بازدید 3884

خسرو پناه: راز موفقیت خبر فوری سیاست زده نبودن است/ مدیرمسئول: خبرفوری روزانه بالغ بر ۴/۵ میلیون بازدید دارد/ سردبیر ارشد: رسانه‌های خبرفوری بیش از ۲۵میلیون مخاطب دارند

جشن 25 میلیونی شدن مخاطبان رسانه های هلدینگ خبر فوری با حضور چهره های سیاسی، فرهنگی و رسانه ای برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 01 July 2023

گزارشی از جشن 25 میلیونی شدن مخاطبان خبر فوری

این جشن با حضور با حضور عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مسعود پزشکیان، محمد مهدی زاهدی، مصطفی کواکبیان، حسین نوش آبادی از نمایندگان فعلی و سابق مجلس و محمدصادق افراسیابی، معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، شهاب مرادی فعال فرهنگی، جواد موگویی فعال رسانه و ... در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

در بخش ابتدایی این مراسم دکتر مصطفی انتظاری هروی، مدیرمسئول خبرفوری به تشریح تجربه هشت ساله این رسانه پرداخت و از خبرفوری به عنوان اولین و بزرگترین رسانه در عصر دیجیتال یاد کرد.

او با یادآوری سیر تحولات رسانه‌ها گفت که خبرفوری متولد عصری است که در آن، رسانه وابسته به احزاب و جناح‌ها نیست و نمی‌خواهد نقش روابط عمومی سازمان‌های دولتی و حاکمیتی را بازی کند.

وی با بیان اینکه نسل جدید رسانه‌ها، نسلی از رسانه‌های موبایلی با قابلیت دسترسی آسان و سریع است، توضیح داد: در همین راستا خبرفوری امروز فقط یک کانال نیست، بلکه شبکه‌ای با بیش از یکصد رسانه در سکوهای مختلف است که جمع اعضای آنها امروز از ۲۵میلیون فراتر رفته است.

گزارشی از جشن 25 میلیونی شدن مخاطبان خبر فوری

خبر فوری، رسانه ای با ۴/۵ میلیون بازدید روزانه

انتظاری سپس به تشریح تعداد اعضای مجموعه خبرفوری به تفکیک هر پلتفورم پرداخت و تاکید کرد: همه این تعداد مخاطب باعث شده خبرفوری در حال حاضر روزانه بالغ بر ۴/۵ میلیون بازدید داشته باشد.

وی با بیان اینکه خبرفوری با شعار "خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی" فعالیت می‌کند، یادآور شد: با توجه به ماهیت مستقل و خصوصی خبرفوری، این مجموعه در چارچوب هشت شرکت، برای ۳۰۰نفر اشتغال مستقیم و برای ۲۴۰۰نفر دیگر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

مدیرمسئول خبرفوری با اشاره به جوان بودن تیم رسانه‌ای این مجموعه خبری، میانگین سنی تیم خبرفوری را ۲۳/۵سال عنوان کرد و گفت: این تیم جوان، جمعی از متخصص ترین افراد را در خود جای داده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ساختار خبرفوری پرداخت و گفت: برای خبرفوری، خصوصی بودن یک ژست نیست، بلکه یک ساختار طراحی شده در شرکت‌های رسانه‌ای-تبلیغاتی است. شرکت‌های باران، فراتبلیغ، تاپ‌سئو ۷۲۴، باماتاپ، سایه روشن، رسام، افراتک و جبرئیل، شرکت‌های زیرمجموعه خبرفوری بودند که انتظاری به معرفی آنها پرداخت.

انتظاری در ادامه به توضیح برندهای خبرفوری که در این مراسم رونمایی می‌شود، پرداخت و گفت: هفته‌نامه فوری‌نامه و وبسایت‌های جایگاه ویژه، تیتر تجارت، پیشگامان فناوری، موسیقا، خبرفردا و خطرفوری در ذیل مجموعه خبرفوری کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: رونمایی از شش جلد کتاب خبرفوری نیز بخش دیگری از صحبت‌های انتظاری را به خود اختصاص داد. کتابهایی شامل "قدرت ضعف"، "کتاب راه"، "وقت سایبری"، "سواد رسانه در فضای مجازی" شهرهای سایبری" و "تمدن سایبری" که به انتقال تجربه این رسانه و تولید ادبیات برای فضای مجازی اختصاص دارد.

مدیرمسئول خبرفوری در پایان به تشریح افق آینده پیش روی خبرفوری پرداخت و گفت: توسعه دفاتر استانی، راه‌اندازی دفاتر بین‌المللی، تاسیس دانشگاه، ایجاد فضای کار اشتراکی، تاسیس استودیوهای حرفه‌ای و ساخت فیلم و سریال و برنامه‌های تلویزیونی، ایجاد پارک‌های تبلیغی-رسانه‌ای، استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و راه‌اندازی پلتفورم جامع تبلیغاتی از برنامه‌های آینده خبرفوری است.

انتظاری رسیدن به این اهداف را منوط به همکاری و هم‌افزایی همه بخش‌های رسانه‌ای، اقتصادی و حاکمیتی دانست.

خسرو پناه: راز موفقیت خبر فوری سیاست زده نبودن است

در ادامه این جشن، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: خبرفوری یک مجموعه مردمی است که با دست خالی شروع کرد و اکنون توانسته این فعالیت فرهنگی و رسانه ای را توسعه دهد  و ۲۵ میلیونی شود.

خسرو پناه گفت: این امر نشان می دهد که اگر گروه‌های مردمی وارد عرصه شوند و وارد حاشیه نشوند و به اخبار اجتماعی و اقتصادی وارد شوند، می‌توانند تاثیرگزار شوند.

او گفت: گروه‌های مردمی باید نیازهای مردم را پاسخ دهند و اگر نیازهای مردم در زمینه سلامت، بهداشت، تعلیم و تربیت باشد، طبیعتا اقبال مردم زیاد می‌شود و راز محبوبیت یک رسانه این است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: متاسفانه چون کشور سیاست زده است گمان می‌کنیم مردم سیاست زده هستند ولی من معتقدم مردم دنبال زندگی سالمند و از دعواهای سیاسی بیزار و خسته هستند و آنها دانشی می‌خواهند که برای زندگیشان مفید باشد‌.

او تاکید کرد: به نظرم راز موفقیت خبر فوری  سیاست زده نبودن است و اینکه به نیازهای مردم پرداخت.

خسروپناه گفت: نیاز اول مردم زندگی سالم و اخلاقی و توام با آرامش و آسایش است و تمام فعالان عرصه فرهنگ باید به این امر توجه کنند.

وی تاکید کرد: اینکه بار فرهنگی کشور را باید دولت بردارد، خطا است و این را باید به مردم سپرد چرا که این مردم سالاری نباید فقط در حوزه سیاست و اقتصاد و انتخابات باشد بلکه مهمتر از آن باید در حوزه فرهنگ باشد و مشارکت حداکثری مردم در فعالیت های فرهنگی است. 

وی با تاکید بر اینکه دولت فقط باید تسهیلگری کند و سیاست گذار و تنظیم گر باشد، گفت: خبر فوری ۲۵ میلیونی نشان داد اگر تسهیلگری دولت باشد و کار را به بخش خصوصی بسپارد، می‌تواند تاثیر زیادی بگذارد.

خسرو پناه گفت: آنهایی که میخواهند فعالیت فرهنگی کنند اگر میخواهند مردم انها را بپذیرند نیاز مردم و دغدغه مردم را داشته باشند و درخواست‌های مردم را اجابت کنند.

کواکبیان: صدا و سیما با محدود کردن شبکه‌های نمایش خانگی در حال رقیب کُشی است

مصطفی کواکبیان، نماینده سابق مجلس همزمان با رونمایی از کتابهای خبر فوری، در انتقاد از  مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی در جشن ۲۵ میلیونی شدن خبرفوری خطاب به  خسروپناه، دبیر شورای عالی فضای مجازی و دیگر میهمان این جشن گفت:در قانون اساسی شورای عالی انقلاب فرهنگی نداریم. صدا و سیما با محدود کردن شبکه‌های نمایش خانگی در حال رقیب کُشی است. (بیشتر بخوانید)

گزارشی از جشن 25 میلیونی شدن مخاطبان خبر فوری

ملایی: ۵۲ درصد از مخاطبین خبرفوری خانم ها هستند

در این مراسم امید ملایی، سردبیر ارشد خبر فوری مسیر فرآیند محتوایی خبرفوری را تشریح کرد و گفت: خبرفوری سال ۹۴ متولد شد و امروز رسانه‌های خبرفوری بیش از ۲۵میلیون مخاطب دارد. مجموعه بازدید ۲۴ساعته رسانه‌های خبرفوری عدد بیش از ۴میلیون بازدید است.

ما تصمیم گرفتیم به جای تمرکز بر روی یک رسانه، میزان مخاطبان را تقسیم کنیم و رسانه‌های تخصصی داشته باشیم.

او ادامه داد: بیش از ۱۰۰ برند رسانه‌ای و بیش از ۵۰۰ رسانه زیر مجموعه خبرفوری در حال فعالیت هستند. رسانه‌های زیر مجموعه خبرفوری را می‌توان در سه دسته رسانه‌های استانی، رسانه‌های موضوعی تخصصی و رسانه‌های بین المللی تقسیم بندی کرد.

ملایی گفت: خبر فوری در کشورهای قطر، عراق، ترکیه، افغانستان، امارات، استرالیا و کانادا فعال است و در سال آینده بر تعداد این کشورها اضافه می شود.

ملایی تاکید کرد: مجموع مخاطبین شبکه‌های خبرفوری در همه پلتفرم‌های داخلی رتبه نخست مخاطب را دارد.

سردبیر ارشد خبر فوری در ادامه به معرفی برخی پویش‌های خبرفوری و تشریح ماجرای جریان سازی خبری پرداخت 

ملایی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های تحریریه های خبر فوری مبتنی بر فضای مجازی است، گفت: یک تحریریه در تهران و یک تحریریه مبتنی بر فضای مجازی در مشهد فعال است. 

او درباره نقش‌آفرینی خبرفوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بیش از ۲۱۶میلیون بازدید تولیدات خبرفوری در سه ماهه منتهی به انتخابات، گفتگوهای لایو یا حضوری با بیش از ۷۰درصد کاندیداهای شاخص انتخابات برگزاری ۵شب مناظره در شب‌های منتهی به انتخابات در قالب برنامه خبرنگار ایران از جمله نتایج این نقش آفرینی است.

او اشاره ای هم به نظرسنجی‌های انتخاب "ترین های سال ۱۴۰۱" داشت و گفت: رکورد بیشترین مشارکت در نظرسنجی فضای مجازی با بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار نفری مشارکت شکستیم.

وی گفت: خبرفوری روزانه در بسترهای خود حدود ۵هزار پیام مردمی دارد که از طریق راه‌های ارتباطی رسانه‌ها به دست ما می رسد و این پیام‌ها پس از راستی آزمایی بسته به شرایط منتشر می شود.

سردبیر ارشد خبر فوری بیان کرد: رسانه‌های خبرفوری روزانه در بسترهای مختلف فضای مجازی بیش از ۳۰هزار کامنت دریافت می‌کنند که مدیریت این کامنت‌ها با اینکه کار سختی است اما خبرفوری سعی کرده مسیر تعامل با مخاطب را به هیچ وجه نبندند.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۵۲درصد از مخاطبین خبرفوری در بسترهای مختلف فضای مجازی خانم و ۴۸درصد از مخاطبین آقا هستند.

وی تصریح کرد: توسعه استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی در ماه‌های آینده،  ایجاد دفترهای خبرفوری در کشورهای مختلف خصوصا کشورهای منطقه و تلاش برای جریان سازی بین المللی، ایجاد سرویس داده‌کاوی فضای مجازی، تلاش برای ساخت فیلم‌های کوتاه،  ایجاد سرویس کودک و نوجوان خبرفوری و ارائه دوره‌های آموزشی و بسته‌های علمی در حوزه خبر در فضای مجازی در قالب سرویس سمینار فوری از جمله برنامه های این هلدینگ در آینده است.

رکنی: بیش از ۵۰۰ رسانه برای انتشار اخبار در اختیار داریم

در ادامه این نشست برهان رکنی، معاون بازرگانی و ارتباطات هلدینگ خبر فوری درباره فعالیتهای تبلیغاتی شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ بیان کرد: فعالیتهای شرکت های ما در پنج دسته انتشار آگهی در رسانه های هلدینگ، تولید محتوای تبلیغاتی، رشد رسانه ها، انتشار آگهی در رسانه های بیرونی و تولید محتوای خبری با رویکرد روابط عمومی دیجیتال خلاصه می شود.

او توضیح داد: برای انتشار در رسانه های هلدینگ بیش از 500 رسانه در اختیار داریم و در هر روز دست کم می توانیم 2486 آگهی منتشر کنیم.

رکنی ادامه داد: برای انتشار آگهی در خارج از رسانه های هلدینگ، امکان انتشار محتوا برای 48 میلیون مخاطب را داریم. در ابتدا 1600 رسانه با خبر فوری همکاری می کردند که این عدد امروز به بیش از 10 هزار رسانه رسیده است.

معاون بازرگانی و ارتباطات هلدینگ خبرفوری گفت: با 97 همکار در مجموعه خود با حدود 35 هزار بیزنس همکاری می کنیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست