بازدید 3248
۱

زلنسکی: شدیدترین درگیری درجبهه جنوبی درجریان است

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با تمجید از ارتش این کشور برای جلوگیری از حملات ارتش روسیه در جبهه شرقی، خاطرنشان کرد: سخت‌ترین درگیری‌ها در جبهه جنوبی اوکراین در جریان است.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 19 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، زلنسکی این اظهارات را در پیام ویدئویی یکشنبه شب خود بیان کرد و افزود: نیروهای ما در حال پیشروی گام به گام و موضع به موضع هستند و رو به جلو حرکت می‌کنند.

به نوشته سی‌ان‌ان مراحل آغازین ضدحمله اوکراین با حملات کاوشگرانه برای آزمایش خطوط دفاعی روسیه و پیدا کردن نقاط ضعف ارتش روسیه در خط مقدم نبرد انجام شد و اگرچه دستاوردهای اندکی داشته اما فاقد یک پیروزی بزرگ و پیشرفت مشخص بوده است.

زلنسکی در واکنش به خبرهایی در رابطه با هدف قرار گرفتن سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت از سوی نیروهای روسیه، گفت: حتی یک سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا در اوکراین منهدم نشده است و طی هفته گذشته نزدیک به ۳۲ موشک و حدود ۵۰ پهپاد انتحاری روسیه پیش از رسیدن به اهداف خود، هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

وی افزود: نیروی هوایی اوکراین در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ عملیات تهاجمی برای حمله به مواضع نیروهای روسیه انجام داده است.

ستاد کل ارتش اوکراین نیز روز یکشنبه با اشاره به مجموعه‌ای از شهرهای خط مقدم شرق اوکراین که از شمال به جنوب کشیده شده‌اند، گفت: نیروهای روسی به تمرکز تلاش‌های اصلی خود بر مسیرهای لیمان، باخموت، آودیوکا و مارینکا ادامه می‌دهند و نبردهای سنگین در این مناطق ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه نیز در گزارش روزانه خود در روز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین فعالانه‌ترین پیشروی را در جهت زاپوریژیا (واقع در جنوب اوکراین) با استفاده از نیروهایی شامل ۳ گردان که توسط تانک و خودروهای زرهی رزمی تقویت شده‌اند انجام داده و در حال پیشروی هستند.

این وزارتخانه در گزارش خود افزود: ارتش روسیه همچنین هشت حمله نیروهای اوکراین را در شهرک‌های مختلف در شرق و شمال شرق شهر دونتسک دفع کرد.

به گزارش ایرنا، زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پس از ماه‌ها انتظار، روز شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۲ تائید کرد که ضدحمله نیروهای این کشور علیه ارتش روسیه آغاز شده است.

زلنسکی دوشنبه‌شب (۲۲ خرداد) نیز در پیام ویدئویی خود با بیان اینکه در همه محورها پیشروی داریم، گفت: تلفات دشمن دقیقاً همان چیزی است که ما به آن نیاز داریم و خسارات روسیه همان جایی است که ما می‌خواهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
خداوند کمک کند تو و سربازاند را برای دفع تجاوز
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی