بازدید 19720
۶

تصمیم جدید شورای رقابت درباره قیمت خودرو

تصمیم جدید شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی اعلام شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 08 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از عرش نیوز، تصمیم جدید شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی اعلام شد .قیمت‌گذاری خودرو در ماه‌های گذشته، روزهای پرتنشی را برای بازار خودرو رقم زد. حال با تصمیم جدید شورای رقابت ممکن است مجددا در بازار خودرو جنجال به پا شود.

 شورای رقابت قصد دارد تا بار دیگر قیمت‌گذاری خودروهای تولیدی شرکت‌های خصوصی را در دستورکار قرار دهد. براساس اعلام این شورا، اعضا روز شنبه ۱۷ تیر سال جاری طی جلسه ۵۸۴ شورای رقابت قرار است قیمت محصولات مونتاژی را بررسی کنند.

این اقدام شورای رقابت برای قیمت گذاری خودروهای تولیدی خودروسازان خصوصی در حالیست که دو ماه پیش لیستی منتسب به شورای رقابت درباره قیمت‌های جدید محصولات مونتاژی منتشر شد.

اعضای شورای رقابت در بهمن سال گذشته طی دستور العملی که برای تنظیم بازار خودرو صادر کرد، تمام بازار خودرو شامل بازار خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی را انحصاری تشخیص داد و استدلال کردند که در بازار انحصاری قیمت‌گذاری باید توسط این شورا انجام شود. بنابراین در فروردین سال جاری قیمت‌های جدید را به دو خودروساز بزرگ کشور ابلاغ کرده و در اردیبهشت نیز برای اولین بار نسبت به قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی اقدام کردند.

قیمت گذاری برای دو محصول وارداتی سایپا نیز توسط شورای رقابت رقم خورد تا نشان دهد اعضای این شورا نسبت به حضور تمام قد در بازار خودرو اصرار دارند. قیمت گذاری خودروهای مونتاژی با واکنش شرکت های خودروساز خصوصی همراه شد و آن به طور تلویحی اعلام کردند حاضر نیستند فرمول قیمتی شورای رقابت را بپذیرند.

بازار خودرو روز شنبه منفجر می‌شود؟

این کش و قوس ها با توجه به نزدیک شدن به زمان تحویل محصولات عرضه شرکت‌های خودروساز خصوصی در مرحله دوم فروش از مسیر سامانه یکپارچه ادامه داشته و به نظر می رسد شورای رقابت برای تعیین تکلیف این مساله پیش از نهایی کردن ثبت نام های خودروهای مونتاژی در مرحله دوم پا پیش گذاشته و به دنبال این است تا قیمت محصولات تولیدی خودروسازان خصوصی را مشخص کند. انتشار این خبر در حالی که بازار خودرو روزهای به نسبت آرامی را تجربه می کند می تواند سبب تغییر مسیر قیمت های بازاری شود. خروجی جلسه شورای رقابت در روز شنبه می‌تواند بازار خودرو را منفجر کرده و بار دیگر سرعت حرکت خودروها در جاده را افزایش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۶
به نظر من مردم باید به حیابانها بیایند و بر علیه مافیای دولتی خودرو تظاهرات کنند. غیر از این نمی شود. به این دولت قشار آورد
قیمت گذاری خودرو را هم بسپارید به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت و یا شورای هماهنگی یه قوه... اونها برای همه چی نسخه می پیچند و به سرعت موضوعات بغرمج را حل می کنند...
در یکسال یک میلیون خانه میسازند.
در چند ماه کرونا را ریشه کن می کنند.
در چند روز مشکل بیکاری را حل می کنند.
در چند ساعت به پیمان شانگهای می پیوندند.
و در چند دقیقه صدها قول و دستور می دهند و مصاحبه های آنچنانی می کنند..
هرچند در زندگی ما نقشی ندارند ولی گوشمان را پر می کنند از وعده ها و امید به آینده ای موهوم که خودش خیلی بهتره از این شورای رقابت بی ارزش...
خب نتیجه ؟
اینا رو که میدونستیم
انگار خیلی دوست دارید بازار متشنج بشه و قیمت ها بره بالا.
یاد تصمیم کبری افتادم
مردم گوش به این حرفها ندید مردونه یکسال نخرید به دست و پای شما میفتن اینها بازار گرمی خودشونه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست