بازدید 4782
۱

واکنش کاخ سفید به اظهارات رئیس جمهور روسیه

کاخ سفید در واکنش به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد استفاده احتمالی از سلاح های هسته ای از این سخنان انتقاد کرد و آن را غیرمسوولانه خواند.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 17 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش ها، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اوایل روز جمعه گفت که روسیه از نظر تئوری می تواند از تسلیحات هسته ای در صورت تهدید علیه تمامیت ارضی یا موجودیت خود استفاده کند، اما نیازی به این کار ندارد.

اولیویا دالتون، معاون سخنگوی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به پرسش‌ خبرنگاران در هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا موسوم به ایر فورس وان بر تعهد آمریکا به اصل دفاع جمعی ناتو تأکید کرد.

با این حال، این مقام کاخ سفید تصریح کرد که آمریکا در واکنش به این لفاظی ها هیچ تغییری در موضع هسته ای خود ایجاد نکرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین در همایش بین المللی سنت پترزبورگ تایید کرد که اولین محموله کلاهک های اتمی تاکتیکی این کشور به بلاروس منتقل شده است.

پیشتر، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس از آغاز تحویل سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه به کشورش خبر داده و گفته بود: قدرت برخی از آن‌ها سه برابر قوی‌تر از بمب‌های اتمی استفاده شده در هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ توسط ایالات متحده است.

استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس، اولین اقدام مسکو در ارسال این کلاهک‌ها به خارج از خاک روسیه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است. تسلیحاتی با بردی کوتاه‌تر و کم‌قدرت‌تر نسبت به دیگر سلاح‌های هسته‌ای که می‌تواند در میدان جنگ مورد استفاده قرار گیرد.

پوتین در ماه مارس (اسفند / ‌فروردین) با اشاره به استقرار سلاح‌های اتمی ایالات متحده در کشورهای اروپایی طی چندین دهه، اعلام کرد که با مستقر شدن سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس موافقت کرده است.

ایالات متحده از تصمیم پوتین انتقاد اما اعلام کرد که قصد ندارد موضع خود را در قبال سلاح‌های هسته‌ای استراتژیک (راهبردی) تغییر دهد.

لوکاشنکو گفته که استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس، به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر متجاوزان احتمالی عمل خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
زوز را بايد با زرو پاسخ داد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست