بازدید 2258

رئیس پلیس تل‌آویو از سمتش کناره‌گیری می‌کند

«آمی اشد» رئیس پلیس تل‌آویو اعلام کرد که در واکنش به دخالت اعضای کابینه راست افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و درخواست آنها برای شدت عمل در مقابل معترضان از سمتش کناره‌گیری می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰ 06 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، ایتمار بن گویر وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی خواستار برخورد شدید با معترضانی شده بود که علیه کابینه صهیونیستی تظاهرات و خیابان‌ها و جاده‌ها را مسدود کرده بودند اما اشد چهارشنبه اشاره‌ای به نام وی نکرد.

بلافاصله پس از اعلام استعفای اشد صدها معترض بار دیگر به خیابان‌های تل‌آویو آمده و با بستن اتوبان اصلی و برافروختن آتش با پلیس مقابله کردند.

اشد در سخنانی تلویزیونی گفت که نمی‌توانست خواسته‌های وزرایی را که به گفته او همه قوانین را شکسته و در تصمیم‌گیری‌های حرفه‌ای دخالت می‌کردند، بپذیرد.

وی افزود: من نمی‌توانستم از نیروی غیرمعقولی استفاده کنم که بعد از آن باعث می‌شد اورژانس ایچیلوف (بیمارستان تل‌آویو) مملو [از زخمی‌ها] شود.

اشد گفت: در طول سه دهه‌ای که فعالیت کردم این اولین باری بود که با یک واقعیت پوچ روبرو می‌شدم و برقراری نظم و آرامش چیزی نبود که از من خواسته می‌شد بلکه عکس آن از من خواسته می‌شد.

طی ماه‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو و اصلاحات دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بود.

رهبران اپوزیسیون کابینه نتانیاهو اصلاحات قضایی را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش این چهره برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

تصویب این طرح به تازگی توسط نتانیاهو به تعویق افتاد اما معترضان تأکید بر لغو کامل این طرح دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی