بازدید 7785

ماینرها در چه ساعتی مجاز به استفاده از برق هستند؟

مجری طرح رمز ارز شرکت توانیر گفت: امکان فعالیت مجاز ماینر‌ها با خرید برق از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح فراهم است؛ همچنین امکان خرید برق از شبکه تجدیدپذیر هم برای استخراج کنندگان رمزارز فراهم است که در بحث قیمت گذاری آن‌ها دولت دخالتی ندارد و استخراج کنندگان و شرکت‌های خصوصی تولید برق تجدیدپذیر می‌توانند با هم به تفاهم برسند.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 27 June 2023

نحوه ساخت ریگ ماینینگ یا دستگاه ماینر و اجزای آن – فروشگاه تک یک

به گزارش تابناک: محمد خدادادی با بیان اینکه استخراج غیرمجاز رمز ارز درست مانند قاچاق سوخت است، گفت: برق یارانه‌ای (مانند سوخت یارانه‌ای که به خارج از کشور قاچاق می‌شود) تبدیل به رمزارز شده و عملا برق قاچاق می‌شود. برق یارانه‌ای ارزان و عدم رشد قیمت حامل‌ها همزمان با جهش قیمت ارز، انگیزه این نوع قاچاق را افزایش می‌دهد که کشف آن هم سخت است و اگر قیمت برق واقعی شود، می‌توان جلو این اتفاق را گرفت.

وی با اشاره به انسجام بخشی بین دستگاه‌ها برای برخورد با این پدیده گفت: با هماهنگی بین دستگاه‌ها از وقوع بحران استخراج غیرمجاز ناشی از جهش قیمت ارز جلوگیری شده است؛ با این حال، همچنان آمار حکایت از رشد مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در امسال را دارند و مجموع مصرف ماینر‌ها حدود ۷۱۰ مگاوات بوده که رقم بسیار بالایی است.

مجری طرح رمز ارز شرکت توانیر ادامه داد: استخراج کنندگان غیرمجاز با استفاده از وی پی ان، امکان کشف این مراکز را مشکل کرده اند؛ ابتدا پراکنش آن‌ها در قسمت شمال غرب کشور (که هوا خنک‌تر است) بود؛ اما رفته رفته با توجه به ارزان بودن برق و ظرفیت بالای انشعابات خانگی در استان‌های جنوبی، این پراکندگی در جنوب هم افزایش یافت و در نهایت به صفر رساندن استخراج غیر مجاز رمز ارز تقریبا غیرممکن شد.

خدادادی گفت: امکان فعالیت مجاز ماینر‌ها با خرید برق از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح فراهم است؛ همچنین امکان خرید برق از شبکه تجدیدپذیر هم برای استخراج کنندگان رمزارز فراهم است که در بحث قیمت گذاری آن‌ها دولت دخالتی ندارد و استخراج کنندگان و شرکت‌های خصوصی تولید برق تجدید پذیر می‌توانند با هم به تفاهم برسند.

وی افزود: کشور ترجیح می‌دهد که استخراج کنندگان از برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر و ترجیحا برق خورشیدی استفاده کنند و دولت هم در این زمینه تسهیل گری می‌کند. هم اکنون ۱۵۳ مرکز مجاز استخراج رمز ارز در کشور وجود دارد که ۲۳۸ مگاوات ظرفیت تولید دارند. مراکز مجاز، مراکزی هستند که از وزارت صمت پروانه تأسیس داشته باشند و از برق یارانه‌ای استفاده نکرده و در زمان پیک فعالیت نکنند.

مجری طرح رمز ارز شرکت توانیر در پایان با اشاره به آمادگی کشور برای امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در این حوزه گفت: امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در این حوزه فراهم است؛ اما کسی استقبال نمی‌کند، چون بازگشت سرمایه نخواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
اگر دوباره سقوطی در قیمت بیتکوین رخ بده شاید بدون اینکه شما کاری بکنید استخراج کنندگان ناامید بشن و این کار رو رها کنن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
اکثریت قریب به تمام ماینرها یا دولتی هستند

و با خثولتی و متصل به حلقه مافیایی قدرت و ثروت

کشور و نهادهای وابسته نظامیان خاص !!!! هستند

و کسی جرات و شهامت و اجازه پرسیدن را از ایشان

نداشته و ندارند
اگه اراده ایی پشت کار باشه غیر ممکن نیست اما بسیاری از مراکز دست خودی ها هستن و رمز ارز استخراج میکنن نمی‌تونید کاری بکنید
تا حدود 95 درصد امکان تشخیص مشترکان پرمصرف در هر سه زمینه برق و گاز و اب وجود دارد . مگر نه اینکه الان کل مصارف با سیستمهای کامپیوتری ثبت و کنترل میشود پس براحتی با قراردادن فیلترهایی امکان تشخیص مصارف بیشتر و یا کمتر از حد معمول وجود دارد حتی در مصارف صنعتی و کشاورزی . البته اگر سازمانهای مربوطه بخواهند.
90 درصد ماینرها توسط خود دولت داره فعالیت میکنه مثلا تومساجد،حسینیه ها، موقوفات، مرا کز نظامی که برقشون ایگانه اونوقت دنبال ماینرغیرمجازید؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
چرت محض گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
کاملا درست گفته فساد همه جا گسترده شده در قضیه رمز ارزها هم حتما هست
به عنوان یک دکترای فسیل برق دانشگاه تهران عرض کنم کاملا شناسیایی این موارد با تکنولوزی امروزی شدنیست.
البته که اراده میخواهد که نیست چون طرف سهم خودش رو ازین اشفته بازار بر میداره!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
هروقت عوامل مسمومیت دانش آموزان پیداشدند اینها هم پیدا می شوند
حتی با برق نرخ دولتی هم سود نداره دیگه
مزرعه ماینر مگه ممنوع نبود حلال شد ؟
اینقدر آدم میشناسم که با برق کشاورزی و حتی رایگان (قاچاق) دارن ارز استخراج می کنن. تازه اینا آدمای معمولی هستن. یه سری مجوز قانونی ثبت ماینر دادن بهشون بدون اینکه ازشون سوال کنن این ماینرها کجا نصب میشن. اصلا نظارتی روی این موضوع نیست. سامانه اعلام رمز ارز غیر مجاز هم تو سایت اداره برق تعریف کردن که طرف باید احراز هویت کنه تا بگه کجاها رمز ارز غیر قانونی استخراج میشه. شاید اصلا طرف نمیخواد کسی بفهمه و هویتش ناشناس باقی بمونه. این اقدامات نشون میده دست عده ای خاص در کاره تا با برق ملت میلیارد بشن.
خود دولت باعث افزایش استخراج غیر قانونی رمز ارز میشه من به این ایمان اوردم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی