بازدید 6709
۲

تاثیرگذارترین دانشگاه جهان معرفی شد

بر اساس رتبه بندی اخیر موسسه "تایمز هایر اجوکیشن" که دانشگاه‌های جهان را بر اساس میزان تاثیرگذاری بررسی می‌کند، دانشگاه غربی سیدنی به عنوان تاثیرگذارترین دانشگاه دنیا معرفی شد.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 25 June 2023

تاثیرگذارترین دانشگاه جهان معرفی شد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رتبه‌بندی تأثیر دانشگاه‌ها از سال ۲۰۱۹ میلادی از سوی موسسه آموزش عالی تایمز انجام می‌شود. این رتبه‌بندی بر اهداف ۱۷ گانه توسعه سازمان ملل استوار است. در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل ارزیابی می‌شوند و هر دانشگاه می‌تواند در ۱۷ حوزه برای رتبه بندی مشارکت کند.

 این ۱۷ حوزه عبارتند از: ۱ -پایان دادن به فقر. ۲ -پایان دادن به گرسنگی. ۳ -زندگی سالم وارتقاء رفاه. ۴ -آموزش با کیفیت. ۵ -برابری جنسیتی. ۶ -دردسترس بودن آب سالم و سیستم فاضلاب. ۷ -دسترسی به انرژی پاک و مقرون به صرفه ۸ -رشد اقتصادی پایدار وکارشایسته. ۹ -ارتقاء زیر ساخت‌های تاب آور و صنعتی فراگیر. ۱۰ -کاهش نابرابری. ۱۱ -شهر‌ها وجوامع پایدار وتاب آور. ۱۲ -الگوی تولید ومصرف پایدار. ۱۳ -اقدامات جهت مبارزه با تغییرات اقلیم. ۱۴ -استفاده پایدار ازاقیانوس و دریاها. ۱۵ -ارتقای اکوسیستم وجلوگیری از بین رفتن تنوع زیستی. ۱۶ -جامعه پایدار و صلح آمیز. ۱۷ -احیای مشارکت جهانی برای توسعه پایدار.

بر این اساس، در رتبه بندی تاثیر دانشگاه‌های جهان، "دانشگاه غربی سیدنی" (Western Sydney University) جایگاه نخست جهان را از آن خود کرد. به این بهانه قصد داریم در گزارشی که می‌خوانید، به معرفی این دانشگاه استرالیایی بپردازیم.

دانشگاه غربی سیدنی دانشگاهی دولتی و عمومی و دارای چند پردیس واقع در بخش غربی شهر سیدنی در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا است.

این دانشگاه در شکل فعلی خود از سال ۱۹۸۹ میلادی به عنوان یک دانشگاه شبکه فدرال با ادغام ۲ کالج و موسسه آموزش عالی ماکارتور تاسیس گردید.

دانشگاه غربی سیدنی حدودا بیش از ۴۸ هزار دانشجو دارد که از این تعداد، بیش از ۳۸ هزار نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند و از طرفی بیش از ۶ هزارو ۳۰۰ نفر دانشجویان بین‌المللی از بیش از ۱۴۰ کشور مختلف در جهان هستند.

این دانشگاه دارای نزدیک به ۱۷۰۰ نفر کارمند آکادمیک و ۱۷۱۵ کارمند اداری است که این مجموعه را در ۶ پردیس خود با مساحت جمعا ۱۷۱۴ هکتار و ۱۳ دانشکده اصلی را در خود جای داده است.

این ۱۳ دانشکده شامل موارد ذیل است:

دانشکده بازرگانی

دانشکده کامپیوتر، داده و علوم ریاضی

دانشکده آموزش و پرورش

دانشکده مهندسی، طراحی و محیط ساخت

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده علوم انسانی و هنر‌های ارتباطی

دانشکده حقوق

دانشکده پزشکی

دانشکده پرستاری و مامایی

دانشکده روانشناسی

دانشکده علوم

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده تحقیقات تکمیلی

تاثیرگذارترین دانشگاه جهان معرفی شد

زندگی دانشجویی:

قبل از سال ۲۰۰۹ میلادی، دانشگاه غربی سیدنی دو سازمان دانشجویی داست که هر کدام تمرکز بوده و حوزه‌های مسئولیت خود را داشتند. اما این سازمان‌ها به صورت داوطلبانه فعالیت خود را قطع کردند و در حال حاضر فعالیت‌های دانشجویی توسط انجمن‌های دانشجویی و یک شرکت خصوصی اداره می‌شود.

این شرکت که متعلق به دانشگاه است، با هدف بهبود زندگی دانشجویی فعالیت می‌کند، رویداد‌های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و ... برای دانشجویان برگزار می‌کند.

خوابگاه دانشجویی:

دانشگاه غربی سیدنی دارای خوابگاهی در محوطه دانشگاه به شکل یک دهکده است که در مجاورت پردیس دانشگاه قرار دارد. این دهکده در فوریه ۲۰۰۹ افتتاح شد و آپارتمان‌های یک تا هشت خوابه را ارائه می‌دهد.

رتبه جهانی:

در سال ۲۰۲۲ میلادی، دانشگاه غربی سیدنی در جهان رتبه بین ۲۵۰-۲۰۱ را کسب کرد و در جایگاه یازدهم استرالیا قرار گرفت.

در سال جاری نیز تنها دانشگاهی است که برای دومین سال پیاپی به عنوان تاثیرگذارترین دانشگاه دنیا معرفی می‌شود.

تاثیرگذارترین دانشگاه جهان معرفی شد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
ایران در عراق و لبنان و ونزوئلا و سایر کشورها چند تا از این دانشگاهها درست کرده است
استرالیا جای بینظیریه . کسانیکه اونجا زندگی میکنن چقدر شانس آوردن که مسئولین بی کفایت ندارن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست