بازدید 3383
۴

چک‌های قدیمی فقط در بانک خودشان پذیرفته می‌شوند

طبق اعلام بانک مرکزی، با گذشت بیش از دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک، چک‌های جدید بنفش‌رنگ که الزام ثبت و تایید در سامانه صیاد دارند مورد اقبال عمومی بوده و براساس آخرین آمار، ۸۷.۵ درصد چک‌های وصول‌شده از چک‌های جدید بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 03 July 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی اعلام کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری، چک‌های قدیمی فقط در شعب بانک صادرکننده دسته چک پذیرفته می‌شوند.

 طبق اعلام بانک مرکزی، با گذشت بیش از دو سال از اجرایی شدن قانون جدید چک، چک‌های جدید بنفش‌رنگ که الزام ثبت و تایید در سامانه صیاد دارند مورد اقبال عمومی بوده و براساس آخرین آمار، ۸۷.۵ درصد چک‌های وصول‌شده از چک‌های جدید بوده است.

بر همین اساس، از ابتدای مهرماه سال جاری، چک‌های قدیمی (چک‌های بدون نیاز به ثبت و تایید در سامانه صیاد) فقط در شعب بانک‌های صادرکننده دسته چک پذیرفته می‌شوند و دارندگان این دسته‌چک‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌توانند به شعب خود مراجعه کرده و دسته‌چک صیادی جدید دریافت کنند.

گفتنی است؛ طبق این قانون، از ابتدای سال ۱۴۰۰ چک‌های جدیدی در اختیار مشتریان بانکی قرار گرفت که صادرکنندگان همزمان با صدور آن در قالب نسخه فیزیکی باید اطلاعات آن را در سامانه صیاد ثبت می‌کردند؛ بنابراین و با توجه به سایر الزامات قانون جدید، نسبت برگشت چک‌های جدید در مقایسه با چک‌های قدیمی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حذف جنبه کیفری چک برگشتی علی الظاهر برای جرم زدایی وکاهش زندانیان انجام شد ولی اینو درنظر نگرفتند که اینکارباعث میشه ذینفع مستاصل به روشهایی چون توسل به شرخر متوسل بشه و جرایم دیگری اتفاق بیافته.الان خیلی ها چک بیمحل میکشن 100 برابرقبل. چون میدونن تبعات چندانی براشون نداره.پس گیرنده چک یا باید از پولش بگذره که این مغایرعدالته یا اگرمیتونه بره با دعوا وشرخری حقشو بگیره. یک کارو غیرکیفری کردند که 10 کارکیفری صورت بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
برعکس چک که برگشت بخوره تمام زندگی طرف قفل میشه
یکسال اخیرکلا دو فقره چک از مشتری برگشت خورد
از این موضوع مهمتر این است که وقتی از چکی که چند سال ازش گذشته شکایت می کنیم برخی از قضات بدون توجه به وحدت رویه ای که سال 1400 آمده تاخیر تادیه برای چک در نظر نمی گیرند
واقعا شمایی که چک قبول میکنید دل شیر دارید
تو این مملکت بی حساب و کتاب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست