بازدید 2909

زلنسکی مدعی پیشروی در ضدحمله علیه روسیه شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد که نیروهای این کشور در ضدحمله علیه روسیه نه تنها مواضعش را از دست نداده بلکه پیشرویی‌هایی نیز داشته و خساراتی به روس‌ها تحمیل کرده اند.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 20 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، زلنسکی دوشنبه شب در سخنانی ویدیویی گفت: نیروهای ما در برخی بخش‌ها در حال پیشروی هستند و در برخی بخش‌ها در حال دفاع از مواضع یا مقاومت در برابر تهاجم و تشدید حملات اشغالگران هستند.

وی افزود: ما مواضع از دست رفته نداریم بلکه فقط مواضع دیگر را آزاد کرده‌ایم. آنها فقط متحمل زیان شده‌اند. در مجموع، اوضاع حاکی از فشار ما (بر آنها) است که راه را برای برافراشته شدن پرچم ما هموار می‌کند.

زلنسکی یکشنبه شب نیز در واکنش به خبرهایی در رابطه با هدف قرار گرفتن سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت از سوی نیروهای روسیه، گفت: حتی یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا در اوکراین منهدم نشده است و طی هفته گذشته نزدیک به ۳۲ موشک و حدود ۵۰ پهپاد انتحاری روسیه پیش از رسیدن به اهداف خود، هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

وی افزود: نیروی هوایی اوکراین در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ عملیات تهاجمی برای حمله به مواضع نیروهای روسیه انجام داده است.

این در حالی است که اوکراین دوشنبه مدعی شده که در روزهای اخیر هشت روستا را در جنوب این کشور از کنترل روسیه خارج کرده است.

شبکه فرانس۲۴ گزارش داد: اوکراینی‌ها قبول دارند که با روسیه‌ای مواجه هستند که به نظر می‌رسد در مقایسه با ارتشی که اوت و سپتامبر گذشته در منطقه خارکیف با آن روبرو شدند، این در زاپوریژیا و دونتسک آمادگی بهتری دارد.

سی‌.ان‌.ان گزارش داد که مراحل آغازین ضدحمله اوکراین با حملاتی برای آزمایش خطوط دفاعی روسیه و پیدا کردن نقاط ضعف ارتش روسیه در خط مقدم نبرد انجام شد و اگرچه دستاوردهای اندکی داشته اما فاقد یک پیروزی بزرگ و پیشرفت مشخص بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی