بازدید 2709

دیدار دو مقام عالی رتبه چین و روسیه در پکن

چین گانگ وزیر امور خارجه چین دیداری را با آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه برگزار کرد..
کد خبر: ۱۱۸۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱ 25 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای که آن را در وب سایت رسمی این وزارت خانه منتشر کرده اعلام کرد «چین گانگ» وزیر امور خارجه این کشور دیداری را با «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه، در پکن برگزار کرد.

در این بیانیه آمده است دو طرف دیدگاه‌های خود را درباره روابط فی مابین و نیز موضوعات مشترک بین المللی و منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این وزارت خانه جزئیات بیشتری را درباره این دیدار دیپلماتیک منتشر نکرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفت که درگیری داخلی در روسیه بین ارتش و مزدوران گروه واگنر، سرانجام با میانجی گری الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس به پایان رسید.

در شامگاه روز شنبه، دفتر مطبوعاتی الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس گزارش داد که در جریان مذاکرات توافق‌شده از قبل با ولادیمیر پوتین، لوکاشنکو موفق شده است با یوگنی پریگوژین رئیس واگنر در خصوص غیرقابل قبول بودن "قتل‌عام و برادرکشی در خاک روسیه" و پایان شورش مسلحانه به توافق برسد. در همان روز، رئیس واگنر اعلام کرد که نیروهای تحت فرماندهی وی حرکت ستون‌های نظامی خود را متوقف کرده‌اند، و وی آنها را برگردانده است و آنها در حال بازگشت به اردوگاه‌های صحرایی هستند.

یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر به دنبال توافق بر سر پایان شورش در یک پیام صوتی گفت: برای جلوگیری از خونریزی ما کاروان‌های خود را به پایگاه‌ها باز می‌گردانیم.

بر طبق توافق انجام شده یوگنی پریگوژین، بنیانگذار شرکت "واگنر" به بلاروس خواهد رفت و پرونده جنایی علیه وی مختومه خواهد شد و نیروهایش از هرگونه تعقیب قضایی مصون می مانند.

واگنر یک گروه امنیتی خصوصی است که وابستگی غیرمستقیم به ارتش روسیه دارد و از طریق استخدام داوطلبان در جنگ‌های نیابتی مشارکت می‌کند. اخیراً اختلافاتی میان رئیس این گروه با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه پدید آمده است که موضوع آن در خصوص تحولات جنگ اوکراین است. آمریکا و دیگر کشورهای غربی این گروه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌اند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار