بازدید 7427
۶

گوشت قرمز و قند عامل بروز سرطان روده در افراد جوان

به گفته محققان، مصرف بیش از حد گوشت قرمز و قند با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 15 June 2023

ه گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیکال نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد عوامل محیطی، از جمله مصرف گوشت قرمز و قند، ممکن است در افزایش بروز سرطان روده بزرگ در بین جوانان نقش داشته باشد.

این تحقیق نشان داد که افراد زیر ۵۰ سال مبتلا به سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ) در مقایسه با بیماران مسن‌تر، میزان پایین‌تری از سیترات- محصول جانبی تبدیل غذا به انرژی - داشتند.

این مطالعه همچنین تفاوت‌های قابل توجهی را در متابولیسم پروتئین و کربوهیدرات نشان داد که نشان می‌دهد مصرف گوشت قرمز و قند به طور بالقوه می‌تواند در ایجاد سرطان روده بزرگ در گروه‌های سنی جوان‌تر نقش داشته باشد.

به گفته محققان، طی دو تا سه دهه گذشته تشخیص سرطان روده بزرگ در بین افراد جوان افزایش یافته است.

دلیل دقیق این روند هشدار دهنده نامشخص است، اما با داده‌های اخیر به دست آمده، اکنون شواهدی از این فرضیه وجود دارد که عوامل محیطی ممکن است مسئول این افزایش باشند.

این یافته‌ها حاکی از آن است که عواملی مانند مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های شیرین شده با قند یا گوشت قرمز و همچنین چاقی، ممکن است از عوامل خطر ابتلاء به سرطان کولورکتال در سنین جوانی باشد.

محققان می‌گویند: «اکثر دستورالعمل‌ها محدود کردن مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده را توصیه می‌کنند، به خصوص اگر سابقه قبلی سرطان در خانواده باشد. علاوه بر این، الکل یک فاکتور سرطان زا اصلی است و باید تا حد امکان از مصرف آن نیز اجتناب شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
مصرف گوشت به میزان متعادل و کافی لازمه. حالا گوشت قرمز را به قیمتی رسانید که افراد معمولی قادر به استفاده نیستند، باعث نشه، خبرهای فیک پخش کنید
خدا را شکر ریسی بفکر سلامت مردمه !!! هر دوتاشون را از دست اکثریت مردم خارج کرده
لطفا گروه تحقیق و خلاصه مقاله یا محل ارائه را جهت رفع ابهام اعلام فرمائید
خوب الان با شرایط کنونی خوردن گوشت گران مضره مردم نخورن
شکرم کمیاب شده توصیه ای ندارید ؟!
بچه بودیم که دیگه موز از خارج وارد نشد....یک آقای دکتری را آوردن رادیو...اینقدر از مضرات موز بد گفت و گفت که موز هیچ خواصی ندارد ....بگذریم که از ترس رادیو را خاموش کردم.... حالا الان پس از سالها آیا موز میوه بدی هست ؟ ....این هم بگذرد..........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار