بازدید 5909

میوه‌های تابستانی که مانع اثر ویروس تابستانی می‌شوند

همه ما فصل تابستان را با میوه‌های خوشمزه می‌شناسیم و به طعم‌های مختلف آن‌ها علاقه‌مند هستیم. میوه های بهاری و تابستانی تنوع زیادی داشته و می‌توانند افراد با ذائقه‌های مختلف را راضی کنند.
کد خبر: ۱۱۸۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 02 July 2023

به گزارش «تابناک» به نفل از برترین ها، اما شهرت میوه‌های تابستانی فقط به دلیل طعم آن‌ها نیست، چراکه خواص میوه‌های تابستانی برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مفید است. 

روتاویروس

یکی از بیماری‌های که با افزایش دما شیوع می‌یابد، روتاویروس نام دارد که موجب علائمی مانند درد شکم، اسهال و استفراغ می‌شود. با ابتلا به این بیماری، میزان آب بدن کاهش یافته و بیمار دچار کم آبی خواهد شد. مصرف میوه و آبمیوه‌های طبیعی بدون قند، برای جبران آب از دست رفته بدن توصیه می‌شود. برای آشنایی کامل با بیماری روتاویروس مطلب کمک به درمان روتا ویروس با میوه و آبمیوه بدون قند را در بلاگ اسنپ فود مطالعه کنید.

میوه های بهاری و تابستانی

در فصل بهار و تابستان با لیست کاملی از میوه‌های خوشمزه و رنگارنگ روبه‌رو هستیم. در لیست میوه های بهاری و تابستانی موارد شاتوت، آلبالو، گیلاس، شلیل، انجیر، زردآلو، بلوبری، هلو، طالبی، هندوانه، انگور، انبه و موارد دیگر جای می‌گیرد. در ادامه به معرفی خواص برخی از این میوه‌ها مانند خواص شاتوت می‌پردازیم.

خواص آلبالو، میوه جذاب تابستانی

آلبالو سرشار از مواد معدنی مانند آهن، مس، منگنز، کلسیم و پتاسیم است که نیاز بدن را تامین می‌کند. خواص آلبالو و وجود ترکیبات آنتی اکسیدان، سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کنترل می‌کند و به همین دلیل در کاهش احتمال ابتلا به انواع سرطان موثر است. مصرف آبمیوه آلبالو و یا خود این میوه، به دلیل وجود ویتامین C، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همچنین آلبالو آب مورد نیاز بدن را تامین کرده و برای رفع خشکی بدن موثر است. از دیگر خواص آلبالو می‌توان به جوان‌سازی پوست، کاهش فشار خون و سلامت قلب، سم‌زدایی بدن و کمک به کاهش وزن اشاره کرد.

خواص شاتوت(Morus nigra )، دارویی برای بهبود انواع ویروس

شاتوت با ظاهری اشتهاآور و عطر و طعم بی‌نظیر، یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است. مصرف شاتوت به دلیل وجود مواد معدنی و ویتامین‌های فراوان برای مقابله با بیماری‌های ویروسی در فصل تابستان مفید است و همچنین می‌تواند برای جبران آب از دست رفته بدن مصرف شود.

شاتوت را میوه‌ای مفید در تصفیه خون و پاکسازی بدن می‌دانند که به کلیه‌ها در فرایند سم‌زدایی کمک می‌کند. از شاتوت می‌توان برای درمان التهاب و عفونت، کاهش کلسترول خون، رفع کم خونی ناشی از فقر آهن و سلامت کبد استفاده کرد.

فواید و خواص  هلو در انواع بیماری های خطرناک

هلو با بافت نرم و طعمی دوست‌داشتنی دارای خواص ضد التهابی است که از عفونت‌های تنفسی جلوگیری کرده و به همین دلیل آن را برای کمک به بهبود بیماری‌های مانند آنفولانزا و سرماخوردگی موثر می‌دانند. همچنین هلو برای پاکسازی کبد و درمان عارضه کبد چرب مفید است.

خوردن هلو به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و به همین دلیل مشکلات گوارشی مانند اسهال را بهبود می‌بخشد. دیگر خواص هلو شامل موارد مختلف دیگری مانند کمک به لاغری، وجود ویتامین A و تقویت بینایی، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و غیره است.

خواص انجیر(Ficus carica)

انجیر میوه‌ای است که ارزش غذایی بالایی دارد و می‌تواند نیاز بدن به بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم را تامین کند. انجیر میزان حرارت بدن را کاهش می‌دهد و به همین دلیل برای پایین آوردن میزان تب سودمند است. از انجیر در رفع التهاب مجاری تنفسی استفاده شده و به همین دلیل گزینه‌ای مناسب در زمان ابتلا به بیماری‌های ویروسی است. مصرف این میوه را برای مشکلات دستگاه گوارش مانند سو هاضمه نیز مفید دانسته‌اند. از خواص انجیر در کودکان برای کمک به رشد و تامین نیازهای بدن غافل نشوید.

خواص زردآلو،‌ آنتی اکسیدان قوی

زردالو را به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین و پرخاصیت‌ترین میوه‌های تابستانی می‌شناسیم. زردالو دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در سیستم تنفسی بدن می‌پردازد و به همین دلیل، مصرف این میوه در زمان ابتلا به کرونا، آنفولانزا و دیگر بیماری‌های ویروسی توصیه می‌شود، زیرا مشکلات تنفسی را رفع می‌کند. زردآلو منبع بتاکاروتوئن بوده که این ترکیب در کاهش میزان تب مفید خواهد بود. از دیگر خواص زردالو، حفظ سلامت و شادابی پوست، تقویت استخوان‌ها، سلامت قلب و تقویت بینایی مورد توجه است.

خواص انبه(Mango)

آب انبه از جمله نوشیدنی‌های پرطرفداری است که خواص بسیاری برای بدن دارد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که سلول‌های بدن را از آسیب رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند.

با مصرف انبه میزان کلسترول خون کاهش می‌یابد، در نتیجه این میوه در سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی موثر است. ترکیبات موجود در انبه فرایندهای گوارشی را تقویت کرده و به رفع مشکلات گوارشی کمک می‌کنند. تقویت بینایی، بهبود حافظه، سلامت کبد و تقویت سیستم ایمنی از دیگر خواص انبه به حساب می‌آید.

رهایی از بیماری‌های ویروسی با میوه های بهاری و تابستانی

در لیست میوه های بهاری و تابستانی موارد مختلفی جای دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره کردیم؛ همچنین خواص آلبالو، خواص شاتوت و دیگر میوه‌ها را معرفی نمودیم. با مصرف این میوه‌ها آب از دست رفته بدن تامین می‌شود؛ همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی میوه‌های تابستانی در تقویت بدن، افزایش انرژی و تامین مواد مغذی موثر است. در مجموع می‌توان گفت خوردن انواع میوه و آبمیوه‌های طبیعی بدن را در مقابله با بیماری‌های ویروسی فصل تابستان مانند روتاویروس تقویت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار