بازدید 10569

هشداری که باید جدی گرفت/ درخواست پول نقد به جای استفاده از کارتخوان، مصداق پولشویی است

دبیر شورای عالی پیشگیری ‌و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام کرد: اشخاصی که به جای استفاده از کارتخوان از مردم درخواست پول نقد، سکه، ارز و... کنند، به عنوان شخص مظنون به معاملات مشکوک به پولشویی تحت بررسی قرار می‌گیرند و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ 19 June 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ هادی خانی، معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: در صورت اعلام سازمان امور مالیاتی به مرکز اطلاعات مالی، اشخاص حقیقی و حقوقی که دستگاه کارتخوان را کنار گذاشته و مردم را وادار به ارایه پول نقد، سکه، ارز و... می‌کنند، به عنوان شخص مظنون به معاملات مشکوک به پولشویی تحت بررسی قرار می‌گیرند که علاوه بر ارسال گزارش های تحلیلی روابط مالی این اشخاص به مراجع قضایی، محدودیت‌های تراکنشی و قانونی برای این افراد تعریف و اعمال خواهد شد.

وی افزود: جرایم اقتصادی از جمله فرارهای مالیاتی و پولشویی، دو روی یک سکه هستند و نمی‌توان آنها را از یکدیگر جدا تصور کرد؛ بدان معنا که عواید حاصل از همه جرایم اقتصادی از جمله فرارهای مالیاتی، جهت ورود به چرخه فعالیت‌های اقتصادی مسیر پولشویی را می‌پیمایند؛ از این روی، همه اشخاص مشمول قانون و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم از جمله سازمان امور مالیاتی تکلیف دارند، برابر شاخص‌های ابلاغی مرکز اطلاعات مالی، هر نوع معامله مشکوک را به این مرکز اعلام کنند.

خانی ادامه داد: از آنجایی که شاخص‌های معاملات مشکوک به تناسب شرایط اقتصادی، قابلیت باز تعریف دارد، این ظرفیت می‌تواند به کمک سازمان امور مالیاتی برای مبارزه با فرارهای مالیاتی بیاید و برای انجام این مهم، همکاری نزدیکی با نظام مالیاتی کشور داریم.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم در تبیین این موضوع گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی، که به هر نحو در انجام فرارهای مالیاتی به عنوان یکی از جرایم منشا پولشویی دخیل هستند، در گروه اشخاص مظنون به انجام معاملات مشکوک قرار گرفته و برابر قانون، تحت رصد کامل جریانات مالی و ارسال گزارش های تحلیلی به مراجع قضایی و اعمال محدودیت‌های مختلف قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: قانون و مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، ظرفیت‌های بسیار خوبی در مبارزه با مفسدان و مجرمان اقتصادی و شناسایی عواید حاصل از جرم دارد که از آن جمله می‌توان به ماده ۲ قانون مبارزه با پولشویی اشاره کرد که در صورت عدم ارایه اسناد مثبت درباره اموال موضوع قانون توسط شخص دارای اموال، امکان توقیف و سپس ضبط اموال وجود دارد.

به نقل از ایرنا؛ خانی تاکید کرد: حتی اگر نیاز به مقرره جدید در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم باشد، از ظرفیت شورای عالی پیشگیری و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم موضوع ماده ۴ قانون مبارزه با پولشویی استفاده خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۳
وقتی قرار است کارمزد بابت خرید بگیرند بنده که فقط با پول خرید خواهم کرد ما که مثل تو و امثاال تونیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
به علت شکستن دندان آسیاب بزرگ مجبور شدم بروم ندانپزشکی. هزینه عصب کشی و روکش آن 8 میلیون تومان شد. یعنی 2 میلیون تومان کمتر از درآمد یک ماه کار اینجانب! منشی مطب با وجود دستگاه کارتخوان، شماره کارتی را به من داد تا در طی 6 جلسه کار دندانپزشکی، 8 میلیون تومان را به طور خورد خورد کارت به کارت کنم. خود دندانپزشک هم بطور پیوسته از دادن مالیات سنگین و گران شدن مواد دندانپزشکی به شدت شکایت می کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
كي گفته قيمت ربع يك كيلويي مثلا 45000 تومانه شايد 20000 تومان باشه و پشت پرده بين شركت ها و ... قاب بندي شده براي سود هاي بالاي 50 درصدي. اقاي دولت قيمت كالا ها را كارشناسي كردي؟ همونجا ها به نظرم داري چندين برابر مالياته از مردم ميگيري . كي گفته قيمت كالا ها ايني هست كه الان بايد باشه. رانت دلار 4200 كه ميشد 18 ميليارد دلارو جلشو گرفتي ولي رانت 200 ميليارد دلاري گرون شدن همه كالا ها را انداختي گردن 85 ميليون . برو خودتو درست كن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
برای خرید یک واحد آپارتمان بنگاه و مالک به من گفتن برو دولت رو دلار کن بیا و من همچون تو عمرم دلار نخریدم و همچنین ترس از مسایل مختلف و اخطار اطرافیان پشیمون شدم واقعا این چه وضعیه ساختید من تو ایران باید به فروشنده و دلال دلار بدم آخه
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
با یه رشوه ساده هرمشکلی حل میشه
ایران بهشت سرمایه داران است
هیچ جای دنیا نمیشه مثل ایران پول مفت دراورد ومالیات نداد
ناشناس
| France |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
اسکناس اصلا تو بازار نیست میگویند باید از کارت خوان استفاده کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
در کجای دنیا استفاده از پول نقد پولشویی است.
از ابتدای تاریخ معاملات با پول نقد بوده.
شورش را در آورده اید.
شهرداری فقط سکه قبول میکنن لطفا برید از شهرداری شروع کنید اگر دنبال حل مشکلات هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
بقیه کشورها هم پول نقد دارند چرا اون ها در سیستم مالیاتشان دچار مشکل نمی شوند ... لازم نیست هر با چرخ رو اختراع کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
شهرداری و سکه ! حدس بزنید ماجرا چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
یک باطری برای ماشینم خریدم فروشند شماره حساب خانمش را برای پرداخت داد من هم مجبور بودم آقایان خیلی خیلی در خوابید
مشکل مردم ما مالیات دادن نیست مشکل اینجاست که مردم نمی دونن مالیاتا کجا هزینه میشه و قطعا میدونن که هزینه آبادانی مملکت نمیشه پس اول از خودتون شروع کنین چون تا توان داشتید گند زدین و همچنان گند میزنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
درود به شرفت، از قدیم گفتن دیگی که برای من نچوشه سر سگ توش بچوشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
مشكل اصلي هومن قيمت اون كالا هست . كي گفته كالا ها الان بايد اين قيمت ها باشه اضافه پولش و سودش تو جيب كي ميره مثل خودرو .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
الان دکترها به فکر این هستند مالیاتشان کجا خرج می شود چس پول نفد می گیرند بی خیال کارمند ها قبل از دریافت حقوق مالیاتشان کسر می گردد
پس عملا تبادل پول نقد غیرقانونی است و اسکناس باید جمع آوری شود
برای مردمم دارید تعیین تکلیف می کنید چجوری پولشونو پرداخت کنند؟ گستاخی ام دیگه حدی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
همینزوری گفتی یک چیزی بنویسم
هر کی درخواست پول نقد کرد بازداشت کنید و ده سال زندانی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
اعدام هم بد نیست
اینقدر قوانین من درآوردی و دست وپا گیر و مالیات های عجیب و غریب وضع کردید که فروشندگان را مجبور به اینکار کردید. اشکال اینه که دولت فقط دنبال وصول مالیات های سنگین و پر کردن جیب خودشه. وگرنه تا همین چند سال پیش همه معاملات با پول نقد بود. حالا اسمس را گذاشتید پولشویی. شما اینکاره نیستید و همه کار را می‌خواهید با زور و تهدید جلو ببرید. وگرنه وقتی مردم بتوانند راحت در داخل و خارج تجارت کنند با کمال میل مالیات هم میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
خوبه از انگلیس این چرت و پرت ها را نوشتی انجا مالیات تا قران اخر از حلقومت می کشند بیرون
ببینید کیا معترض به پولشویی هستن آفرین خب چرا ای اف تی اف رو قبول نمی کنید؟؟؟؟؟؟
من دوست دارم با پول نقدر خرید کنم برای چی باید تسلیم زورگیری سیستماتیک شما به نام مالیات بشم؟
این صحبت هیچ مبنای قانونی نداره
این نشون میده شما صادق نیستید
اگه راست میگید چرا از مردم کارمزد میگیرید
از برخی افراد مانند روحانی محله که در منازل روضه میخوانند و یا کارگران ساده روز مزد چگونه مالیات خواهید گرفت ؟ بنده کارمند هستم و قبل از واریز حقوق در ابتدا مالیاتم کسر میشود اما صدها شغل و کسب هستند که مالیاتی پرداخت نمی نمایند گذشته از تمام این مباحث ، اخذ مالیات در سایر کشورهای اسلامی چگونه است ؟
چرا این همه به کار مردم دخالت می کنید؟؟؟
پول نفت، گاز، معادن، و این همه منابع را بین مردم تقسیم کنید بعد مالیات بگیرید.
ما مردم که نمی توانیم تاوان بی کفایتی و بیسوادی مسولان را بدهیم که با این همه منابع نفت و گاز و طلا و مس و ... توانایی مدیریت کشور را ندارند.
مالیات برای مردم ایران با این همه ثروت، فقط پول زور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
حتما کامند و حقوق بگیر نیستید یا همان قشر دکترهایا امثالهم که پول نفد می گیرند
دبیر شورای عالی پیشگیری ‌و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم

ترا خدا یک نگاه به عنوان بالا بیندازید و بعد مطلب خرید با پول نقد در بقالی بجای استفاده از کارت خوان را. یعنی یک سطل ماست با پول نقد بخری عنوان پولشویی و تامین مالی تروریسم پیدا میکنی.
از طرف دیگه بانک ها عملا حساب و پول مردم را بلوکه کردن. یعنی از طریق سیستم بانکی هم حق انتقال بیش از ۲۰۰ ملیون را در. روز نداری. یعنی صاحب پول خودت هم‌نیستی و بااین حجم‌محدود هیج تجارتی نمی‌توانی انجام دهی. خوب یکدفعه اموال مردم را مصادره کنید خیال همه راحت بشه. بعد وقتی خودتان عضو fatf نیستید این عنوان پولشویی و.... دیگه چیه.
مالیاتی که مردم پرداخت میکنن شرعا و قانونا باید در جهت رفاه مردم و ابادانی کشور هزینه بشه. اما متاسفانه اینطور نیست. مالیاتی که خرج مردم و کشوره نشه حرام و غیرقانونی هست. گرفتنش ظلم و ندادنش مبارزه با ظلم هست. من تا زنده هستم باظلم و ظالم خواهم جنگید.
به شماها چه ربطی داره شاید مردم دلشون بخاد فقط با پول معامله کنن هدفشون از اینکار این هستش که اگر کلا حساب کتاب الکترونیکی باشه در صورت لزوم بتونن مردم تحت فشار قرار بدن
حتی تاکسی ها
چرا تاکسی ها کارت خوان ندارند . از دادن پول خرد راحت بشیم .
تاکسی رانی به تاکسی ها کارت خوان بدهد .
با این تورم وحشتناک و فشاراقتصادی دولت به مردم، مالیات ستانی دولت از مردم، چیزی جز باجگیری نمی باشد
اگه نگران پولشویی و اختلاس ها هستید پس چرا fatf رو تصویب نمیکنید؟!
مردم باید مقررات پولشویی را اجرا کنند ولی دولت به fatf که میگه باید برای جلوگیری از پولشویی باید به این سازمان بپیوندید امتناع میکنه ..؟؟؟؟
مالیات باید برای کارهای عام المنفعه، از قبیل آموزش عمومی، بهداشت، وسایل نقلیه عمومی، حفظ محیط زیست، جاده سازی و شهرسازی و به طور کلی برای رفاه مردم خرج شود. ولی مدارس پولی، بهداشت با قیمت های سرسام آور، وسایل نقلیه عمومی فرسوده، محیط زیست داغون، جاده ها، جاده مرگ و شهرهایمان با بافت فرسوده و حاشیه نشینی و... در خطر سیل و زلزله و بلایای طبیعی قرار دارند. پول نفت و گاز و معادن هم به کنار! از مردم چطور انتظار دارید با رغبت مالیات بپردازند!؟ در حالیکه حتی مالیات ها هم منصفانه و با حساب و کتاب نبوده و بیشتر سلیقه ای اخذ می شود. البته مالیات حقوق بگیرها قبل از دریافت حقوقشان کسر می شود.
اگر مالیات حق نیست پس از کارمندان هم مالیات گرفته نشود ،مگر بار هزینه‌های کشور را کارمندان باید بدوش کشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
حقوق کارمندها هم از مالیات بقیه مردم داده می شود و شاید عمده هزینه مالیات برای همین کارمندان هست که برخی از آنان از 44 ساغت در هفته 10 ساعت هم کار مفید ندارند
فقط پول نقد استفاده کنید

هیچ کس وهیچ قانونی استفاده از پول فیات را منع نکرده است
براي خريد روزانه از بقالي بايد يك چمدان چك پول ببري
چطور باید این افراد رو گزارش کنیم؟
گرفتن مالیات در این شرایط ودر این حد مسلما با عکس العمل روبرو می شود اشکال از خود آقایان است که به دلیل بی تجربگی این مسایل را بوجود می آورند .
تو کشوری که دولت، با چاپ پول، تورم حداقل ۷۰ درصدی رو به مردم تحمیل می کنه ...

تو کشوری که واسه واردات خودرو خارجی، از مردم مون ۱۷۰ درصد عوارض واردات خودرو می گیرن ...

تو کشوری که پراید قیمت ش ۳۰۰-۴۰۰ میلیون هست ...‌

مالیات دادن هیچ معنایی ندارد جز غارت مضاعف جیب مردم توسط دولتی های بی رحم
بهتره اسم اداره کل مالیات بشه، اداره کل باجگیری از مردم
اگه کشورهای اروپایی از مردم شون مالیات می گیرن، لااقل تورم چندانی ندارن ... خدمات بهداشتی رایگان دارن... مالیات صرف رفاه مردم میشه ...

تو ایران ، مالیات هم که بدیم، صرف رفاه جامعه نمیشه و معلوم نیست کجا ها هزینه میشه ...
دولت ها با چاپ پول، تورم رو ایجاد می کنن و جیب مردم رو می قاپن، بدون اینکه نیاز باشه از دیوار مردم برن بالا ....

تورم همون مالیات مخفی ست که دولت ها از مردم می گیرن .‌‌....

با این تورم وحشتناک ، دیگه مالیات گرفتن از مردم، ستمگری ست ...
تا مسولين با مردم شفاف نباشند مردم هم هزاران راه فرار ماليات استفاده ميكنن اول به مردم بگيد پول ماليات و درامد اين كشور كجا استفاده ميشه
لطفا به اونهایی که در ادارات دولتی رشوه رو به دلار میگیرن بگید دستگاه کارتخوان بزارن
باسلام
اينهمه قانون و دستورالعمل و بخشنامه و…..
آخه چرا انقدر تناقض؟!؟!؟
اینجور باشه باید گفت بخش قابل توجهی از جامعه پزشکان متخصص مشغول پولشویی بوده و هستند
فقط بلدید از من و امثال من کارمند تا قرون آخر مالیات رو بگیرید .دونه درشت ها با اجاره ماهی یک میلیون کاخ اجاره میکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست