بازدید 2746
۱

جزئیات ایده همکاری‌های منطقه‌ای به همسایگان جنوبی

وزیر امور خارجه گفت: جزئیات مدون و مکتوب ایده مجمع گفتگو و همکاری‌های منطقه‌ای در آینده نزدیک به همسایگان جنوبی خلیج فارس ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 24 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در پیامی در صفحه اینستاگرام خود، ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشور‌های حوزه راهبردی خلیج فارس را بیش از هر زمان دیگر، لازم و ثمربخش دانست.

رئیس دستگاه سیاست خارجی با تبیین جزئیات سفر منطقه‌ای اش به چهار کشور حاشیه خلیج فارس نوشت: با نگاه به اهمیت همسایگان در سیاست خارجی کشور و درجهت تقویت سیاست همسایگی دولت سیزدهم، کوتاه زمانی پس از میزبانی از وزیر خارجه عربستان سعودی و گفتگو‌های مفید انجام شده در تهران، عازم ۴ کشور قطر، عمان، کویت و امارات در حوزه جنوبی خلیج فارس شدم.

آقای امیرعبداللهیان افزوده است: گفتگو با مقامات عالی رتبه و همتایانش در این کشور‌ها را بسیار مثبت، سازنده و برای همگان در دو سوی شمال و جنوب پهنه آبی راهبردی خلیج فارس امیدآفرین و نویدبخش "فردایی بهتر، امن‌تر و شکوفاتر" برای مردمانی است که پیوند‌های مودّت، محبّت و خویشاوندی میان آنان ریشه‌دار و عمیق است.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این پیام با اشاره ضروری و ثمربخش بودن ایده ایران برای تشکیل مجمع گفتگو و همکاری‌های منطقه‌ای نوشته است: بدین منظور با استقبال از ابتکار دبیرکل سازمان ملل مبنی بر نشست وزرای خارجه منطقه در نیویورک، ایده تشکیل "مجمع گفتگو و همکاری" با مشارکت همه کشور‌های دو سوی شمال و جنوب خلیج فارس را مطرح و جزئیات مدون و مکتوب آن را نیز در آینده نزدیک به همه همسایگان جنوبی خود ارائه خواهیم کرد.

آقای امیرعبداللهیان، فردایی بهتر، امن‌تر و شکوفاتر را حق مشترک همه مردمان دانسته و تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران مصمم است که به این منظور، تلاشش را مضاعف کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این حرف ها یعنی چی ؟؟
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری