بازدید 6521
رهبر انقلاب در دیدار صد‌ها نفر از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا:

شهدا قهرمانان کشورند، اهالی هنر برای نسل جوان الگو سازی کنند / خانواده‌های شهدا نقش مهمی در بیان خاطرات و الگو سازی دارند / شهدا به ایران عزت و سرافرازی بخشیدند

در این میان، کسانی که میوه‌های دلشان و همسران محبوبشان را در جهاد فی سبیل‌الله همراهی و کمک کردند، نقش بارزی در پیروزی حماسه دفاع مقدس دارند که متأسفانه این جهاد بزرگ پدران، مادران و همسران شهیدان تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۸۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ 25 June 2023

شهدا قهرمانان کشورند، اهالی هنر برای نسل جوان الگو سازی کنند/خانواده‌های شهدا نقش مهمی در بیان خاطرات و الگو سازی دارند/شهدا به ایران عزت و سرافرازی بخشیدند

 

تابناک _ صبح امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار صد‌ها تن از پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا، شهیدان را قهرمانان برتر تاریخ کشور خواندند و با تبیین جایگاه عالی خانواده شهدا از زاویه‌های مختلف «قرآنی»، «جهادی»، «انسانی» و «اجتماعی»، اهالی هنر و رسانه را به تلاش هرچه بیشتر در زنده نگه‌ داشتن هنرمندانه یاد شهدا و الگوسازی برای نسل جوان فراخواندند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از زاویه «ارزش‌گذاری قرآنی»، پدران، مادران و همسران شهدا را دارای فضیلتی بیشتر از دیگر مومنان و مصداق صابرانی برشمردند که خداوند بر آنان صلوات و رحمت می‌فرستد.

ایشان، گذشت پدران و مادران از فرزندان دلبندشان و گذشت همسران شهیدان از محبت عاشقانه و آتشین به همسرانشان را اوج نیکوکاری و انفاق در راه خدا دانستند و افزودند: خانواده‌های شهیدان نمونه بارز جهاد با نفس هستند؛ چرا که با مبارزه و غلبه بر میل و محبت و اشتیاق خود به فرزندان و همسرانشان، آنان را راهی میدان جهاد کردند.

رهبر انقلاب، همه کسانی را که به نحوی از رزمندگان دفاع مقدس پشتیبانی می‌کردند، شریک مجاهدت‌‍‌های آنان خواندند و گفتند: در این میان، کسانی که میوه‌های دلشان و همسران محبوبشان را در جهاد فی سبیل‌الله همراهی و کمک کردند، نقش بارزی در پیروزی حماسه دفاع مقدس دارند که متأسفانه این جهاد بزرگ پدران، مادران و همسران شهیدان تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است.

ایشان رنج و درد خانواده‌های شهدا در فقدان عزیزانشان را تمام ناشدنی، اما ما یه عظمت و عزت دانستند و افزودند: از این زاویه نیز پروردگار علو درجات را نصیب این انسان‌های صبور و شکور می‌فرماید.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پدران، مادران و همسران شهدا را گنجیه بی‌نظیر یاد و خاطرات شهیدان قهرمان «دفاع مقدس، امنیت، دفاع از حرم و عتبات و مقابله با حوادثی نظیر حوادث سال گذشته» خواندند و افزودند: رفتار این قهرمانان، برجستگی‌های اخلاقی، سبک زندگی و تحولات زندگی آنان برای جامعه به‌خصوص نوجوانان و جوانان الگوساز است که انتشارخاطرات خانواده‌های شهدا در این الگوسازی نقش مهمی خواهد داشت.


ایشان، انقلاب اسلامی را نجات‌دهنده ایران از سقوط به دره «انحطاط اخلاقی، دینی و سیاسی» خواندند و افزودند: جوانان کشور بعد از پیروزی انقلاب هم در همه حوادث سینه سپر کردند و با شکست دشمن در توطئه‌های مختلف و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها، به ایران عزت و سرافرازی بخشیدند.


رهبر انقلاب در پایان سخنانشان، اصحاب رسانه و هنرمندان همه رشته‌ها را به ترویج هنرمندانه و جذاب یاد و خاطرات شهیدان فراخواندند و گفتند: البته در سال‌های اخیر کار‌های خوب در زمینه انتشار کتاب، فیلم و برخی محصولات هنری دیگر انجام شده، اما نسبت به کار‌های بزرگی که باید بشود، کم است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست