بازدید 2515
۱

حمایت ناتو از کی‌یف به منزله دخالت در جنگ است

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه سه‌شنبه شب در واکنش به مخالفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با توقف جنگ در اوکراین، گفت: حمایت ناتو از کی‌یف به منزله دخالت مستقیم آنها در جنگ است.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 21 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از فاکس نیوز، وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: اگر ناتو از طریق ینس استولتنبرگ دبیرکل این سازمان یک بار دیگر اعلام کند که با توقف به قول خودشان درگیری در اوکراین مخالف است، پس می‌خواهد بجنگد، بنابراین بگذار بجنگند.

لاوروف با اشاره به اینکه ناتو ادعا می‌کند که قصد جنگ با روسیه را ندارد اما در عمل دقیقاً همین کار را می‌کند، تصریح کرد: آنها می‌دانند که بدون پمپاژ تسلیحات به رژیم کی‌یف، بدون ارائه داده‌های اطلاعاتی، اطلاعات ماهواره‌ای و تعیین اهداف که برای اوکراین فراهم می‌کنند، درگیری اوکراین تا به حال به پایان رسیده بود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات آنها در واقع موجب به رسمیت شناختن این موضوع است که به طور مستقیم در یک جنگ ترکیبی اعلام شده علیه روسیه شرکت دارند.

به نوشته فاکس نیوز، سخنان لاوروف در پاسخ به اظهارات روز دوشنبه استولتنبرگ بود که نسبت به اجازه تبدیل جنگ اوکراین به یک درگیری منجمد هشدار داد.

درگیری منجمد وضعیتی است که در آن درگیری مسلحانه فعال میان طرفین درگیر به پایان رسیده است اما با این وجود، هیچ معاهده صلح یا چارچوب سیاسی دیگری منازعه را به گونه‌ای حل و فصل نمی‌کند که طرفین درگیر راضی باشند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی با اولاف شولتز صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه هر چه اوکراینی‌ها بتوانند زمین‌های بیشتری را آزاد کنند، در نهایت از موضع قوی‌تری بر سر میز مذاکره (صلح) برخوردار خواهند بود، افزود: همه ما خواهان پایان یافتن این جنگ هستیم اما صلح عادلانه نمی‌تواند به معنای توقف درگیری و پذیرش توافقی که روسیه دیکته می‌کند، باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
باز روس ها ترسیدن و مرتب دارن تهدید میکنن !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست