بازدید 4370

هشدار ترامپ درباره سرمایه‌گذاری غرب روی کودتا

رئیس جمهور سابق آمریکا درباره امید‌های غرب برای تبدیل شورش مسلحانه ارتش خصوصی «واگنر» علیه روسیه به سرنگونی دولت مستقر این کشور، هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 25 June 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که دل بستن غرب به شورش ارتش خصوصی واگنر علیه مسکو، اشتباه بزرگی بوده و عزل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عواقب ناخواسته‌ای به همراه خواهد آورد.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» نوشت: اوضاع در روسیه خیلی بهم ریخته است، اما مراقب باشید که چه آرزویی می‌کنید. نفر بعدی (حکومت بعدی) ممکن است به مراتب بدتر باشد!

واکنش ترامپ به شورش در روسیه پیش از انتشار خبر توافق یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر برای پایان نافرمانی و توقف پیشروی نیروهایش بود. براساس توافق پریگوژین و کرملین، متحد سابق پوتین روسیه را ترک خواهد کرد و از محاکمه معاف خواهد بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به طور آشکارا از شورش بی‌دوام واگنر ابراز خوشحالی کرد، اما حامیان غربی او از حمایت آشکار از براندازی دولت پوتین خودداری کردند. گفته می‌شد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که پیش‌تر خواستار تغییر رژیم در روسیه شده بود، پس از شروع شورش، با «متحدان و شرکایش» شروع به مشورت درباره شرایط مسکو کرد.

رسانه‌های غربی در حمایت از شورش واگنر، خویشتن‌داری کمتری نشان داده و این شورش را بحرانی «وجودی» برای دولت روسیه توصیف کردند. کِرت ولکر، سفیر اسبق آمریکا در ناتو به سی‌ان‌ان گفت که این ناآرامی موقت «پایان پوتین» و «آغازی برای پایان جنگ روسیه در اوکراین» است.

ترامپ همچنین با طعنه به بایدن نوشت که «او درباره روسیه، هرکاری که شی جین‌پینگ، رئیس جمهور روسیه بگوید، انجام خواهد داد.» مقصود ترامپ از این طعنه، اتهامات مطرح‌شده علیه خانواده بایدن مبنی بر رشوه گرفتن در قرارداد‌های تجاری منعقدشده با حزب کمونیست چین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار