بازدید 3125

هشدار هواشناسی برای آب‌ها و سواحل شمالی و جنوبی

سازمان هواشناسی با پیش بینی فعال شدن دو سامانه جوّی، برای آب‌ها و سواحل شمالی و جنوبی کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 18 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی، از اواخر وقت یک‌شنبه ۲۸ تا دوشنبه ۲۹ خرداد، با ورود یک سامانه جوّی در نواحی مرکزی و شرقی دریای خزر وهشدار زرد هواشناسی برای آب ها و سواحل شمالی و جنوبی مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های مازندران و گلستان، شاهد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در سواحل و فراسواحل خواهیم بود.

بر این اساس احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی، ایراد خسارت به قایق ها و شناورهای کوچک و بروز اختلال در تردد های دریایی شناورهای سبک، صیادی و مسافربری دور از ذهن نیست.

منع شنا و تفریحات دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری و همچنین احتیاط در فعالیت های دریایی فراساحلی از توصیه های ضروری است.

سامانه جوّی دوم نیز از اوایل وقت یک‌شنبه ۲۸ تا اواخر وقت چهارشنبه ۳۱ خرداد، در نواحی شمالی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و مناطق غربی ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج را سبب خواهد شد.

مخاطرات این سامانه جوّی نیز همچون سامانه پیش گفته شده است و رعایت نکات احتیاطی مزبور، به هموطنان در جنوب کشور نیز توصیه می شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست