بازدید 7226

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در استان خراسان شمالی و در کیلومتر ۱۲ جاده شیروان – فاروج قرار دارد. احداث این نیروگاه از سال ۱۳۸۳ آغاز شده است و مدیریت بهره برداری آن تحت نظر شرکت مدیریت تولید نیروگاه های گازی خراسان بود که اواسط سال ۱۳۹۹ به شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت واگذار شد. این نیروگاه از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۱۴۳۴ مگاوات می باشد که شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار است و به‌عنوان بزرگترین نیروگاه شرق کشور، حدود ۲ درصد از برق کشور را تأمین می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 26 June 2023
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
نمی دانم به چی افتخار می کنیم الان جهان به فکر استفاده از انرژی پاک و تجدید پذیر است بیشتر کشورهای پیشرفته جهان به فکر استفاده از انرژی خورشیدی و توربین های بادی هستند حتی همین امارات متحده عربی و عربستان ما دلمان به چی خوش است کشورهای پیشرفته جهان نیروگاه اتمی را خاموش می کنند و دارند از انرژی پاک استفاده می کنند و متاسفانه ایران چون همیشه ابری است و اصلاً بادی توش نمی ورزد یا باید از نیروگاه فسیلی استفاده کند یا هزار برابر قیمت یک نیروگاه اتمی را به روسیه بدهد تا یک نیروگاه از رده خارج شده به ایران تحویل بدهد
پاسخ ها
مهدی اسماعیل زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
اطلاعات شما دربارهاینکه کشورهای پیشرفته جاهن نیروگاه اتمی را خاموش می‌کنند و دارند از انرژی پاک استفاده می‌کنند درست نیست درصد بالایی از انرژی الکتریکی کشورهای پیشرفته از انرژی اتمی و مقدار قابل توجهی از آن از سوختهای فسیلی تامین می‌شود. البته توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر باید در کشور با جدیت بیشتری دنبال شود اما شما هم نباید مرغ و خروس های همسایه ها را غاز ببینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
آلمان نیروگاه‌های هسته ای خود را تعطیل کرد اطلاعاتتان را به روز کنید.
ماشالله..امیدوارم با رعایت استاندارد و دستورالعملهای نگهداری و بهره برداری مصوب وزارت نیرو و توانیر این نیروگاه سالها کارکنه و فرسودگی اش به حداقل برسه..
خدا قوت. البته تصاویری که همکاران ما را با تجهیزات خاص حفاظت فردی نشان میدهد بزرگنمایی شده و به طنز میماند. آخه کی موقع ساختن محلول smbs ماسک ضد گاز استفاده میکند؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
نساختی پس بیا تا برات بسازم بفهمی لازمه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
خدایی از کجا فهمیدی smbs میریزه
شیمیست
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
جهت اطلاع ترکیب متا بی سولفیت با آب تولید گاز گوگرد دی اکسید میکن که اگ بدونید چی هست قطعا متوجه سمی بودنش هستید
ارتباط نیروگاه برق و ازمایشگاه را لطفا بنویسید من نیروی ازمایشگاه هستم واقعا متوجه نشدم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
در نیروگاههای بخار یا سیکل ترکیبی، وظیفه کنترل کیفیت سیکل آب و بخار و کنترل خوردگی بر عهده همکاران شیمی است که با انجام آنالیزهای متعدد شیمیایی و . . . این مهم را به انجام می رسانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
جهت تصفیه شیمیایی آب و تولید آب دمین
از نیروگاه اتمی بوشهر برق بیشتری تولید می کنه. هزینه ساختش هم که فکر کنم حداکثر یک دهم هزینه ساخت نیروگاه بوشهر باشه
هر هفته از کنارش رد می شوم
این هفته دود زرد رنگش دودکش هایش که نشانه مازوت سوزی است به سمت شهر شیروان در حرکت بود. بگذریم از مسایلی که در جایابی آن وجود داشته و چند کارگری که در هنگام احدات به رحمت خدا رفتند
ضمن تشکر وخسته نباشید خدمت تمام نیروهای نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان وتشکر از این که سایت خبری فعال شده وتلاش وزحمات این قشر از جامعه هم دیده می‌شود، ولی مصرف آب نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان خیلی خیلی زیاد است می‌شود صرفه جویی مصرف آب را‌مديريت کرد، که دچار مشکل بخش کشاورزی نشويم
ایول نه ایول به عکاسش که عکسها رو جلو هرکی بزاری اولین جایی که به ذهنش برسه آزمایشگاست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی