بازدید 26754
با چهارصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

پیشروی نظامی ارتش اوکراین در تمام جبهه ها/ هشدار روسیه نسبت به وقوع یک فاجعه هسته‌ای/ درخواست مقام ارشد روس برای تشکیل ارتش هفت میلیون نفری/لوکاشنکو: اگر روسیه سقوط کند، همه ما در ویرانه‌های آن خواهیم مُرد!

چهارصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 27 June 2023

پیشروی نظامی ارتش اوکراین در تمام جبهه ها/ درخواست مقام ارشد روس برای تشکیل ارتش 7 میلیون نفری

بین الملل تابناک: چهارصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ورود معاون رئیس ستاد کل ارتش اوکراین به تل آویو
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۲۲:۳۱

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» امروز (سه شنبه) گزراش داد که معاون رئیس ستاد کل ارتش اوکراین برای مذاکره درباره دریافت سامانه‌های هشدار سریع وارد تل‌آویو شده است.

این سفر درحالی انجام شده است که سال گذشته روسیه به رژیم صهیونیستی درباره قراردادن سلاح و دیگر تجهیزات نظامی در اختیار اوکراین هشدار داده بود.

رژیم صهیونیستی که بعد از تهدید روسیه از در اختیار قرار دادن تسلیحات به اوکراین عقب نشینی کرد، مهرماه سال گذشته در وعده جدیدی از احتمال در اختیار قراردادن سامانه هشدار سریع به کی یف خبر داد.

بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در نشستی در حضور سفیران اتحادیه اروپا در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل تل‌آویو برای تجهیز اوکراین به سلاح اظهار کرد: «ما درخواستی را برای اوکراینی‌ها ارسال کرده‌ایم تا اطلاعات مربوط به نیازهای هشدار دفاع هوایی خود را به ما اطلاع دهند. زمانی که این اطلاعات را به دست آوریم، می‌توانیم به توسعه سامانه‌های هشدار سریع برای نجات غیرنظامیان کمک کنیم».

گانتس افزود: «سیاست ما در قبال اوکراین تغییر نخواهد کرد، ما به حمایت از غرب و ایستادن در کنار آن ادامه می‌دهیم، اما سامانه‌های تسلیحاتی ارائه نمی‌دهیم».

وی تأکید کرد که «اسرائیل» از اوکراین، ناتو و غرب حمایت می‌کند و در کنار آنها می‌ایستد و این چیزی است که در گذشته گفته بودیم و امروز هم آنرا تکرار می‌کنیم.

اوکراین: با هیچ یک از طرفین شورش اخیر در روسیه ارتباط برقرار نکردیم
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۱۹:۴۸

چند روز بعد از شورش مسلحانه گروه واگنر در روسیه که برخی مقامات مسکو به صورت غیرمستقیم از احتمال مداخله خارجی در این شورش خبر داده بودند، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با شبکه الجزیره تاکید کرد که کی یف در طول شورش اخیر واگنر با هیچ یک از طرفین ارتباطی برقرار نکرده است.

الکسی رژنیکوف گفته، ما هیچ ارتباطی با هیچ یک از طرفین شورش واگنر نداشتیم.

این درحالیست که رسانه های آمریکایی از قول مقامات این کشور گزارش دادند که در طول این شورش واشنگتن از کانالهای ارتباطی مطمئن به مسکو پیام داده است که این کشور هیچ نقشی در این بحران نداشته است و از این طریق قصد داشته به مقامات روسیه اطمینان بدهد که آمریکا قصد مداخله در این موضوع را ندارد.

وزیر دفاع اوکراین با تکرار ادعاهای مقامات غربی درباره شورش واگنر و تاثیر آن بر روسیه گفت: شورشی که در روسیه اتفاق افتاد شکنندگی حکومت کرملین را نشان داد.

رژنیکوف درباره ضدحملات ارتش اوکراین علیه نیروهای روسیه در دونباس نیز مدعی شد که ضدحملات اوکراین هنوز آغاز نشده است و آنچه در خط مقدم در حال وقوع است مانورهایی نظامی است.

لوکاشنکو: اگر روسیه سقوط کند، همه ما در ویرانه‌های آن خواهیم مُرد!
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۱۹:۴۶

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس سه‌شنبه (۲۷ ژوئن) گفت در جریان شورش مسلحانه در روسیه، به ارتش کشورش دستور داده بود «آماده نبرد» باشند. وی گفت: همه دستورات (لازم) برای رساندن ارتش به آمادگی رزمی کامل را صادر کردم.

رئیس‌جمهور بلاروس که کشورش بر اساس توافق با روسیه، بخشی از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی این کشور را دریافت کرده، پیش‌تر گفته بود در صورت تجاوز به خاکش وارد درگیری در اوکراین خواهد شد.

لوکاشنکو در ادامه سخنان امروزش در اشاره به شورش مسلحانه اخیر گروه نظامی واگنر در روسیه گفت: تماشای وقایع در جنوب روسیه دردناک بود. بسیاری از شهروندان ما آزرده شدند. 

وی افزود: نسل کنونی بلاروسی‌ها در حال آزمایش استقامت هستند--باید قوی‌تر از تهدیدی باشیم که بار دیگر مثل سایه بر سرزمین ما از سوی غرب افتاده است. در ۳۰ سال گذشته برای جنگ آماده می‌شدم، به همین خاطر امروز ما زیر آسمان آرام زندگی می‌کنیم. 

به گفته رئیس‌جمهور بلاروس، «در پس‌زمینه شورش در روسیه، مخالفان فراری بلاروس آماده اجرای سناریوی شورش مسلحانه خود بودند. سرویس مرزی بلاروس تقریباً هر روزه اقدامات تحریک‌آمیز در مرز بلاروس و کشورهای ناتو را ثبت می‌کند». 

لوکاشنکو در بخش دیگری از اظهارتش گفت: نیاز نیست از من یا پوتین یا پریگوژین زمانی که صحبت از امنیت داخلی است، قهرمان بسازیم. اگر روسیه سقوط کند، همه ما در ویرانه‌های آن خواهیم مُرد.

پوتین: ارتش مانع جنگ داخلی شد
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۱۹:۴۵

رئیس جمهوری روسیه در سخنانی با اشاره به شورش اخیر گروه واگنر تاکید کرد که ملت و ارتش کشورش از این شورش حمایت نکردند.

به گزارش اسکای نیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از ارتش و مجریان قانون در روسیه به دلیل "توقف یک جنگ داخلی" تقدیر کرد.

در آغاز این سخنرانی که سرگئی شویگو وزیر دفاع و افسران نظامی حضور داشتند پوتین از شرکت کنندگان خواست برای خلبانان روسی که در جریان شورش‌های واگنر کشته شدند، یک دقیقه سکوت کنند.

 او با اشاره به گروه شورشی واگنر گفت: ارتش و مردم در کنار «شورشیان» نبودند. نظامیانی که در سرکوب شورش مسلحانه در ۲۴ ژوئن شرکت کردند، در واقع جنگ داخلی در روسیه را متوقف کردند، به وضوح و هماهنگ عمل کردند. "شما از نظم قانون اساسی، زندگی، امنیت و آزادی شهروندان ما دفاع کردید.

پوتین در سخنرانی خود خطاب به نیروهای امنیتی که شورش را سرکوب می کردند، گفت: شما سرزمین مادری ما را از تحولات نجات دادید، در واقع جنگ داخلی را متوقف کردید. در شرایط دشوار، به وضوح، هماهنگ عمل کردید، وفاداری خود را به مردم، روسیه و سوگند نظامی ثابت کردید.

او تاکید کرد: سربازان ما در مقابل آشوب‌هایی که ممکن بود به هرج و مرج تبدیل شود، ایستادند.

وی گفت: ارتش روسیه و ملت آن در صف شورشیان نبودند و از آنها حمایت نکردند.

پوتین گفت که جابجایی نیروهای روسی از منطقه عملیات ویژه نظامی برای مقابله با شورش مسلحانه یوگنی پریگوژین،صورت نگرفت.

پوتین در سخنرانی خود در جمع سربازان گفت: ما مجبور نبودیم واحدهای رزمی را از منطقه عملیات نظامی ویژه خارج کنیم.

هشدار روسیه نسبت به وقوع یک فاجعه هسته‌ای
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۱۹:۳۸

سفارت روسیه در قاهره درباره یک فاجعه‌ احتمالی که ممکن است درپی اقدامات اوکراین رخ دهد، هشدار داد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، سفارت روسیه در قاهره امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای به مصری‌ها درباره قصد اوکراین برای ایجاد یک فاجعه هسته‌ای بزرگ هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: مقامات اوکراین آشکارا تهدید به فاجعه هسته‌ای در نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» واقع در خاک روسیه می‌کنند. آنها حتی در حال آماده سازی شهروندان خود برای این رویداد هستند. به عبارت دیگر، آنها (مقامات اوکراین) با توافق با اربابانشان در واشنگتن، لندن و پاریس برای منفجر کردن نیروگاه ما با بمباران انبوه آن با بمب‌افکن، موشک‌های «هیمارس» آمریکایی یا موشک‌های انگلیسی -فرانسوی «Storm Shadow» برنامه ریزی کرده‌اند.

سفارت روسیه در ادامه آورده است: رژیم نئونازی در کی‌یف که در ضدحمله‌ شکست خورده است و رهبران غربی که از ناکارآمدی فشار خود بر روسیه ناامید شده‌اند، می‌خواهند از روی خشم و ناراحتی منطقه وسیعی را مسموم کنند. آنها اخیراً نیروگاه برق آبی «کاخوفکا» روسیه را تخریب کردند و این اتفاق منجر به جاری شدن سیل‌های بزرگی شد.

این سفارتخانه همچنین اعلام کرد: با این حال، در صورت انفجار یک نیروگاه هسته‌ای، نه تنها کشور ما، بلکه اوکراین، بسیاری از نقاط اروپا و سایر نقاط جهان نیز متضرر خواهند شد و یک فاجعه تمام بشریت را تهدید خواهد کرد. به عبارت دیگر، بمباران نیروگاه هسته‌ای روسیه توسط تروریست‌های اوکراینی با همدستی غرب به معنای حمله غرب به ما با کمک سلاح‌های هسته‌ای است و این جهان را به آستانه جنگ هسته‌ای خواهد رساند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: امیدواریم که مصری‌ها و کشورهای خاورمیانه و آفریقا متوجه شوند که جنون نازی‌ها و حامیان مالی آنها در ناتو به چه نقطه‌ای ختم خواهد شد.

ادعای مقام آمریکایی: شورش واگنر موجب تضعیف پوتین شد
۱۴۰۲/۰۴/۰۶ - ۱۹:۳۷

 همزمان با بزرگنمایی رسانه های غربی درمورد شورش یک روزه گروه نظامی واگنر در روسیه، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا ادعا کرد که پس از این شورش، قدرت رئیس جمهوری روسیه تضعیف شده و دیگر پوتین سابق نیست.

 تارنمای خبری آمریکایی «هیل» با انتشار این خبر نوشت: کوین مک کارتی بدنبال شورش گروه نظامی واگنر در روسیه در روزهای اخیر مدعی شد که این شورش موجب تضعیف جایگاه ولادیمیر پوتین در روسیه شده است.

براساس این گزارش مک کارتی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: جدای از آنکه در روسیه چه رخ داد، پوتین به مراتب ضعیف تر شده و فرد متفاوتی نسبت به قبل به نظر می رسد، اما همانطوری که همواره عقیده داشتم ، پوتین به یک رئیس مافیا می ماند، که امروز شما شاهد آن هستید.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه گفت: پوتین هرگز اجازه نمی داد یوگنی پریگوژین تا این اندازه پیش رفته و یا ادامه دهد، ، پریگوژین به صورت علنی دست به انتقاد از پوتین زد و از ارتش انتقاد کرد.

مک کارتی مدعی شد که پس از شورش گروه واگنر، پوتین آسیب پذیر شده ، خود را منزوی ساخته و اکنون تصمیمات را به کندی اتخاذ می کند و دیگر همان فردی که پیش از این بود، نیست.

درخواست از جامعه جهانی درمورد چین

مک کارتی همچنین با برجسته ساختن موضع ضعیف پوتین در قبال شورش واگنر و کمبود ذخایر تسلیحاتی روسیه، گفت: شرایط امروز فرصتی برای «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین است تا حمایت خود را از مسکو قطع کند، وی همچنین از رهبران جهان خواست تا در این زمینه بر رئیس جمهوری چین فشار آورند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: آنچه امروز لازم است اینکه، رئیس جمهوری چین هرگونه حمایت خود از روسیه را متوقف کند زیرا این موضوع باید پیامی روشن برای وی نیز باشد.

پیشروی نظامی ارتش اوکراین در تمام جبهه ها

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای اوکراینی در همه جبهه‌ها پیشروی کرده‌اند.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی گفت: «رزمندگان ما در تمامی جهات پیشروی کرده اند و امروز یک روز شاد است.» با این‌حال این شبکه آمریکایی گزارش کرد که نمی‌تواند حساب‌های کاربری اوکراینی را که مدعی پیشروی ارتش این کشور در میدان نبرد شده‌، تأیید کند.

از طرف دیگر، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی با بررسی ضد حمله اخیر اوکراین به مواضع روسیه به نقل از مقامات آمریکایی اذعان کرد، ضد حمله کی‌یف از برنامه عقب مانده است. 

ادعاهای زلنسکی درست پس از بازدید روز دوشنبه وی از خطوط مقدم در منطقه دونتسک مطرح شد. وی گفت که مدال‌هایی را به دو تن از مبارزان اوکراینی اعطا کرده است و در زمان دیدار وی با چندین ژنرال اوکراینی، «چندین تصمیمات عملیاتی اتخاذ شد.»

در عین حال منابع روسی گزارش کردند که ستونی از خودروهای زرهی ناتو به دست ارتش روسیه ضبط  و ضدحمله اوکراین در منطقه «ورمفسکی» زاپروژیا دفع شده است.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نظامیان روس در منطقه دونتسک جنوبی، ستونی از تجهیزات ناتو که در حال پیشروی به سمت مواضع روسیه بود را منهدم کردند. خودروی زرهی «اوشکوش» ایالات متحده نیز در زمان پیشروی در منطقه دونتسک پس از اصابت با مین منهدم شد.

سفیر اوکراین خطاب به نتانیاهو: راه واشنگتن، از کی‌یف می گذرد

«الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در نشست کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) این رژیم اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در حال بررسی دعوت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین برای دیدار از کی‌یف است.

وی در عین حال درباره جزئیات و زمان دیدار نتانیاهو از اوکراین ابراز بی اطلاعی کرد.

این مقام صهیونیست اعلام کرد، با وجود اهمیت روابط با کرملین، تل آویو به حمایت از کی‌یف در مجامع بین المللی و ارسال کمک های بشردوستانه به اوکراین ادامه می دهد.

«یوگن کورنیچوک» سفیر اوکراین در رژیم صهیونیستی درباره تاثیر روابط تل‌آویو-کی‌یف بر روابط تل‌آویو-واشنگتن به روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» گفت: سریع‌ترین راه برای رسیدن (نتانیاهو) به کاخ سفید، از مسیر کی‌یف می گذرد.

وی درباره سفر نتانیاهو به کی‌یف نیز افزود: هرچه زودتر اتفاق بیفتد، بهتر است و امیدواریم همین تابستان انجام شود.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» با اشاره به تنش در روابط دولت دموکرات آمریکا با کابینه راست‌گرای نتانیاهو درباره موضوعاتی مثل «لایحه تغییرات قضائی» یا حضور تندروها در این کابینه، نوشت: پاداش حمایت قاطع تل‌آویو از کی‌یف، می تواند دعوت نتانیاهو به کاخ سفید باشد.

دولت جو بایدن بر خلاف سنت دیرینه، با وجود گذشت چند ماه از آغاز به کار کابینه جدید رژیم صهیونیستی، هنوز نتانیاهو را به کاخ سفید دعوت نکرده؛ اما اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم قرار است در تابستان جاری به آمریکا رفته و علاوه بر سخنرانی در کنگره، با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

بر اساس این گزارش، زلنسکی در دیدار ماه فوریه کوهن از کی‌یف، از نتانیاهو برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های عبری، دریافت سامانه دفاع موشکی از رژیم صهیونیستی مهمترین درخواست کی‌یف از تل‌آویو است که تاکنون تحقق نیافته است. تل‌آویو قول داده به جای آن، تا ماه سپتامبر، یک سامانه هشدار موشکی به کی‌یف ارائه کند.

درخواست مقام ارشد روس برای تشکیل ارتش هفت میلیونی

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه و رهبر حزب لیبرال دموکرات اعلام کرد که روسیه علاوه بر ارتش وابسته به سربازان وظیفه فعلی، به یک ارتش قراردادی شامل حداقل هفت میلیون پرسنل نظامی و غیرنظامی نیاز دارد.

اسلوتسکی در تلگرام نوشت: این کشور به هیچ شرکت‌ نظامی خصوصی (PMC) و امثال آن نیاز ندارد. مشکلاتی در ارتش فعلی وجود دارد، اما شرکت نظامی خصوصی نمی‌تواند آنها را حل کند.

بر اساس این گزارش، روسیه در شوک شورش ناموفق یوگنی پریگوژین که برای مدت کوتاهی کنترل مرکز فرماندهی نظامی را در دست گرفته بود و کاروان مزدورانش را به سمت مسکو هدایت کرده، به سر می‌برد.

پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر، یکی از مطالبات خود برای پایان شورش مسلحانه را برکناری وزیر دفاع این کشور اعلام کرده بود. پریگوژین بعد از میانجیگیری رئیس جمهوری بلاروس، نیروهای تحت امر خود را به اردوگاه های قبلی هدایت کرد و خود، راهی بلاروس شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۹۹
شانزده ماه از جنگ گذشت . در روزهای آغازین جنگ یکی از تحلیل‌های پر طرفدار در ایران این بود که زلنسکی در همان روزهای اول جنگ فرار خواهد کرد . هر بیشه گمان مبر که خالی ست . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
همین الانم فرار کرده همش جلوی پرده سبزه داره فیلم بازی میکنه جنگ رو سپرده دست ناتو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
همسایه ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم :)))
حکایت زلنسکیه
یه روز از طرف غرب حمایت نشه اونوقت معلوم میشه شیره یا پشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
قیافه کیهان و حاج حسین دیدنیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
شاید شجاعترین مرد تاریخ خفته باشد
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
دیکتاتور روسیه دو روز از کاخش فرار کرد ولی رئیس جمهور مردمی اوکراین یک ساعت هم کاخش رو ترک نکرد.
زلنسکی : ما به همه گفتیم پیش روی کردیم شما هم بگید کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
:پیشروی فقط داخل خاک خود اکراینه :))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
من می گم زده شمام بگو زده :)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
شما ساندیسی های شرق گدا روتون کم نمیشه به مولا!
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
فعلا از دیکتاتور روسیه معتبرتره
امیدوارم سرنوشت پوتین و روسیه درست عبرتی بشه برای چین و سایر که فکر میکنند میتونن آمریکا را شکست بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
کدوم سرنوشت؟ نصف اوکراین رو اشغال کرده تمام زیر ساخت هاشو زده تهدید اوکراین رو از بین برده و داره جنگ رو فرسایشی میکنه
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
فعلا اونی که درس عبرت شده اکراینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
پوتین که پارسال در اثر سرطان فوت کرد به مرگ غربگداها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اگر انقد به جای امریکا پرستی خدا پرست بودی یک چیزی میشدی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
یعنی یک جوری مراتب خاکساری و جان نثاری خوتون رو به آمریکا نشون میدیدید که خود آمریکایی ها باورشون نمیشه .
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
منهم امیدوارم مسیولین ما چشمهایشان را باز و به روسیه اعتماد نکنندکه این نامردمان همیشه متجاوز و خیانتکار بوده اند
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ما به غرب دوست بودن و دوموکراسی خواهی خود افتخار می کنیم و افتخار می کنیم اینقدر نادان نیستیم که یادمان برود روسیه 7 برابر بلژیک از خاک ایران را غصب کرده حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی را به توپ بسته و هر و به تمام همسانگانش تجاوزکرده و استثنا هم نداره هر 14
همسایه از ژاپن گرفته تا نروژ هیچ قومی بعد از مغول هم به اندازه روسها ایرانیان را تحقیرنکرده فقط با این فرق که مغولها ذوب شدند ولی روسها بهترین نقاط شمالی را گرفتند و برای ما کویر ها را به یادگار گذاشتند مرگ بر ادم نادان
گفته بودیم که نابستان داغ تازه برای پوتینی ها شروع شده. پوتین دیگه تمام شد. حتی اوکاشنکو هم از او فاصله گرفت و شروع به انتقاد از پوتین کرده! این سرنوشت همه ظالمان و مغروران هست. پوتین هر روز که ادامه دهد هم شکست روسیه عظیم تر و هم عاقبت خودش تیره تر و دیدنی تر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
حالا تو که بایدنی هستی چرا تحریمت کردن؟ تو که از خودشون بودی؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
برگ چنار شوک انحلال واگنر و هضم کردی؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ببچاره پوتین که یه عده جوجه رنگی شدن منتقدش :))) شما عرضه داری زندگی خودت و اداره کن نمی خواد به ابرقدرت دنبا ایراد بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
از این حرفا برای سوریه هم میزدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ظالمان حکومت امریکاست چرا نمیفهمی
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
چی جور ابر قدرتی که ساندویچ هاشنو مک دونالد میده
خیلی جالبه. دقیقا کامنتی که زیر این خبر میگذاریم ۱۵ تا یا ۲۰ تا هر روز منفی میگیره ولی دقیقا همون کامنت زیر یک خبر دیگر حتی یک منفی نمیگیره و صد تا مثبت میگیره. این نشان میده که کامپیوترهای مرکز نمایندگی و زبان فارسی دانهای انها هنوز مشغول انجام وظیفه و کارشان هستند ک هنوز تلاش دارند بگن افکار عمومی ایران و دنیا با ما هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
بس که محبوب قلبها هستی جدا من روی تو رو داشتم الان رهیر یه کشوری بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
در مورد زنده به گور کردن چند صد کودکان بومی کانادایی در ؟؟تاریخ معاصر کانادا و توسط پدر ترودو نظرت چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
وقتی نمیخوای قبول کنی که افکارت جایگاهی بین مردم نداره از این تراوشات ذهن بیمارت اینجا مینویسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
تو که راست میگی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
یه گروهی همیشه خودشونو گول میزنن و از واقعیت فرار میکنن
اره درست میگی قدرت اول منطقه شدیم اقتصاد اول جهان هر روز داریم پیشرفت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
12:36
اقتصاد و توان نظامی ربطی بهم ندارند قاطی نکنید
صیاد از پی صید دویدن عجبی نیست//صید از پی صیاد دویدن مزه دارد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
احسنت
احسنت
روسیه متجاوز دید نمیتونه حریف اراده مردم اوکراین بشه عاجزانه تهدید هسته ای میکنه.
خدا حامی مردم مظلوم اوکراین است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
مردم اکراین نه بگو ارتش ناتو
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
عجب مظلومه که سی تا کشور کمکش می کنن
یاد مردم مظللوم عراق در جنگ تحمیلی افتادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
تو از سربازی امام زمان چی می فهمی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
خد ا هیچ وقت حامی امریکا پرستان نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
فقط هم تهدیده، جرات نداره عملا اقدام کنه! سرنوشت آمریکا در ویتنام برای روس تکرار شد
هفت میلیون اگر بابت حقوق و تجهیزات و امکانات خدماتی حتی فقط یه هزار دلار در ماه هرینه بگیریم یعنی بیست میلیارد دللر در ماه. کل صادرات نفت و گاز و ذغالسنگ و.... روسبه الان به زیر ۱۵ میلیارد دلار کتهش یافته و کسری بودجه روسیه در ماه گذشته ۱۵ میلیارد دلار بوده
مگه اینکه مقام روسی لگه با یک میلیون تومن هم می توان کار سربازی ایجاد کرد! اگر این هذیان نیست اسمش چیست؟
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
هفت میلیون روس!!! پنج میلیون روس تو یکسال اخیر مهاجرت کردند. جوانانش برای نجنگیدن دست و پای خودشون رو شکوندن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
آمار و ارقام دروغتون به درد خودتون میخوره
انروز قیمت نفت به رکورد پایین ترین ددر یکسال اخیر رسیده. به مقامات روس که هیچ باید به مقامات ایران هشدار داد که بازار نعت تا چند ماه اینده له زیر ۴۵ دلار میرسد. صنعت نفت و گاز دنیا برای از دست ندادن سهمش در انرژی دنیا به نفع خودرو برقی و اندژی باد و خورشید هیچ راهی ندارد غیر از اینکه فیمت نفت به ۴۰ دلار برسد. در همین یکسال اخیر روسیه و عربستان ۴ میلیون از صادرات خود را برای بالا نگه داشتن قیمت نفت به نفع پوتین کاهش دادند ولی این کاهش عملا به نفع بایدن و اروپا و چین شده و انرژی های باد در اروپا و خودرو برقی در چین بشدن همه گیر شده. بزودی عربستان دوباره صادرات نفت خود را برای باز پس گیزی بازار یه میلیون افزایش خواهد داد و قیمت نفت به زیر ۴۰ دلار یا کمتر خواهد رسید. اگر هم عربستان و روسیه اصرار به حفظ گاهش صادرات داشته باشند باز بایدن و دمکراتها برنده هستند. به دنیای واقعیات خوش امدید
پوتین چون با حماقت عجیب خود درحمله به اوکراین و استمراراشتباهات درعین تکبر و غرور باعث شده نزدیکترین کسانش هم بتدریج آشکار(مثل سرآشپز) یا کمی با حفظ ظاهر از او فاصله بگیرند. بنابراین توان هسته ای روسیه که برگ برنده به شمار میرفت اگر پوتین از روی استیصال دستور استفاده از آنها وجنگ اتمی رابدهد مطمئنا زیردستانش تمرد خواهند کرد چون بهرحال درهیات حاکمه روسیه چه سیاسی وچه نظامی همه اش الیگارش نیستند بلکه کثیری ملی گراهم هستند که نمیخواهند به قیمت نابودی دیگران کشور خودراهم نابود کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
فقط یک غربگدا می تونه بعد از ایروریزی و فضاحت چند روز پیش با کمال پررویی باز به مزخرف گویی ادامه بده. از اربابتون بی بی سی خوب درس وقاحت گرفتید افرین
تابی برات متاسفم که دراین 3-4 روزه بعد رسوایی پوتین و نمایان شدن نهایت خفت و زاری کسیکه ادعای قدرتمندترین مرد جهان بودن رو داشت پیامهای در اینمورد را سانسور کردی. دیگر فرق سایت حاج محسن عزیزمان با سایتهایی مثل فارس ئتسنیم و بخصوص رسانه میلی چیه؟
آقای لئونید چرا شما و پوتین و مدودف نمیرید خط مقدم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
از کجا میدونی نرفته
با این حرفی که لوکاشنکو زده است معلوم میشود چقدر آدم وابسته و کثیفی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ادم به همسایه قدرتمندش وابسته باشه بهتره تا گدایی ۳۰ تا کشور و کنه به علاوه اتحادیه عرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
روابط با 30 کشور میشه گدایی وابستگی بدبختی به یک کشور بزرگتر میه قدرت استاد بزرگ سیاست بین الملل درس هم میدی ؟
پیروز باد ارتش مقتدر و مصمم اوکراین.
به امید استقبال و گلباران تانکهای اوکراین توسط مردم روسیه در خیابان های مسکو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
ارتش اکراین نداریم ارتش ناتو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
روس ها اوکراینی ببینند آن اوکراینی را زنده به گور می‌کنند
بعد هم آن کسی که در این جنگ باخته و کشورش تصرف و ویران شده اوکراین هستش
باید منتظر جشن پیروزی روسیه در کی یف باشیم
لعنت بر پوتین بااین جنگ بی منطقی که راه انداخته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
شما درک و قدرت تحلیلش رو نداری ساکت باشی بهتره
خاک به سر اکراین
اگر از اول تسلیم شده بودند و کشور را دو دستی به روسیه کمونیست می داند این جنگ وی انگر ادامه پیدا نمی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
این فکرای بکرتو واسه خودت نگه دار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
چقدر کچ فهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
با اینکه می دونم پوتین پرستان را مسخره میکنی ولی نمی تونم مثبت بدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
کانادایی حتی بر علیه خود اوکراینی ها هم کامنت می‌فرسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
طعنه خوبي بود ، اين نظريه پوتين پرستا هست ، راستي از تحويل سوخو چه خبر !
پریگوژین، رئیس شبه نظامیان واگنر در شبه جزیره کریمه موفقیت هایی را بدست آورد و این موفقیت ها باد به عقل پریگوژن انداخت و برای این که این موفقیت ها به نام ارتش روسیه و شخص وزیر دفاع این کشور نوشته نشود، تصمیم به کودتای نابخردانه گرفت، غافل از این که با یک ارتش ۳۰ هزار نفره که اکثر تجهیزات نظامی آن، از آن ارتش روسیه است نمی شود مسکو را فتح کرد، حال گیرم مسکو را فتح می کردند، بعدش چه؟ دوباره ارتش روسیه مسکو را پس می گرفت و افرادی که در این کودتای یک روزه نقش داشتند به اشد مجازات می رسیدند و اما رسانه های اطلاعاتی آمریکایی - غربی این اقدامات را با ذره بین سیاسی، بزرگنمایی می کنند تا به اهداف خود در اوکراین دست یابند البته اشتباه نکنید که هدف آنها در اوکراین حمایت از مردم اوکراین است، این طور نیست، آمریکا و غرب هدفش حمایت از مردم اوکراین نبوده و نیست بلکه هدفش کنترل بر نفوذ سیاسی قبلی خود بر اوکراین است تا از این طریق به خیال خودشان به امپراطوری روسیه پایان دهند و این تصمیمات نابخردانه شرق اروپا را دچار بحران کرده و به گفته مقامات روس اگر نیروگاه اتمی زاپوریژیا آسیب ببیند چرنوبلی دیگر تکرار خواهد شد و مردم بی گناه بسیاری از کشورها باید تاوان چنین سیاست های غلطی را بدهند.
و این که مک کارتی گفته پوتین تضعیف شده فقط به این خاطر است که به ارتش اوکراین روحیه کاذب تزریق کند ولی نمی داند که با این کارش ارتش و مردم اوکراین را به کوره آدم سوزی میدان جنگ می فرستد، اگر شبه نظامیان واگنر حتی برای یک هفته هم فقط اختیار ارتش روسیه را در دست می گرفتند ولو این که دوباره ارتش روسیه بر اوضاع مسلط می شد، رسانه های غربی می توانستند آن زمان ادعا کنند که قدرت پوتین تضعیف شده است ولی واگنر حتی نتوانست یک روز هم دوام بیاورد و بالعکس باید گفت قدرت کرملین بیشتر شده است.
زلنسکی هم به جای این که آدم های حافظ صلح را به کشورش دعوت کند شاید گره ای از مشکل جنگ باز شود، نتانیاهوی تندرو را که به گفته رسانه ها، قانون قضایی کشور خودش را ترور می کند به کی یف دعوت می کند و این دعوت و اقدامات قبلی رئیس جمهور اوکراین (منظور حمایت نابجا از اقدامات ناتو و ...)، نشان از آن دارد که یا زلنسکی مرد میدان سیاست نیست یا واقعا این شخص، هنر پیشه غرب است و این که امروز اوکراین در آتش ادوات جنگی غرب می سوزد، زیر ساخت هایش ویران گشته و بسیاری از مردم کشورش آواره یا کشته شده اند بی دلیل نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
همینکه پوتین رو به لنگه دمپایی تبدیل کرد کافی بود... تو هم ساندیس بخور، حرص نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
روسیه اگر زبان گفتگو داشت با عباس میرزا عادلانه صحبت می کرد انها فقط زبان زور را می فهمند
اگر انقد پیش روی دارن چرا سد منفجر کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
پروپاگاندای غرب و ساده لوحی غربزذه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
نوه محمد علی شاه ناراحت نکن خودتو چون زلنسکی کاری را می کنه که پدربزرگت نتونست فقط 40 درصد از بهترین قسمت ایران را داد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
حرص نخور ساندیس بخور
انشالله که سقوط کند هم الیگارشی جهانی یتیم شود هم تکه های ایران را ببینیم که خورده روس نشد همانطور که ایرانیان تحقیر شدند ما هم تحقیر روسیه را به چشم ببینیم تا روح پدر بزرگ هایمان شاد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
خوشم میاد خیط شدین ولی از رو نرفتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
تحریم های تو فقط بیشتر میشه البته اگه ایرانی باشی
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اگر اطلاع داشتی که بعد از مغول هیچ کشوری به اندازه روسیه ایران را تحقیر نکرده از روسیه دفاع نمی کردی بدان واگاه باش که روسیه 7 برابر کشور بلژیک از خاک ایران تصرف کرده و پدر بزرگهای ما را کشته حرم امام رضا را به توپ بسته مجلس ملی که شروع تمرین دوموکراسی در ایران بود به توپ بسته اگر اندکی مطالعه کنی کار سختی نیست یک گوگلی بکن و از این نااکاهی که وجودت را پر کرده خودت را رها کن در ضمن 16 کشوری که همسایه روسیه هستند از تمامی بدون استثنا زمین گرفته روسیه اگرسیوترین کشور دنیاست در ضمن برای چه همه کشورها به سمت غرب فرار می کنند یکی به طرف روسیه نمی رود چرا همه نخبگان عالم به امریکا فرار می کنند چرا پدر و مادر با امریکا در ستیزند پسر در بهترین دانشگاه امریکا درس می خواند و کسی مزاحمش نمی شود چرا 5400مسئول همه فرزندانشان به امریکا فرار کرده اند یکی هم به روسیه نرفته یعنی همه انها به اندازه شما عقل نداشتند و همشون اشتباه کردند.

اگر شعور داشتی از کشوری حمایت نمی کردی که 7 برابر ّلژیک از خاک ایران را به سرقت برده و اجداد ما را کشته اگر عمق فکر کنی می بینی دق کنیم حق داریم خیلی از جامعه شناس ها عدم پیشرفت ایران را به علت تحقیری که مغول ها کردن و در ریشه ایرانیان ماند باعث شده ولی من می گویم تحقیرقی هم که روسیه کرد و اجدادما را کشت و 7 برابر بلژیک ایرانیان را از ما جدا کرد را هم نباید نادیده بگیریم
پس نابود باد پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
با مرگ گفتن الکی هیچ کسی نابود نشده اگر مرد هستید در میدان جنگ پیروز و فاتح باشید
واقعا تیتر بی ربط ولاف واقعی بود

وقت مردم نگیرید
ارتش ۷ میلیون نفری !!! :)) تا ۱۰ سال دیگه نسلتون منقرض شده سر این جنگ....اون موقع اوکراین جزو ناتو میشه و ناتو چهارتا دونه سرباز باقی مانده روسیه رو با تفنگ بادی میزنه و جنگ تمام میشه ... خخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
هیتلر هیچ غلط خاصی نتونست کنه اکراین که یک استان روسیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
تا حالا دیدی ایران نخواد و کشوری سقوط کنه؟
اکراین سال ۱۹۹۱ اعلام استقلال کرد و اونوقت خیلی از تحلیلگران غربزده تابناک هنوز دنیا نیومده بودند یادم هست اولین کشوری که استقلالش و به رسمیت شناخت ایران بود.
اکراین جزوی از سرزمین روسیه است و به روسیه بر می گردد.
اکراین این همه پیشروی می کنه پس چرا یکساله با کمک ۳۲ تا کشور نتونسته یه کشور ضعیف تحریم شده بدبخت ( تعبیر غربزده ها) به نام روسیه رو از خاکش بیرون کنه؟؟؟
پس ظاهرا این پیشروی ها در اوهام و ارزوهای فعالان رسانه های غربی اتفاق می افتد.
غربگداها الزایمر دارند.
کارهای صد و پنجاه سال پیش شوروی رو به خاطر دارند ولی کودتای ۲۸ مرداد و فحطی ساختگی انگلیس و سقوط هواپیمای مسافربری ایران و تحریم و ...به یادشون نمی اد.
نحوه نگارش تیتر و خبر خیلی غیر حرفه ای انتخاب شده!!!!
خبری کاملا زرد که بیشتر برای روحیه دادن به ارتش شکست خورده اوکراین از طرف زلنسکی ارائه شده به عنوان تیتر خبر انتخاب شده و این همه اخبار مهم تر اصلا در تیتر خبر قرار نگرفته
واقعا به کجا چنین شتابان ؟!!!
غربگدا یادش نمی اد اکراین هم جزوی از شوروی سابق بوده پس تمام کارهایی که به شوروی نسبت می دهند در مورد اکراین هم هست.
رهبر غربگدا معصومه موفرفری و اسماعیلیون هستند که یکی از راه تزیین پیکان ارتزاق می مند ان دومی از راه تریبون دادن به بازیگران مرد همجنسگرای فیلمهای مستهجن
غربگداها در مورد فیلمهای جشن و شادی مردم روسیه بعد از شکست کودتا نظری ندارند؟
بلایی که سر پوتین اومد سر سفارت آمریکا تو ایران نیومد
چقدر امریکا پرست مسخ شده داریم رسانه امریکا خوب عمل کرده
خدا میدونه روس چقدر تلفات داده تو جنگ اکراین! مثلا ابرقدرته و اوکراین یه کشور کوچیک! هرچقدر هم سلاح بدن به اوکراین، روسیه با اونهمه توانمندی و ادعا نباید اینطوری فلاکت زده بشه! پس اینا طبل تو خالی هستن!
هموطنان جو گیر ، مراقب تحلیلهای خود باشید ، سرتون توی کار خودتون و کشور خودتون باشه .
آرزوی پوتین پایان جنگ است.بدجور پشیمونه
این متوهمین خجالت می کشند در غیر اینصورت می گفتند که پوتین در مسکو نیست در ونزوئلا است و با پناهندگی او هم موافقت شده و الان در یک ویلای لاکچری در کاراکاس دارد زندگی می کند
من نمی دونن ما برای چی از شکست اوکراین یا روسیه باید شاد وغمگین باشیم.
غربگدا، شرقگدا، ساندیس خور و ... همش مثل بچه ها با هم لج بازی می کنیم به جای اینکه منطقی و متین فکر کنیم. آمریکا و روسیه هر دو ابرقدرت هایی هستند که منافع خودشون در اولویت است. ما باید خردمندانه تعامل با آنها و همه جهان داشته باشیم.
از کی تا حالا اراجیف زلنسکی مستند تیتر اخبار شما شده است؟پس بگه ما شکست خوردیم؟
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی