بازدید 3242
۳

آماری از ورود گردشگران سلامت به کشور در سال گذشته

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراجعه یک میلیون و دویست هزار گردشگر سلامت به کشور از ۱۶۴ ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت ارز وارد کشور می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 07 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر سعید کریمی با اشاره به این که در حال حاضر  ۲۴۷ مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت دارند، افزود: در رتبه بندی جهانی که توسط یک موسسه آمریکایی در خصوص گردشگری درمانی صورت گرفته، ایران حائز رتبه چهل و ششم در بین کشورهای جهان معرفی شده است.

وی بیشترین گردشگر سلامت مراجعه کننده به ایران‌ را مربوط به ۱۰ کشور همسایه شرقی و غربی و حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: در بین این کشورها عراق و افغانستان در رتبه بالاتر و پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان و تاجیکستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند و کشورهای مذکور مجموعا مبدأ بیش از ۹۰ درصد گردشگران سلامت ایران بوده‌اند. 

 معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که ایران  در  سال ۱۴۰۱ از  ۱۶۴ ملیت گوناگون و بنابراین از پنج قاره جهان گردشگر سلامت داشته است، یاد آور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیتها چند صدهزار نفر و شمار گردشگران سلامت  برخی کشورها نیز به ویژه از قاره‌ها و مناطق دوردست محدود بوده است.

بر اساس گزارش سایت وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که گردشگری سلامت صنعتی ارز آور است، اظهارکرد: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت وارد کشور می‌شود که این مبلغ علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی به زنجیره هتل‌ها، رستوران‌ها، صنعت حمل و نقل و دیگر نهادهای خدماتی  نیز تعلق می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
با دلار ۵۰ هزارتومنی معالجه پزشکی مفت در میاد.
عراقي ها شدن سلامت؟؟؟؟
ناآگاهی و ضعف دیپلماسی نظام موجب اقدام به گروگانگیری گسترده اتباع غربی کرد و این صنعت گردشگری نرمال کشور را ورشکسته کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست