بازدید 2464

سازمان ملل خواستار محاکمه عوامل حمله در اوگاندا

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به دبیرستانی در لوبیریرا در میوندوی در غرب اوگاندا را به شدت محکوم کرد  و خواستار محاکمه عوامل این اقدام وحشتناک شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 18 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: دبیر کل سازمان ملل حمله به دبیرستان در لوبیریرا در مبوندوی در غرب اوگاندا که بر اساس گزارش ها توسط گروه نیروهای همپیمان دموکراتیک گزارش شده است، به شدت محکوم می کند.

وی تصریح کرد: آخرین گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ده‌ها نفر که اکثرا دانش‌آموز بودند، و ربوده شدن چندین نفر دیگر است و عوامل این اقدام وحشتناک باید محاکمه شوند.

فرحان حق ادامه داد که دبیر کل با تسلیت به خانواده قربانیان و دولت و مردم اوگاندا، خواستار آزادی فوری افراد ربوده شده است.

معاون سخنگوی سازمان ملل اضافه کرد که دبیرکل بر اهمیت تلاش های جمعی، از جمله افزایش مشارکت منطقه ای برای مقابله با ناامنی فرامرزی میان جمهوری دموکراتیک کنگو و اوگاندا و بازگرداندن صلح پایدار به منطقه تاکید می کند.

شمار کشته‌های حمله به یک دبیرستان در کشور آفریقایی اوگاندا به ۴۲ تن افزایش یافته است. پلیس اوگاندا اعلام کرد که این افراد در منطقه مبوندوی در غرب این کشور کشته شدند.

«جو والوسمبی» فرماندار منطقه "کاسیسی" که دبیرستان در آن واقع شده بود و تنها ۲۲ کیلومتر با مرز جمهوری دمکراتیک کنگو فاصله دارد، در این باره گفت که تمام کشته شده‌ها تا الان دانش آموزان بودند.

پیش از این پلیس اوگاندا اعلام کرد که افراد مسلح مرتبط با گروهک تروریستی داعش این افراد را در مرز با جمهوری کنگو کشته‌اند.

پلیس در این باره گفت که اعضای "نیروهای هم پیمان دموکراتیک که یک گروه اوگاندایی است و در شرق کنگو مستقر است و با داعش بیعت کرده، به دبیرستان "لوبیریرا" در میوندوی" حمله کرده و ضمن آتش زدن خوابگاه، غذا را نیز به غارت بردند.

ارتش اوگاندا در دسامبر سال گذشته نیز اعلام کرد که ۱۱ نفر از تروریست های گروه موسوم به "نیروهای هم پیمان دمواتیک" مستقر در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو در درگیری با نیروهای اوگاندا طی یک حمله برون مرزی کشته و پنج نفر دیگر از آنها اسیر شدند.

دولت اوگاندا گروه "نیروهای هم پیمان دموکراتیک" را یک گروه تروریستی می داند. این گروه در اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو فعالیت می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم