بازدید 3825

شهادت جوان فلسطینی درحمله صهیونیست‌ها به نابلس

ساعاتی پس از یورش نظامیان صهیونیستی به نابلس، جوانی فلسطینی که در این درگیری‌ها زخمی شده بود، به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ 15 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که «خلیل یحیی الانیس»، جوان فلسطینی ساکن نابلس که در درگیری مسلحانه با نظامیان اشغالگر اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

شهادت این جوان فلسطینی پس از آن روی داد که شب گذشته نظامیان اشغالگر اسرائیلی به منظور تخریب خانه اسیر اسامه طویل به شهر نابلس یورش بردند.

گفته شده در پی یورش اشغالگران اسرائیلی به نابلس، مبارزان مقاومت با آنان وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند.

خبرنگار المیادین در این ارتباط گزارش داد که نیروهای اشغالگر از چند محور به نابلس یورش بردند و جوانان فلسطینی با مواد منفجره دست ساز با آنها مقابله کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در ابتدای این یورش دو نفر در درگیری‌های نابلس زخمی شدند و یکی از مجروحان از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته و وضعیت بسیار وخیمی دارد.

گروهان‌های قدس گردان نابلس هم اعلام کرد که مبارزان مقاومت در خیابان المریج در شهر نابلس اشغالگران اسرائیلی را به گلوله بستند و درگیری مسلحانه شدیدی در این منطقه در جریان بوده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمانده مرکزی ارتش، سرلشکر یهودا فاکس، پیشتر در ماه آوریل دستور تصرف و بعداً تخریب خانه اسیر اسامه طویل در نابلس را امضا کرده بود. اسامه طویل از اعضای گروه مقاومت مسلحانه عرین الاسود است که دو ماه پیش در عملیاتی ضداشغالگری علیه صهیونیست‌ها مشارکت داشته است.

رژیم صهیونیستی همواره خانه‌های فلسطینی‌هایی را که در عملیات‌ها مشارکت می‌کنند، تخریب می‌کند. تل آویو این استراتژی را که در واقع یک سیاست ظالمانه است، به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر نیروهای فلسطینی می‌داند. فعالان حقوق بشر این عمل را به عنوان مجازات دسته جمعی محکوم می‌کنند و آن گونه که تایمز اسرائیل در گزارش خود گفته است، اثربخشی این سیاست حتی در داخل تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی نیز به شدت مورد بحث قرار گرفته است، چون طی دهه‌های گذشته تخریب خانه هزاران فلسطینی نتوانسته آن‌ها را از انجام عملیات علیه اشغالگران منصرف کند.

همزمان، منابع محلی از یورش گسترده نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین خبر دادند. خبرنگار الجزیره در این ارتباط گزارش داد که یورش رژیم صهیونیستی به روستای یباد در جنوب غربی جنین به درگیری بین جوانان فلسطینی و اشغالگران منجر شده است.

یورش نظامیان اشغالگر به نابلس و جنین در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به قتل «محمد هیثم التیمیمی» کودک ۳ ساله فلسطینی اذعان کرد و مدعی شد که نظامیان صهیونیستی به اشتباه به سمت خودرویی که این کودک و پدرش در آن بودند، تیراندازی کردند.

محمد هیثم التمیمی یکم ژوئن در زمانی که همراه پدرش داخل خودرو بود و قصد عزیمت به خانه یکی از بستگان در روستای مجاور برای شرکت در جشن تولد را داشت، توسط نظامیان صهیونیستی هدف تیراندازی قرار گرفت و به شدت مجروح شد و در نهایت پس از ۴ روز بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از انتشار نتایج تحقیقات خود در این باره گفته که این حادثه زمانی به وقوع پیوست که شهرک صهیونیست‌نشین «نفیه تسوف» در اطراف روستای نبی صالح و یک پادگاه نظامی در آن نزدیکی هدف تیراندازی قرار گرفتند و نظامیان ارتش برای شناسایی عاملان این تیراندازی در این منطقه مستقر شدند و یکی از نظامیان صهیونیستی که مسئول رصد آن منطقه بوده، با مشاهده دو نفر که سوار خودرو شدند، گمان کرده که عاملان تیراندازی آن‌ها هستند و به سمتشان آتش گشوده که طی آن این دو نفر مجروح شدند و در نهایت کودک ۳ ساله فلسطینی به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد که با رسیدن نیروهای صهیونیستی به نزدیکی خودرو، متوجه شدند که سرنشینان آن یک مرد و یک کودک هستند.

ارتش صهیونیستی اعلام کرده که تیراندازی به سمت این خودرو به سبب اطلاع رسانی اشتباه بین نیروهای صهیونیستی صورت گرفته و قرار است نتایج تحقیقات به دادستانی نظامی ارجاع داده شود تا آن را بررسی کند.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از پایان تحقیقات در مورد این حادثه، صرفاً به توبیخ یک افسر صهیونیستی بسنده کرده است!!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست