بازدید 3054

هیچ پروازی برای حج از اسرائیل به عربستان نخواهد بود

رسانه‌های اسرائیلی اخیراً از کاهش احتمال عادی‌سازی روابط بین عربستان و رژیم اشغالگر خبر داده‌ و تاکید کرده‌اند که پروازهایی که اسرائیلی‌ها انتظار داشتند مستقیماً برای انتقال زائران به عربستان می‌رود، انجام نخواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 20 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، رسانه‌های اسرائیلی با کم اهمیت جلوه دادن احتمال عادی‌سازی قریب‌الوقوع روابط با عربستان با میانجی‌گری آمریکا اعلام کردند که برقراری پرواز مستقیم به عربستان برای انتقال حجاج مسلمان امسال انجام نخواهد شد.

به گزارش المیادین، شبکه اسرائیلی «کان» به این موضوع پرداخته و با اشاره به اینکه «علیرغم تلاش‌های صورت گرفته، هیچ پرواز مستقیمی بین اسرائیل و عربستان برای انتقال زائران به مکه وجود ندارد»، گزارش داد: حجاج فلسطینی از اراضی فلسطینی و از طریق کشور سوم به عربستان می‌روند.

با نزدیک شدن به تاریخ مناسک حج امسال، بین ۲۵ ژوئن و ۲ ژوئیه، و اعلام وزارت حمل و نقل اسرائیل مبنی بر عدم ارسال درخواست برای پرواز به مقاصد عربستان، دستیار ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت اشغالگر اذعان کرد که این اتفاق نخواهد افتاد.

تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی اسرائیل به رادیو کان گفت: "شاید در موسم حج آینده در موقعیتی باشیم که بتوانیم در زمینه انجام پروازهای مستقیم از اینجا به عربستان کمک کنیم؛ اما هنوز برای گفتن این موضوع زود است."

هنگبی در یک مصاحبه مطبوعاتی که در ابتدای هفته انجام شد، گفت که عادی‌سازی روابط با ریاض "غیرممکن" است، زیرا "به رسیدگی به تنش بین ریاض و واشنگتن بستگی دارد."

وی به روزنامه یسرائیل هیوم گفت: از آنجایی که معتقدیم توافق عربستان و آمریکا مقدمه‌ای برای هرگونه توافق صلح اسرائیل با ریاض است، برآورد می‌کنیم که شانس دستیابی به آن زیاد نخواهد بود.

رویترز نیز گزارش داده است که وزارت حمل و نقل اسرائیل، اعلام کرده است که شرکت‌های هواپیمایی درخواست برقراری پرواز به مقصد عربستان را نداده‌اند.

یک منبع آگاه به رویترز فاش کرد که ریاض در ازای حمایت آمریکا از برنامه هسته‌ای غیر نظامی خود، عادی‌سازی روابط با اسرائیل را آغاز می‌کند؛ این در حالی است که اسرائیل هراس خود را از چنین معامله‌ای ابراز کرد.

اسرائیلی پیشتر خواستار برقراری پرواز مستقیم برای انتقال حجاج شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست