بازدید 14518

نامه تند به قالیباف درباره برخورد با زنان بی‌حجاب

مجمع مدیران زن ایران اسلامی در این نامه تصریح کرده است: هر قانونی برای پیاده شدن نیاز به سازوکار اجرایی دقیق و شفاف، ضمانت اجرایی مشخص و نظارت مستمر دارد و در متن لایحه از این منظر ضعف و نارسایی مشهود است. در واقع لایحه فاقد ضمانت اجرایی، نظارت بر اجرا و حمایت از ضابطین قانون است.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷ 27 June 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اعضای مجمع مدیران زن ایران اسلامی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب متذکر شدند.

در متن نامه مجمع مدیران زن ایران اسلامی خطاب به محمدباقر قالیباف درباره بازنگری لایحه عفاف و حجاب آمده است: همانگونه که مستحضرید حجاب به عنوان یک حکم اجتماعی اسلام که در ارتباط وثیق با کرامت و امنیت زنان، تحکیم خانواده و سلامت اخلاقی جامعه است، مدتی است به ابزاری سیاسی برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی بدل شده است، به نحوی که به نظر می‌رسد این حکم روشن شرعی در عمل از دایره هنجار‌های ارزشی و قانونی جامعه اسلامی خارج شده است.

این نامه افزوده است: براین اساس قطعا برخورد مناسب و قاطع با چنین شرایط نامطلوبی از سوی مجموعه حاکمیت امری ضروری و فوری به نظر می‌رسد.

مجمع مدیران زن ایران اسلامی در این بیانیه عنوان کرده است: آنچه در روز‌های اخیر به عنوان لایحه "عفاف و حجاب" در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، می‌تواند در بازتعریف حجاب به عنوان یک هنجار ارزشی، قانونی و تحقق عملی آن نقش مهمی داشته باشد و البته این در صورتی میسر می‌شود که مجلس شورای اسلامی با توجه به نقطه نظر‌های تکمیلی و اصلاحی صاحبنظران دلسوز و دغدغه‌مند، لایحه مزبور را تدوین و تصویب کند.

این نامه خاطرنشان کرده است: اما اهم مواردی که انتظار می‌رود در موضوع لایحه عفاف و حجاب مورد توجه و بازنگری واقع شود، عبارتند از اینکه قانون باید روشن، صریح و جامع باشد تا بتواند حد و مرز‌های رفتار اجتماعی مخاطبان را تعریف و تعیین کند و نسبت به هنجارشکنی و نقض قانون جنبه بازدارندگی قوی داشته باشد که به نظر می‌رسد لایحه عفاف و حجاب فاقد این روشنی و صراحت و قدرت بازدارندگی است.

مجمع مدیران زن ایران اسلامی در این نامه تصریح کرده است: هر قانونی برای پیاده شدن نیاز به سازوکار اجرایی دقیق و شفاف، ضمانت اجرایی مشخص و نظارت مستمر دارد و در متن لایحه از این منظر ضعف و نارسایی مشهود است. در واقع لایحه فاقد ضمانت اجرایی، نظارت بر اجرا و حمایت از ضابطین قانون است.

این نامه بیان کرده است: لایحه مزبور مرز روشنی را میان قانون شکنی در حد یک امر فردی و مبارزه ساختارمند سیاسی با امر حجاب قائل نشده است، در حالی که این‌ها در عمل دو گونه کاملا متمایز از هنجارشکنی است و مستلزم برخورد‌های سنجیده مناسب است.

مجمع مدیران زن ایران اسلامی یادآور شده است: به نظر می‌رسد برای رفع نقایص لایحه استفاده از نقطه نظرات کارشناسی در حوزه‌های حقوق، جامعه شناسی و روان شناسی بتواند به تدوین قانونی همه جانبه نگر، واقع گرا و بازدارنده منجر شود. در این صورت انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی با توجه و بهره مندی از نظرات تخصصی مزبور در جهت اصلاح و تکمیل لایحه اقدام اساسی کند.

این نامه افزوده است: بر این اساس مجمع مدیران زن ایران اسلامی ضمن حمایت قاطع از تصویب قانون جامع عفاف و حجاب، بر این باور است که در کنار تصویب و اعمال قانون قطعا باید با مجموعه تدابیر و اقدامات فرهنگی ایجابی، زمینه‌های پذیرش عقلی، عاطفی و اعتقادی حجاب را فراتر از قانون محض در مخاطبان ایجاد و تقویت کرد.

مجمع مدیران زن ایران اسلامی در پایان این نامه تصریح کرده است: مشخصا مجمع اعلام می‌دارد که با توجه به ظرفیت‌های علمی، مدیریتی و اجرایی در این مجموعه مردم نهاد خود را موظف به تلاشی همه جانبه و برنامه ریزی شده برای تحقق ابعاد فرهنگی حجاب می‌بینیم و امید داریم که با وجود قانون شفاف و قاطع و کار فرهنگی تبیینی و تحلیلی قوی، بتوان بر مشکلات حوزه عفاف و حجاب در مقطع کنونی در جامعه ایران اسلامی غلبه کرد تا از این رهگذر راه رشد و تعالی برای زنان ایرانی هموار شود و در مسیر تحکیم خانواده و بهسازی اخلاقی و معنوی جامعه مان گام‌هایی اساسی برداشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴۵
سردار یک نامه هم برای حیف و میل اموال وقفی بنویس
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
این مجمع مدیران زن ایرانی اسلامی تا حالا کجا بوده؟
کاش این جماعت دلواپس در مورد اختلاسهای اوقاف هم کمی نکران میشدند ..
خدا را شکر که مجمع مدیران زن ایران اسلامی هم وارد تار موی زنان شده اند
اقای قالیباف شما بعنوان رئیس مجلس جمهوری اسلامی. موظف هستید عدالت را برقراکنید
بهترین راه درخواست اظهار نظر از کلیه دختران و زنان مملکت عزیزمان میباشذد
البته نباید متقاضی اطلاعات سجلی خواسته شود
فقط بهتر است. فقط اسم کوچک ، سن و شغل خواسته شود
یکی پیدانمیشه برای گرون شدن صدبرای جنس هانامه بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
سیران چه غمِ گرسنگانند ؟ همین نامه رو پول می گیره تا به اسم این مجمع انتشار بده . وگرنه همه شان خوب میدانند این کارها توجیه ندانم کاری های خودشان است و حقیقتا مشکل مردم بالاتر از حجاب و بی حجابی ، معنایِ زندگانی و شکم های گرسنه و دستانِ خالی شان است و حتی غم تمام مردم ، غم وطن است . شأنِ ایران و. ایرانی است . غمِ آینده فرزندانشان است .
اینقدر که دوستان اتش حجاب را به سینه میزنند
ای کاش درباره فساد و اختلاس و .. هم همین گونه بودند
که فساد و اختلاس صد برابر برتر از احکام حجاب در دین ذکر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
چون تحریم و این مسایل براشون نون و اب داره
آقای قالیباف سلام لطفاً بابت این گرانی ها که مردم به مرز جنون رسیده نیز بیان کنید
یه نامه تندی هم برای اقتصاد داغون هم بزنید بد نیست ، الان همه چیز گل و بلبله ، فقط مشکل حجابه ؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!
باید به خواست مردم عمل شود نه به خواست آقای قالیباف .
یه نامه هم درباره معیشت مردم بدبخت بنویسید که از گشنگی براشون حجاب اهمیتش هیچه.
ای کاش برای دزدی ها و فسادها و اختلاس ها و کم کاری ها و خرابکاری ها و بی تجربگی ها و ... هم نامه تند می‌نوشتند.
نمی توان با نظرات چند نفر باصطلاح صاحب نظر حقوق شخصی افراد را نادیده گرفت حق انتخاب پوشش ابتدائی ترین حق یک انسان است مگر اینکه فکر کنیم یک انسان نمی تواند خوب و بد نوع پوشش خود را تشخیص دهد که در این صورت نمی تواند هیچ مسئولیتی از انسانها خواست چرا که فردی که نمی تواند نوع پوشش خود را تعیین کند چطور می تواند در مورد سایر جنبه های زندگی مسئولیتی متوجه او نمائیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
حجاب دستور خدا خالق ما وتکلیف است نه اختیاری وجامعه هم یک مکان عمومی وباید قانون خدا وکشور که برای پاکی وسلامت جامعه بیان شده در آن رعایت شود ودر منزل خود هرگونه می خواهیم بپوشیم
ما آخرش نفهمیدیم چرا توی کشوری که اینقدر مسلمان دو آتیشه داریم چرا اینقدر دزدی دروغ ربا و .... زیاده
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
به امید پاسخ قانع کننده به این سوال از طرف افرطگرایان مذهبی
عجیبه عده ای از زنان میخوان زنهای دیگه رو به بهشت ببرن
مجتمع مدیران‌زن ایران ؟ حجاب را به خود مردم‌واگذارید جلوی دزدی ، رانت ، اختلاس ، حقوق نجومی ، رشوه ، مدیر بی سواد ، مسول بی لیاقت و.... را بگیرید
از خط فقر چه خبر؟
از مسئولین بی کفایت و اقتصاد نابود شده چه خبر؟
دولت زمین رایگان دهد.من کانکس پیش ساخته نصب کنم
شما چندنفر هستید که برای این همه ادم می حواین نسخه بپیچین .من خودم با حجاب هستم این انتخاب من هست اما در مورد دخترم نمیتونم محکم نطر بدم اون به عنوان یک انسان حق انتخاب داره شما بااین افکارتون حق زندگی رو از مردم می گیرید درصمن نماینده های این دوره که در مجلس هستند مگر هر کدومشون چندتا رای اوردن تا بتونن برای ۸۵ میلیون نفر تصمیم بگیرند شمارو به مقدساتتون قسم کاری نکنید که جوونامون لجبازی کنند هممون جوون داریم واونها نسلی هستن که کشور رو می سازند باید باهاشون مدارا کرد با عصبانیت کار درست نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
احسنت شیر مادر حلالتون. جانا سخن از زبان ما می گویی
فاطمه زعیم باشی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
حجاب انتخاب نیست تکلیف است که خدا برای بانوان در قرآن بیان کرده واجب است و بی‌حجابی گناه و حق‌الناس است ومستوجب عذاب الهی است وقانون کشور است ویک فرد با فرهنگ ودارای شعور به قانون کشورش احترام می گذارد
خدابه دادماباحجابابرسه.تموم زندگیمون پرازاسترسه.همسروفرزندامون روخدایاخودت حفظ کن.مسولین عزیزبایدجوابگوباشین حکم خدارودارین میندازین زمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
چرا؟قرار نیست شما دیگران را به بهشت ببرید و خدا هم با شما عهد نبسته که در صورت همراه کردن دیگران با خودتان بهشت را تقدیمتان میکند .به بقیه اعمالتان هم نگاه کنید ببینید با حجابتان همخوانی دارد یا فقط حجاب پوششی برای تخلفاتتان می باشد.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
خیلی خوبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
باید به همسرت و امثال همسر شما یاد داد طبق قانون اسلام چشمهارا و نفس سرکش را فقط باید تربیت و پاک کرد از هر گناه
این وضعیتیه که خشونتهای گشت ارشادشما درتابستان گذشته که اخرینش مرگ‌مهسا امینی یوده است بوجودآورده ومحاکمه گشت ارشاد را می طلبد.
مجمع زن ایرانی اسلامی قبل از حجاب بایدبفکرمعیشیت مردم باشد من هیچ صحبتی راجع حجاب ندارم ولی اگر واقعان انقدر راجع حجاب چون از فرایض دینی هست صحبت میکنید پس تمامی دین را اجرا کنید چون دین گفته مرد حق گرفتن ۴همسررا دارد شما چرا اجازه نمیدهید شوهرانتان ۴همسر اختیارکن
چرا راجع این ۴همسری ماده قانونی ازمجلس نمیخواهید؟؟؟
اگرمسلمان هستیدبایدبه تمامی دین اسلام احترام بگذارید واجرا کنید
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
هم وطن عزیز مشخص است از دین هیچ اطلاعی ندارید که چنین اظهار نظری دادی ،خواهشن ایات قرآن را با دقت و تفسیر مطالعه نمایید.کجای دین گفته که مرد می تواند چهار زن اختیار کند .برادر.
رییس مجمع این همه در مورد حجاب نگرانید یک ذره هم در مورد غارت بیت المال ، گرانی، اختلاس و بیکاری جوانان دارای مدارک عالی و .............................. نگران باشید. حجاب قابل حل است به شرطی که مشکلات اساسی کشور حل شود
با همین نامه معلوم میشه چرا مملکت به این روز افتاده
مجمع های بی فایده
بابا دست از سر حجاب بردارین مردم دارن از گشنگی می میرن فقر بی عدالتی یه نامه بزنید برای اینا اون موقع همه چی درست میشه
کار اصلی این مجمع مدیران زن ایران اسلامی تا حالا چی بوده قطعا کار مشخصی ندارند و فقط حقوق حق ماموریت حق جلسه دریافت می کنند خوبه که مسئولیت تدوین و اجرای این قانون به انهاداده شود و بعد از 3 سال نتیجه عملکرد انها بررسی شود اگر از دید مردم موفق بودند که ادامه دهند ولی اگر موفق نبودند و بودجه و بیت المل را نابود کردند برای همیشه از دولت اخراج و حقوق انها قطع و پرداختی ه به انها باز پس گرفته شود تا هر کس ادعایی می کنند حاضر به هزینه کردن برای ادعای خود باشد
مهسا امینی کیلو چند؟
مهسا امینی دیگه کیه؟
مبارزه با فساد دایره وسیعی دارد،،اختلاس،فاصله طبقاتی.تبعیض،بی حجابی.تورم...هر یک از اینا بجای خود باید رسیدگی بشه..البته اینا همیشه بوده دلیلش هم بی عرضگی بعضی از مسولین قبلی وفعلی هستش..
از اینکه نظرات مردم و تعداد لایکها رو سانسور نکردید متشکرم.
مجمع مدیران اسلامی یعنی همان تعداد اندک زنانی که پست و مقام از طریق شوهران و پدرانشان بدست آورده اند و نماینده ملیونها زن ایرانی نیستند. از نظر اینها فقط زنان چادر سرشان کنند ولی اگر به علت فقر مطلق تن به فحشا با همان چادر سرشان بدهند هیچ اشکالی ندارد زیرا ظاهر باید حفظ شود.
از مرغ کیلو ۱۰۰ت چ خبر؟
این خانموهای حجاب خواه مجازی کجا هستند. چند تا شون در کشور ودر جامعه هستند
حضرت علی میفرمایند فقر که ازیک در وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود حجاب ورعایت موازین شرعی یکی از ضروریات دین است پس برای اینکه دین در کشور جایگاه خوب داشته باشد ابتدا باید به فکر اقتصاد مملکت بود اگر اقتصاد درست شود ومردم نیازشان برطرف شود هیچ نیازی به قانون واین نامه نگاریها نیست مردم خودشان ذاتا معتقد وخداپرست هستند وضع اقتصادی مردم را درست کنید یقین داشته باشید دین انها هم درست میشود پس دلواپسان عزیز بیش از انکه دلواپس دین باشید دلواپس معیشت مردم باشید اگر راست میگویید
از سیسمونی ترکیه چه خبر ؟
ملت ایران خواستار حجاب اختیار هستند و هیچ کس نمیتواند خلاف این عمل کند .
مهسا کوموله بهانه بود وبی حجابی به بهانه مرگ اون بهانه ای دیگر در دست بی بند و بارهای و هرزه های خیابانی گرانی چه ربطی به حجاب داره حجاب دستور خدا و قانون جامعه است اگر حجاب با گرانی ربط داره الان لخت شین همه چی ارزان میشه؟ یکم فکر کنین ایرانی ها دچار تحقیر از بیرون شدن فکر می کنن خارج بهتره که حالا اینجوری لج میکنن اخرشم ی عذاب مث قوم نوح میاد همه رو می بره
نظر مردم را ببینند ! مردم امروزه حقیقتا خودشان صاحب نظر هستند . به جای این مردم و برای این مردم نظر ندهند و زندگی شان را نابود و دستخوشِ بهانه های واهی و کذایی نکنند . یا می توانند مملکت را اداره کنند یا خیر ؟ این که مغلطه و سفسطه و وقت کُشی کردن نمی خواهد دیگر ! مسلمان
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی