بازدید 3407

نشست آتی پیمان راپمی در ایران برگزار می‌شود

پیمان راپمی که یک میثاق منطقه ای بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان برای حفظ محیط زیست دریایی منطقه است ، امسال در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 15 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دردیدار با سفیر امارات متحده عربی در ایران گفت:براساس مذاکرات صورت گرفته، مقرر شده است که نشست آتی پیمان راپمی در سال ۲۰۲۳ در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

وی با اشاره به اشتراکات فراوان کشور‌های منطقه خلیج فارس در ابعاد مختلف افزود: مدیریت چالش‌های محیط زیستی منطقه‌ای در گروی همکاری و هماهنگی این کشور‌هاست. 

 سلاجقه با بیان اینکه در میان کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، بیشترین مراودات و همکاری‌های اقتصادی و گردشگری را با کشور امارات داریم گفت: کشور‌های منطقه می‌توانند در قالب ائتلاف‌های منطقه ای، زمینه رفاه و پیشرفت هرچه بیشتر مردم خود را فراهم کنند.

سلاجقه با تبریک به کشور امارات برای میزبانی کاپ ۲۸، گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران آماده است تا همه ظرفیت‌های خود را برای برگزاری باشکوه این رویداد بین المللی در اختیار کشور امارات قرار دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود:کشور‌های منطقه به دلیل برخورداری از منابع غنی سوخت‌های فسیلی می‌بایست مراقب باشند که اجلاس کاپ ۲۸ به عنوان حربه‌ای در دست کشور‌های غربی برای استثمار آنان قرار نگیرد.

وی افزود:در اجلاس کاپ ۲۷ در کشور مصر، بحث شکل گیری صندوق جبران خسارت‌های ناشی از تغییرات اقلیمی مطرح شد و با توجه به اینکه کشور‌های ما و بسیاری از کشور‌های منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، دارای اقتصاد مبتنی بر منابع فسیلی هستند، پیشنهاد می‌کنیم که روند مذاکرات مربوط به این صندوق در اجلاس کاپ ۲۸ به گونه‌ای پیش رود که هم اقتصاد کشور‌های منطقه آسیب نبیند و هم آسیب پذیر بودن ما از تغییرات اقلیمی تحت الشعاع قرار نگیرد.

وی با تشکر از حضور فعالانه کشور امارات در کنفرانس وزرای محیط زیست منطقه که تیرماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد، گفت: برگزاری موفقیت آمیز آن کنفرانس باعث شد که سازمان ملل متحد، کشور جمهوری اسلامی ایران را به عنوان میزبان کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار در سال جاری انتخاب کند.

سلاجقه افزود: این نشست بین المللی ۱۸ و ۱۹ شهریور با شرکت مقامات بیش از ۵۰ کشور جهان برگزار می‌شود و از شما و وزیر محیط زیست امارات هم دعوت می‌کنیم که در این کنفرانس حضور فعالانه داشته باشید.

رئیس سازمان محیط زیست ابراز امیدواری کرد زمینه‌های همکاری دو کشور در دیگر شقوق محیط زیستی نیز منجر به دستاورد‌های بزرگ برای مردم دو کشور و دیگر کشور‌های منطقه شود.

در این دیدار، سیف الزعابی؛ سفیر امارات متحده عربی در ایران نیز با تشکر از نقش دکتر سلاجقه در بهبود روابط دو کشور، اظهار امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح در اجلاس کاپ ۲۸ که به میزبانی این کشور برگزار می‌شود، حضور یابد.

وی در ادامه از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای سفر به امارات متحده عربی دعوت به عمل آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار