد و گفت: سفره های آب زیرزمینی استان به شدت تحت فشار است و آب برای زراعت ‌نیست.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹ 08 July 2023

به گزارش تابناک؛ حیدر داودیان مدیر عامل آب منطقه ای مازندران در گفت‌و‌گو با تسنیم  با اشاره به کاهش آورد رودخانه‌ای امسال در مازندران اظهار داشت: کشاورزان مناطق دشتی و جلگله‌ای ‌امسال نشا مجدد برنج انجام ندهند چرا که با کمبود آب روبه‌رو هستیم و ممکن است ‌برای دستیابی به نشا مجدد هزینه‌ای ‌کنند که منجر به خسارت کشاورزی‌شان شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه فشار به سفره آب‌های زیرزمینی منجر به فرونشست زمین می‌شود، افزود: منافع آیندگان با فشار بر سفره  آب زیرزمینی به خطر می‌افتد.

داودیان با بیان اینکه در استان 11 سد داریم، اما دو سد آیت‌الله صالحی‌مازندرانی و سد شهید رجایی از اهمیت بالایی در تامین آب شرب و حجم آب ذخیره‌ای ‌برخوردارند، تصریح کرد: از ابتدای سال آبی امسال در سد شهید رجایی آورد تجن کاهش چشمگیری داشته ‌و براساس آمارها 70 درصد کاهش آورد داشتیم.

وی با بیان اینکه ذخیره مخزنی‌ این سد کاهش یافته است، اضافه کرد:‌ با رهاسازی آب این سد به منظور تأمین بخشی از مصارف کشاورزی، ذخیره سد ‌به 40 میلیون مترمکعب کاهش یافت.

‌داودیان  ‌ورودی آب به این سد را 2 مترمکعب در ثانیه اعلام کرد و گفت: ‌اما خروجی سد 12 مترمکعب بر ثانیه است که با نوبت‌بندی در شبکه‌های پایین‌دست تجن و در سورک، اراضی میاندرود، بخش‌هایی از جویبار و ساری آبرسانی انجام شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران ‌ادامه داد: در سد آیت‌الله صالحی نیز حجم ذخیره‌ای 90 میلیون مترمکعب بوده که حدود 50 میلیون مترمکعب از اول فعالیت کشاورزی رهاسازی آب داشتیم و فعلا ادامه آبرسانی مقدور نیست مگر اینکه بارندگی داشته باشیم چرا که ورودی آب به سد 1.5 مترمکعب در ثانیه است و بقیه حجم ذخیره باید برای تامین آب شرب آمل، بابل و امیرکلا استفاده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
به جاش کویر استان اصفهان الان زیر کشت برنجه. شما هم هی تیتر بزنید زاینده رود اب ندارد. بعد اب شرب چهارمحال گل شده هیچ خبری تیتر نمیزنید
افرین به این عدالت
آقا این هم دورغ هست اگر واقعا میتونید جلو کشاورزان بگیرید امسال مردم بیشتر کشت دوم انجام میدن با حرف زدن چیزی انجام نمبشه منم یک کشاورز هستم بخدا راضی نیستم تو این آب کمی دوباره کشت دوم برنج انجام بشه اگر به همین حالت پیش بره تا 3 یا 4 سال دیگر تو شمال با کمبود آب مواجه میشیم . دولت مردان انقدر بی مسولیت نباشید یک کاری انجام بدید. چقدر در شمال چاه آرترین هست همینطور راه شده هست تمام آب سفره زیر زمین خاله شده یک مدیریت در این زمینه هم بشه. تو رو خدا جلو کشت دوم بگیرید
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری