بازدید 5610
۱

با افشای یک فایل صوتی درباره ایران، دروغ ترامپ لو رفت

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مطرح کرد که اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر این که او هیچ سند محرمانه‌ای درباره ایران در اختیار ندارد، با محتوای منتشر شده در یک فایل صوتی از اظهارات او برای حمله به ایران توسط شبکه ‌سی‌ان‌ان مغایرت دارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 27 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از روزنامه نیویورک تایمز درباره موضوع نگهداری اسناد محرمانه مربوط به ایران توسط دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا که یکی از اتهامات مطرح شده علیه او در دادگاه این کشور است، نوشت: به نظر می‌رسد که یک فایل صوتی از دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین که مربوط به سال ۲۰۲۱ است و او در آن به یک «سند فوق محرمانه» درباره ایران اشاره می‌کند که نمی‌تواند به دلیل پایان دوره خدمتش در ریاست جمهوری آن را فاش کند، با اظهارات اخیر او مبنی بر این که این اسناد صرفا گزارش‌ها و مقالات مطبوعاتی بوده‌اند، مغایرت دارد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: دادستانی فدرال در روند بررسی اتهامات وارده علیه ترامپ مبنی بر این که او با بی‌دقتی درباره اسناد محرمانه پس از ترک کاخ سفید، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است، بخش‌هایی از متن مکتوب این فایل صوتی دو دقیقه‌ای را ذکر کرد.

جزئیات فایل صوتی سی ان ان

به گزارش فارس در این فایل صوتی حدود دو دقیقه‌ای که شبکه آمریکایی «سی ان ان» برای اولین بار آن را پخش کرد، ترامپ اعتراف می‌کند که قبل از کناره‌گیری از سمت خود، این اسناد را فاش نمی‌کند.

طبق این گزارش، گفت‌وگوی ترامپ در باشگاه گلف «بدمینستر» او در «نیوجرسی» با دو کارمند، یک ناشر و یک نویسنده کتاب آینده او انجام شده است.

در این فایل صوتی، ترامپ در خصوص در اختیار داشتن یک سند محرمانه پنتاگون با طرح حمله به ایران به نقل از «مارک میلی» رئیس وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا سخن به میان می‌آورد.

در این فایل صوتی صدای ترامپ به گوش می‌رسد که می‌گوید: «خب، با میلی، بگذارید ببنیم. یک نمونه برایتان می‌آورم. گفته بود که من می‌خواهم به ایران حمله کنم-حیرت آور نیست؟ من انبوهی از اسناد در اختیار دارم. این‌ها را به دست من رسانده‌اند. نگاه کنید، خودش (میلی) بوده است».

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه می‌دهد: «این‌ها بسیار اسرار محرمانه‌ای هستند. این‌ها اطلاعات محرمانه‌ای است. نگاه کنید. به این نگاه کنید. شما حمله کنید و....».

وی این‌گونه گفت:‌«ببینید، من بعنوان رئیس‌جمهور می‌توانستم این اسناد را از طبقه‌بندی خارج کنم اما الآن نمی‌توانم. می‌دانید، جالب نیست؟ آن‌موقع احتمالاً شما حرف مرا باور نمی‌کردید اما هم‌اکنون حرف مرا باور می‌کنید».

انتشار علنی این فایل صوتی در پی این انجام شده است که ترامپ اخیرا در گفت‌وگویی با فاکس نیوز گفت که او هیچ وقت وجود یک برنامه نظامی محرمانه آمریکا برای حمله به ایران را به کسی نشان نداده است.

علیرغم شواهد موجود در یک فایل صوتی، که در بر دارنده بخشی از بحث و مجادله او درباره مارک میلی، رییس ستاد ارتش آمریکا درباره چنین برنامه‌ای است، ترامپ به فاکس نیوز گفت که در این زمینه «سندی وجود نداشت.»

ترامپ توضیح داد: هیچ سندی در کار نیست. آن‌ها مقالات و گزارش‌های مطبوعاتی بودند. رونوشتی از مقالات و مجلات بودند. هیچ سندی در کار نبود.

او ادامه داد: آن‌ها یک دسته بزرگ از روزنامه و مقالات و چیزهای دیگر مربوط به ایران و موضوعات دیگر بودند.

رییس‌جمهور پیشین آمریکا ادامه داد: چیزی برای فاش کردن وجود نداشت. این‌ها گزارش‌های روزنامه‌هاو مجلات و مقالات بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا فايل منتشر شده
هه
تا بعضي ها حواسشون جمع بشه
بعلع
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی