طالبان خارج از میز مذاکره حرف دیگری می‌زند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پایبندی طالبان به تامین حق ابه هیرمند، گفت: مشکلاتی که در منطقه و سیستان و بلوچستان داریم مردم را به شدت متاثر کرده است که باید اقدامات سریع تری در این رابطه اتخاذ شود؛ اما طالبان در میز مذاکره یک حرف و خارج از آن حرف دیگری می زند.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 16 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از شفقنا، فداحسین مالکی در گفت وگو با شفقنا در رابطه با بیانیه 200 نماینده مجلس برای تامین حق ابه هیرمند، گفت: اهمیت این بیانیه در دو مساله است؛ حق آبه هیرمند یکی از قوانین بین المللی است بنابراین هر جریانی که در راس کشور افغانستان باشد حق ابه ایران را باید رعایت کند.

وی افزود: همچنین مشکلاتی که در منطقه و سیستان و بلوچستان داریم مردم را به شدت متاثر کرده است که باید اقدامات سریع تری در این رابطه اتخاذ شود؛ اما طالبان در میز مذاکره یک حرف و خارج از آن حرف دیگری می زند.

مالکی بیان داشت: ما ابتدا مساله تامین حق آبه را در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کردیم و قرار شد این مساله توسط دستگاه های حاکمیتی پیگیری شود که خوشبختانه انجام شد و آقای رئیسی هم مواضع قاطعی در خصوص حق آبه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی هایی که در حال انجام است، امیدواریم طالبان بپذیرد که حق آبه ایران را پرداخت کند؛ اما خبرهایی که از وزارت امور خارجه داریم مبنی بر این واقعیت است که طالبان مجبور به پرداخت حق آبه ایران خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم