بازدید 3411

افزایش کلاهبرداری ازطریق سایت‌های خدمات‌رسان

رییس پلیس فضای تبادل اطلاات فرماندهی انتظامی اصفهان از افزایش ۴۱ درصدی کلاه‌برداری از طریق سایت‌های خدماتی و فروش کالا در استان اصفهان در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبرداد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 07 July 2023

به گزارش «تابناک»، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: جرائم سه ماه اول امسال در فضای مجازی ۳۱ درصد افزایش داشته است و دستگیری‌های متخلفان و مجرمان نیز با افزایش۲۰درصدی همراه بوده است.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم به تماس‌هایی که از پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی با عناوین مختلف همچون برنده شده در مسابقات رادیویی و تلویزیونی،سایت‌های جعلی و ارائه خدمات و سایر موارد با آنان برقرار می‌شود توجه نکنند و تحت هیچ شرایطی بر روی لینک‌هایی که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود، کلیک نکنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پاسخ به این سوال که نحوه برخورد پلیس فتا در مقابل کلاه‌برداری از طریق سایت‌هایی همچون "دیوار" و "شیپور " چیست،بیان داشت: در حوزه سایت‌های خدماتی "دیوار وشیپور" در سه ماه اول امسال ۴۱درصد افزایش وقوع تخلف داشته‌ایم که به شهروندان توصیه می‌کنیم در برخورد با چنین مواردی ابتدا مبادرت به شناسایی آگهی گذارنده و دوم مسدودی خطوط تلفن مورد استفاده کلاه‌برداران و سوم اعلام آگهی‌های کلاه‌برداری کنند.

وی اضافه کرد:در صورت وجود شاکی خصوصی ، کلاه‌برداران شناسایی ، حساب‌های بانکی مورد استفاده مسدود و به مقام قضایی گزارش می‌شود.

سرهنگ مرتضوی بیان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک آن را از طریق وبسایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش مردمی ویا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست