بازدید 3609

مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی آویژه در این مقاله شما را با مشاوره آنلاین و آنچه که نیاز است در مورد مشاوره روانشناسی آنلاین بدانید، آشنا کرده اند. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در مورد مشاوره و روانشناس آنلاین هستید، پس با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 21 June 2023

مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟ مشاوره آنلاین روانشناسی چه خدماتی را ارائه می دهد؟ مشاوره آنلاین یکی از روش های دریافت خدمات مشاوره است. این روش امروزه در بین مردم بسیار رواج یافته است. استفاده از خدمات مشاوره آنلاین تنها نیاز به اینترنت با سرعت مناسب دارد. مشاوه آنلاین خانواده یکی از أنواع مشاوره آنلاین است که برای بهبود روابط و ایجاد مهارت های مورد نیاز در خانواده مشاوره ارائه می دهد. اگر شما نیز دسترسی به مشاوره حضوری برایتان سخت است و به دنبال مشاوره از راه دور می گردید، پس بهتر است به دنبال مشاوره آنلاین باشید. اگر مشاوره آنلاین 24 ساعته و رایگان باشد که مسلما طرفداران و مراجعه کنندگان بسیاری خواهد داشت. قبل از اینکه از خدمات مشاوره آنلاین استفاده کنید بهتر است اطلاعاتی در مورد اینکه مشاوره روانشناسی آنلاین چیست و روانشناس آنلاین چه کمکی به فرد می تواند کند کسب کنید.

مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی آویژه در این مقاله شما را با مشاوره آنلاین و آنچه که نیاز است در مورد مشاوره روانشناسی آنلاین بدانید، آشنا کرده اند. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در مورد مشاوره و روانشناس آنلاین هستید، پس با ما همراه باشید.

مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره آنلاین چیست؟

روانشناس آنلاین و یا مشاوره آنلاین به مشاوره از طریق اینترنت اشاره دارد. مشاور یا روانشناس آنلاین معمولا با استفاده از برنامه های مختلفی مانند ویدیو چت زنده، برنامه های پیام رسان، ایمیل و تلفن همراه و ... با فرد مراجعه کننده ارتباط برقرار می کند. نام های مختلفی برای مشاوره آنلاین به کار برده می ضضشود و ممکن است شما این نوع از مشاوره را با نام های تله درمانی، درمان الکترونیکی، سلامت از راه دور و ... بشناسید. بعد از همه گیری ویروس کرونا و مشکلاتی که در رفت و آمد برای افراد به وجود آمد، مشاوره آنلاین بیشتر از قبل رواج یافت. در این دوره استفاده از مشاوره آنلاین بسیار بیشتر از مشاوره حضوری بوده و اکثر افراد آموختند که علاوه بر مشاوره های حضوری می توان از خدمات مشاوره به صورت آنلاین استفاده کرد.

مشاوره و روانشناسی آنلاین شامل چه خدماتی است و چه انتظاراتی می توان از آن داشت؟

مشاوره آنلاین نیز مانند مشاوره حضوری می تواند خدمات مشاوره مختلفی را در زمینه های مختلف مانند ازدواج، خانواده، تحصیلی و ... برای مراجعه کنندگان ارائه دهد. تنها تفاوتی که می توان بین مشاوره حضوری و آنلاین دانست نبود ملاقات رو در رو و استفاده از مشاوره به صورت رفتن به مرکز مشاوره است. حتی در مشاوره آنلاین روانشناسی شما می توانید مانند مشاوره حضوری با روانشناس آنلاین ارتباط تصویری برقرار کرده و با او به صورت ویدیو چت تماس حاصل بفرمایید. تنها کافی است شماره روانشناس آنلاین را شماره گیری کرده و از مشاوره در هر زمینه ای که می خواهید استفاده کنید.

انتظاراتی که فرد می تواند از مشاور یا روانشناس داشته باشد مختلف است. اما به طور کلی هر فردی که قصد دارد از مشاوره استفاده کند انتظارات جامعی خواهد داشت.

برخی از انتظارات مراجعه کنندگان از مشاوره آنلاین عبارت است از:

برقراری ارتباط

روانشناس آنلاین نیز باید بتواند مانند روانشناس حضوری و چه بسا بهتر از مشاوره حضوری با فرد ارتباط برقرار کرده و مشکلات او را درک کند. مسلما برقراری ارتباط با فرد به صورت حضوری بسیار آسان تر از آنلاین و غیر حضوری است. زیرا فاکتورهایی مانند زبان بدن، لحن و حالات چهره و ... همگی برای برقراری ارتباط سالم اهمیت دارند. پس روانشناس آنلاین باید فن بیان عالی داشته باشد و بتواند با فرد به راحتی ارتباط برقرار کند. برقراری ارتباط باعث ایجاد إحساس اعتماد به مشاور شده و روند درمان را تسریع می کند.

هزینه های مناسب

مسلما امروزه خیلی از افراد به دلیل هزینه های بالای مشاوره از رفتن به مشاوره امتناع می کنند. برخی از ارگان ها هستند که خدمات مشاوره انلاین رایگان ارائه میدهند. اگر می خواهید از مشاوره آنلاین استفاده کنید باید به این موضوع نیز توجه کنید که هزینه های مشاوره چه مقدار است؟ این درست است که شما دیگر هزینه های رفت و آمد به مشاوره حضوری را ندارید اما هزینه اینترنت را باید در نظر بگیرید. پس می توان گفت از مشاوره آنلاین انتظار می رود که هزینه های مناسب و معقولی را برای هر ساعت مشاوره دریافت کند.

تخصص مناسب داشته باشند

یکی از مهم ترین فاکتورها و انتظاراتی که باید از مشاور داشت این است که در رابطه با موضوعات مختلف تخصص و تجربه کافی داشته باشند. مسلما مشاور خانواده و یا روانشناس در صورتی می تواند برای شما مفید باشد که بتواند راهنمایی های مناسب و تخصصی را برای شما به همراه داشته باشد. شما باید چند بار بررسی کنید تا مطمئن شوید که مشاور و روانشناس از بین افراد واجد شرایط بوده و می توانند به صورت حرفه ای به شما کمک کنند تا مشکلتان حل شود.

مشاوره روانشناسی آنلاین

دسترسی به مشاور آسان باشد

یکی از مزیت های مشاوره آنلاین روانشناسی این است که نسبت به مشاوره حضوری دسترسی به آن آسان تر و در مدت زمان کمتری است. پس قبل از اینکه از خدمات مشاوره آنلاین استفاده کنید، باید با روانشناس آنلاین در رابطه با زمان های مشاوره و میزان در دسترس بودن او صحبت کنید. در ابتدا نیاز است که زمان هایی را مشخص کنید تا بیشتر با مشاور خود آشنا شده و با او ارتباط برقرار کنید. بعد از آنکه ساعت های مشخصی برای مشاوره تعیین کردید باید در همان ساعت هم شما و هم مشاور به صورت آنلاین با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. اگر برای هربار استفاده از مشاوره انلاین با مشکل مواجه شده و مشاور در دسترس نباشد، می توان گفت مشاوره آنلاین عملکرد ضعیفی داشته و پاسخگو برای حل مشکلات شما نخواهد بود.

رازدار بوده و حریم خصوصی را حفظ کند

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای تمام مراجعه کنندگان به مشاور حائز اهمیت است، رازداری و حفظ حریم خصوصی توسط مشاور است. برخی از افراد به دلیل اینکه مشاوره حضوری نیاز به مراجعه به مرکز مشاوره دارد و ممکن است دیگران متوجه این موضوع شوند که او از مشاوره استفاده می کند، از مشاوره انلاین بهره می برند. پس بسیار مهم است که حریم خصوصی این گونه افراد کاملا حفظ شود.

دوری از قضاوت های عجولانه

روانشناسی آنلاین نیز مانند سایر روانشناسان باید صبور بوده و به فرد اجازه دهد در کمال آرامش نیازها و آنچه که می خواهد را بیان کند. قضاوت های نادرست و عجولانه مشاور می تواند باعث شود که فرد از مراجعه به مشاوره دوری کرده و دیگر برای مشاوره اقدام نکند. گاهی به دلیل دور بودن از مشاور و همچنین نبود ارتباط رو در رو ممکن است معنا و مفهوم صحبت های شما به درستی به مشاور نرسد. در این شرایط بهتر است بیشتر در مورد احساسات و افکار خود برای مشاور توضیح دهید و همچنین مشاور نیز سعی کند با پرسیدن سوالات بیشتر معنا و مفهوم صحبت های شما را درک کرده و احساساتتان را متوجه شود.

مشاوره روانشناسی آنلاین

سخن آخر

استفاده از مشاوره روانشناسی آنلاین می تواند به شما کمک کند تا زندگی همراه با آرامش و احساس رضایت داشته باشید. اگر مشکلات خانوادگی دارید و یا برای برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارید می توانید از مشاوره آنلاین روانشناسی استفاده کنید. دسترسی راحت، صرفه جویی در زمان از مهم ترین مزیت های مشاوره آنلاین است. این مزیت ها باعث محبوبیت آن در بین مردم شده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی