بازدید 6420
۴

کاهش ۴۶.۹ درصدی خرید مِلک در ترکیه

سازمان آمار ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد عراقی‌ها پس از اینکه در ماه آوریل در رتبه چهارم بیشترین خریداران مِلک در ترکیه قرار گرفتند، در ماه مه یک پله سقوط کرده و در رتبه پنجم جای گرفتند.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 15 June 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از NRT ، در گزارشی سازمان آمار ترکیه آمده است، «فروش خانه در ترکیه به اتباع خارجی در ماه مه نسبت به ماه مشابه سال قبل 46.9 درصد کاهش یافت و به 3167 ملک رسید. آنتالیا با 1245 خانه در رتبه اول، استانبول با فروش 934 خانه در رتبه دوم و سپس مرسین با 249 خانه در رتبه سوم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، «روس‌ها با 991 خانه بیشترین خرید ملک در ترکیه را به خود اختصاص دادند، پس از آن، ایرانی‌ها با 503 خانه در رتبه دوم، اوکراین با 175 خانه در رتبه سوم آلمانی‌ها با 175 خانه در رتبه چهارم و عراقی‌ها با 129 خانه در مرتبه پنجم قرار گرفتند.

عراقی‌ها از سال 2015 میلادی همواره در صدر فهرست خرید مسکن در ترکیه در میان کشورهای جهان قرار داشتند اما در سال 2021 میلادی جای خود را به ایرانی‌ها دادند تا اینکه در آوریل سال 2023 میلادی و پس از جنگ روسیه و اوکراین، شهروندان روس در صدر خریداران خارجی مِلک در ترکیه قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
دیگه ایرانی ها نمیخرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
اونکه میخواسته خریده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
خواهیم دید
علتش در تفکر ترک هاست از عراقی ها خوششان نمی اید به شدددددددددددددددددت
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی