بازدید 5356

سوئد مجوز «تظاهرات دو نفره» ضد قرآن را صادر کرد

- پلیس سوئد مجوز یک تظاهرات کوچک با موضوع اهانت به قرآن و اسلام را صادر کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 28 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، پلیس سوئد مجوز برگزاری تظاهرات کوچکی را در خارج از مسجد استکهلم در روز چهارشنبه داده است که در آن سازمان دهندگان گفتند که «کتاب مقدس مسلمانان را پاره می کنند و می سوزانند».

کشورهای اسلامی بارها به این اقدام سوئد اعتراض کرده‌اند و احتمالاً این تظاهرات نیز باعث تیره‌تر شدن روابط این کشور با ترکیه خواهد شد. ترکیه باید عضویت سوئد در ناتو را تائید کند.

ترکیه در اواخر ژانویه پس از اینکه راسموس پالودان، رهبر حزب سیاسی راست افراطی دانمارک یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند، مذاکرات با سوئد را در مورد درخواست عضویت در ناتو به حالت تعلیق درآورد.

در حالی که پلیس سوئد چندین درخواست اخیر برای تظاهرات ضد قرآن را رد کرده است، دادگاه های این کشور این تصمیمات را با این استدلال که این تصمیمات آزادی بیان محافظت شده را نقض می کند، لغو کرده اند.

پلیس در مجوز خود برای تظاهرات روز چهارشنبه نوشت که اگرچه «ممکن است پیامدهای سیاست خارجی داشته باشد»، اما خطرات امنیتی و پیامدهای مرتبط با سوزاندن قرآن به گونه ای نیست که درخواست رد شود.

به گفته پلیس استکهلم، تنها دو نفر در این تظاهرات شرکت خواهند کرد، از جمله برگزارکننده مراسم «سلوان مومیکا»، که در مصاحبه اخیر در روزنامه خود را یک پناهنده عراقی توصیف کرد که به دنبال ممنوعیت قرآن در سوئد است.

گفتنی است اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد اوایل روز چهارشنبه گفت که کشورش همچنان می خواهد قبل یا در نشست ماه آینده در ویلنیوس به ناتو بپیوندد، اگرچه مطمئن نیست که تا آن زمان بتواند این کار را انجام دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست