بازدید 3675
۸

کمبود شکر نداریم

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت شکر در بازار توضیح داد: هیچ گونه کمبودی در زمینه شکر نداریم. توزیع در ۳ فروشگاه زنجیره‌ای آغاز شده و سایر فروشگاه‌ها نیز قول داده‌اند از فردا عرضه را شروع کنند.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ 28 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مسعود امراللهی - مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی - درباره علت کمبود شکر در بازار گفت: ما هیچ گونه کمبودی در زمینه شکر و در هیچ کالای دیگری نداریم. مسئله ای که وجود دارد این است که یک محموله ۱۰ هزار تنی شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی برای صنوف مختلف در استان‌های مختلف توزیع شد و از این ۱۰ هزار تن کمتر از ۵۰ تن آن جذب بازار شده است.

وی در ادامه بیان کرد: تنظیم بازار شکر بر عهده انجمن قند و شکر قرار داده شده و این انجمن ۲۰ تن شکر سهمیه‌ای در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار داده که ۵۰ درصد آن به فروش رسیده است. شکر برای بخش خصوصی است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید تبادلات مالی خود را با آنها به موقع انجام دهند که اقدام به این کار نکرده بودند و به همین دلیل با کمبود در بازار مواجه شدیم.

امراللهی افزود: کارخانجات تولید شکر متقاضی فروش شکر هستند ولی به دلیل کمبود نقدینگی فروشگاه‌های زنجیره ای این شکر خریداری نشده است. احتکاری از سوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رخ نداده است و توزیع شکر در ۳ فروشگاه زنجیره‌ای آغاز شده و سایرین قول داده‌اند از فردا عرضه را شروع کنند.

مدیر کل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در یک برنامه تلویزیونی افزود: جهاد کشاورزی از یک ماه قبل شکر مورد نیاز را تخصیص داده است. عدم عرضه و احتکار دلیل کمبود شکر نیست.

وی ادامه داد: افزایش قیمت جهانی شکر رخ داده و وزارت جهاد کشاورزی قیمت پایه ثبت سفارش شکر را اصلاح کرده است. شکر در حد نیاز کشور موجود است و هیچ کمبودی نداریم. درب کارخانه ۲۵ هزار و ۵۰۰ و قیمت شکر فله مصرف کننده ۲۸ هزار تومان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
کمبود ندارن همه فروشگاهها هم دارن وفقط منتظر قیمت جدیدش هستن این یکی از نشونه های پیشرفت مسولین بی کفالیت
اگر به همین فرمان جلو بروید و قیمت شکر را مجددا افزایش دهید چه بسا مازاد هم بیاورید و دست به صادرات شکر بزنید از سفره ملت ایران قطع کنید به کام دیگران
تو راست می گی
شکر کیلویی 46 هزار تومان میفروشند کجا 28 تومنه برم یه گونی بخرم ؟
خالی بندان در جهان صنعتگرند
شما بنویسید کمبود نداریم ما میخوانیم کمبود شدید داریم و در آینده نزدیک بسیار گران خواهد شد.
هم اکنون قیمت آن نزدیک کیلویی 30000 تومان (30 هزار تومن) و در سایر محصولات تبدیلی اثر گرانی آن مشاهده میشود دیگر چه افزایش ؟
این دولت بی کفایت از اینهمه دروغ گویی خسته نمی شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست