بازدید 4467
۹

ادعای کویت درباره میدان گازی آرش

بعد از ادعاهای عجیب وزیر نفت کویت این بار یک منبع در وزارت خارجه عربستان نیز مدعی شد که میدان گازی آرش حق مشترک عربستان و کویت است و از ایران می خواهیم که مذاکره در این خصوص را آغاز کند.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 05 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،  کویت و عربستان مدعی شدند منابع طبیعی میدان گازی الدره (آرش) تنها حق مشترک این دو کشور است و طرف دیگری در آن حق ندارد.
 
 بعد از ادعاهای عجیب وزیر نفت کویت این بار یک منبع در وزارت خارجه عربستان نیز مدعی شد که میدان گازی آرش حق مشترک عربستان و کویت است و از ایران می خواهیم که مذاکرات در این خصوص را آغاز کند.
 
اخیرا محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت که هم‌اکنون میدان نفتی مشترک تعیین تکلیف نشده‌ای بین ایران و عربستان وجود ندارد، از سوی دیگر با توجه به احیای روابط بین دو کشور کارهای مقدماتی برای انجام همکاری دوجانبه آغاز شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۹
حالا فرض که حق ایران رو هم به رسمیت بشناسن، مگه با این تحریمها ما میتونیم از این منطقه گازی برداشت کنیم؟ به سرنوشت پارس جنوبی دچار میشیم که تا وقتی توتال و شل بودن یه کارایی کردیم بعد از رفتن اونها وانمود میکنیم که یه کارایی داریم میکنیم ولی متاسفانه نمی کنیم.
ناصرکنعانی بجای دلسوزاندن برای معترضان فرانسوی یک هشداری به کویت بدهد وضمنا یاداور شود که تا چنددهه قبل اصلا کشوری بنام کویت وجودنداشت . از اول تاریخ تا زمان زندیه هم کشورموسوم به کویت همانند سایر حاشیه جنوبی خلیج فارس بخشی از ایران بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
داداش جون تو گذشته سیر کردن دردی رو دوا نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
کویت سیخی چنده؟ عربستان سعودی هم بیانیه داده که ایران هیچ حقی د میدان آرش ندارد و این میدان متعلق به عربستان و کویت است. حالا اینا که با عربستان دوست شدن میخوان چکار کنن؟
حرفه ای به این میگن تا فهمید ما داریم پشتک قهرمانانه برای عربستان میزنیم سریع گفت میدان مال عربستان و کویت هست شایدم ترفند اسرائیل هست برای بهم زدن روابط ایران و عربستان
حالا خوبه اسم این میدان گازی آرش است. اسم این میدان راهم عربی میذاشتند ببینین چی میشد.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
اسم عربی داره. صبح شما بخیر
هرچی حقابه هیرمند را گرفتیم این میدان نفتی را هم میگیریم
اینا رو ول کنید، شنیدیم یک نفر در اغتشاشات فرانسه کشته شده این مهمه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار