بازدید 4909

قطار توسعه هوش‌مصنوعی به"بانک ایران زمین" رسید

فناوری هوش مصنوعی به بخش جدایی‌ناپذیر از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم تبدیل شده است و بانک‌ها شروع به ادغام این فناوری‌ها در محصولات و خدمات خود کرده‌اند تا از این قطار جا نمانند.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 17 June 2023

به گزارش خبرنگار «تابناک» طی سال‌های اخیر استفاده از فناوری و تکنولوژی تحولات چشمگیری در عرصه بانکداری کشور‌های ایجاد کرده است تا جاییکه با ورود فناوری‌های نوین ارائه خدمات بانکی به مشتریان سهل‌تر شده است و در کنار این موضوع همچنین خدمات در بستر امنیت کامل ارائه می‌شود.
یکی از این فناوری‌ها هوش مصنوعی است که تقریبا در صنعت بانکی به یک نیاز حیاتی تبدیل شده است. استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ها و خدمات بانکی، این بخش مشتری محور و فناورتر کرده است. سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با افزایش بهره‌وری و تصمیم‌گیری براساس اطلعات غیرقابل درک برای یک عامل انسانی به بانک‌ها کمک کند تا هزینه‌ها کاهش یابد.
فناوری‌های هوش مصنوعی به بخش جدایی‌ناپذیر از دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم تبدیل شده است و بانک‌ها شروع به ادغام این فناوری‌ها در محصولات و خدمات خود کرده‌اند تا از این قطار جا نمانند. در ایران نیز بانک‌ها و شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری‌های مالی، از ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای توسعه راهکار‌ها و بهبود تجربه مشتریان شبکه بانکی کشور غافل نشده‌اند. 
برهمین اساس"بانک ایران زمین" در همراه بانک فراز خود از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در جهت احراز هویت مشتریان خود استفاده کرده است. مشتریان می‌توانند با مراجعه به همراه بانک فراز نسبت به افتتاح حساب آنلاین اقدام کرده و امور بانکی خود را در کمترین زمان به آسانی انجام دهند.
سرویس امضای دیجیتال از دیگر خدمات "بانک ایران زمین" در حوزه بانکداری دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی است. کاربر پس از ثبت امضای خود از طریق هوش مصنوعی مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد و در نهایت پس از تایید از سوی سیستم، مجوز استفاده از خدمات به او داده می‌شود.
راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی‌های توسعه بانک‌ها و شرکت‌ها هستند و به آن‌ها کمک می‌کند تا در بازار رقابتی باقی بمانند. این فناوری هزینه‌های عملیاتی را به حداقل می‌رساند، پشتیبانی مشتری را بهبود می‌بخشد و فرآیند‌ها را خودکار می‌کند.
بی شک با تقویت فناوری هوش مصنوعی در حوزه بانکداری دیجیتال، در سال‌های آینده شاهد دسترسی آسان‌تر کاربران به خدمات بانکی و سرویس‌های جدید در این بخش خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی