بازدید 11699

هشدار؛ به این ۳ نوع ماهی لب نزنید!

با وجود تمام فواید ماهی، برخی از گونه‌های آن بهتر است خورده نشوند.
کد خبر: ۱۱۸۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 24 June 2023

 

به گزارش تابناک، بهداشت‌نیوز نوشت: کارشناسان سه نوعِ خطرناک ماهی که بهتر است از رژیم غذایی حذف کنید را شناسایی کرده اند و دلایلی برای این ادعا دارند.

گربه ماهی اغلب در مزارع پرورش ماهی پرورش داده می‌شود. تولیدکنندگان آسیایی این ماهی اغلب با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و هورمون‌ها آن‌ها را تغذیه می‌کنند. با توجه به حجم این مواد در گوشت ماهی، کارشناسان توصیه می‌کنند که گربه ماهی را از رژیم غذایی خود حذف کنید یا مصرف این ماهی را به حداقل برسانید.

ماهی پانگاسیوس با توجه به قیمت بسیار مقرون به صرفه، در بین خریداران بسیار مورد تقاضا است و به طور گسترده در بسیاری از سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود. اما کارشناسان توصیه می‌کنند که آن را فقط یک بار در ماه بخورید و قبل از آن، یک عملیات حرارتی کامل انجام دهید. پانگاسیوس، به طور معمول در مکونگ - رودخانه ویتنامی استخراج می‌شود. این مخزن به شدت آلوده است و ماهی‌های موجود در آن از مواد سرطان زای بسیار، اشباع شده‌اند. علاوه بر این، پانگاسیوس اغلب حاوی اشریشیا کلی، نوعی باکتری عفونت‌زا است.

از آنجا که جیوه زیادی در کاشی ماهی وجود دارد. کارشناسان توصیه می‌کنند که این گونه ماهی‌ها را مصرف نکنید، بلکه به گزینه‌های ایمن‌تر روی بیاورید. متخصصان معتقدند که بهتر است برای زنان باردار و کودکان از این ماهی استفاده نشود؛ و بقیه افراد بهتر است بیشتر از ۱۰۰ گرم از این ماهی در ماه استفاده نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
اینکه فقط دو نوع ماهیه،نوع سومش چیه؟دقت کن آقا،دقت کن خانم.
پاسخ ها
ماهی شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
پاراگراف سوم خط اول: نوع سوم کاشی ماهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
یکیشم از رو عکس باید متوجه میشدی!
ماهی سالمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
سه تا شد دیگه.
الف- گربه ماهی
ب- پانگاسیوس
الف- کاشی ماهی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
نوع سومش هم ماهی هست بدون مشخصات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
ماهی رودخانه ای در ویتنام تو ایران چکار میکنه ! دوم اینکه ماهیهای پرورشی ما سالمند یا مثل مرغهای ما هستن که سالمند !!!!!! سوم اینکه حروم خورا که کوسه ماهی میخورند هم حواسشون باشه کوسه ها بیترین درصد جیوه را دارند و همچنین ماهی سفید شما هم در مصرفش زاده روی نکنید بخاطر جیوه وضرات جیوه را هم خودتان جستجو کنید ببینید !
این که شد 2 تا ؟؟؟؟؟؟
دوستان دقت کنید: گربه ماهی یک-پانگاسیوس دو- کاشی ماهی سه. واسه همینه که می گن این سه تا رو نخورید تا مثل این دوستان نشید.
هیچکدام از این دو ماهی در ایران پرورش داده نمی شود . وبطور رسمی فروش هم نمی شود چون گربه ماهی از نظر حلیت قابل عرضه نیست .بهتر است خبر های مستند در سایت شما اطلاع رسانی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
در مورد گربه ماهی نیازی به پروش نیست، چرا که انواع مختلف گربه ماهیان در رودخانه های مختلف ایران به خصوص در غرب و جنوب غرب به صورت طبیعی وجود دارند.برای مثال در رودخانه های دیاله یا دیالا، کارون وغیره
طبق دستورات غذایی دین مبین اسلام، خوردن ماهی فاقد فلس حرام است( حرمت آنهم به علت مضرات شناخته شده و ناشناخته تا این زمان برای سلامتی است). حال جالب است که بدانید ماهیهای نامبرده در این خبر، فاقد فلس هستند. خانواده گربه ماهیان، رفتگر ماهیان و همینطور ماهی پانگاسیوس سوتچی(در فارسی کوسه لجن خوار) همگی در اصطلاح عامیانه به ماهیان لجن خوار مشهور هستند که به دلیل فقدان فلس حرام هستند. یَعلَمُ ما بَینَ ایدیهم و ما خَلفَهم و لایُحیطونَ بِشَیء مِن عِلمِه اِلّا بِاذنِه.
گربه ماهی پولک نداره و حلال نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
اونم مثل اوزون بورون یه هویی صاحب فلس میشه وحلال
این خبر بیشتر بدرد ایرانیهای مقیم کشورهای جنوب شرق آسیا میخوره.
پاسخ ها
تابناک خوان قدیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
وتکمیل تر اینکه: این خبر به درد مردم شرق آسیا که به شدت علاقمند به اخبار تابناک هستند و هر روز تابناک میخونن میخوره .....

تابناک آخه این خبر چیه گذاشتی ؟!!!

دیروز رفتم محله مون ماهی بخرم سالمون 170
نخریدم برگشتم خونه
حالا کی می تونه ماهی بخره؟ انتخابش پیش کش
عزیزم نگران نباش. ما سالهاست که دیگه ماهی نمی خوریم.
برادر این ماهیها رو ما نمیشناسیم.به زبون خودمون بگو چه ماهی نخوریم.
اصلا شما بگو چی پیدا میشه که بخوریم سالمه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست