بازدید 11016
خوانده می‌شوید:

واردات خودروی کارکرده می‌تواند قیمت خودرو در بازار را کنترل کند؟

واردات خودروی دست دوم و کارکرده، یکی از موضوعات چالشی در چند ماه اخیر بوده. دولت به عنوان یکی از سیاست‌های کنترلی در بازار خودرو، قصد دارد واردات خودروی کارکرده خارجی را آزاد کند و این مساله با مخالفت‌های جدی همراه بود که نهایتا در هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید. 
کد خبر: ۱۱۷۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 14 June 2023

واردات خودروی دست دوم و کارکرده، یکی از موضوعات چالشی در چند ماه اخیر بوده. دولت به عنوان یکی از سیاست‌های کنترلی در بازار خودرو قصد دارد، واردات خودروی کارکرده خارجی را آزاد کند و این مساله با مخالفت‌های جدی همراه بود که نهایتا در هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید. 


بازار خودرو در ایران بازار غیرقابل پیش‌بینی شده و پس از چند موج افزایشی قیمت خودرو در سال اخیر در روز‌های گذشته، قیمت خودرو در ایران روندی کاهشی به خود گرفته است. برخی این روند کاهشی را ناشی از جدی شدن ماجرای ورود خودرو‌های کارکرده خارجی به ایران می‌دانند.


مخالفان این طرح، اما می‌گویند که واردات خودروی کارکرده در شان ملت ایران نیست و چنین اقدامی موجب می‌شود که ایران به یک بازار بزرگ خودرو‌های فرسوده خارجی تبدیل شود. از سوی دیگر، این گروه معتقدند چنین تصمیمی می‌تواند به تولید داخلی هم ضربه بزند و وظیفه ما در هر حالی حمایت از تولید داخلی خودروست.


از آنجایی که موضوع بازار خودرو، یکی از موضوعات داغ ایران در چند وقت اخیر است، در خوانده می‌شوید امروز از شما می‌خواهیم دیدگاهتان درباره جدیدترین سیاست‌ها در کنترل قیمت بازار را با ما در میان بگذارید.


به نظر شما، «آیا واردات خودرو‌های دست دوم از نظر شما می‌تواند زمینه را برای تعدیل قیمت‌ها در بازار مهیا کند؟»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴۸
در این مملکت، خودرو وسیله ارتزاق دولت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
داریم بشکن میزنیم که دولت و مجلس بعد از سالها خون دل خوردن اجازه دادند خودروهای دست دومی که مردم همسایه از
انها استفاده کرده اند وارد مملکت شود از اینکه توانستید آقای میرسلیم و دوستانش راضی کنید ازتون متشکریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
این تصمیم عملی نمیشه چون نمیزارن عملی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اگر فرغون هم وارد کنند بهتر از لگن های جناب آقای میرسلیمه!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
تعرفه های گمرکی بالا برای واردات خودرو هیچوقت اجازه نداد خودروسازی کشور خود را در رقابت ببیند و دلیلی برای بهتر شدن داشته باشد
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
قطعاً آن قدر تعرفه و مالیات به قیمت نهایی خودرو کارکرده اضافه می کنند تا جیب پر کنند و مافیای خودرو هم ناراحت نشود. فکر کردید بنز رو به قیمت پراید به شما می فروشند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اي ملت شما اميدتونو از دست ندهيد اميد خوب چيزيه ما ماشين سوناتا 2014 را 70 ميليون تومان ميخريم مياريم به شما ميديم 2 ميليارد ولي شما اميدتونو از دست ندهيد
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
استفاده از خودروها وهواپیماهای کارکرده و دورانداخته شده ملل دیگر در شان ملت بزرگ ایران نیست
ناشناس
| Luxembourg |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
۱۴۴۲
استفاده از این خودروهای باصطلاح نو با تکنولوژی ۳۰ سال پیش و بی کیفیت و پر ایراد در شأن مردم ایران است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
هنوز کسی جواب قانع کننده ای به من نداده که چرا خودروی کار کرده چرا نباید خودروی نو وارد بشود؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
لطف كرده با چشم باز قضاوت كنيد، خودروسازي تا كنون غير از دردسر براي دولت هاي مختلف اعم از اصلاح طلب يا اصولگرا، هيچ نفعي براي دولت نداشته، دولت هم بايد هزينه هاي مالي سنگيني متحمل شود (هم اكنون 2 خودروساز توليد كننده هزاران ميليارد تومان به دولت بدهكارند) و هم بايد هزينه هاي اجتماعي آنها را پرداخت كند و هم اينكه برخي اوقات هزينه هاي سياسي بر روي دست دولت مي گذارد! دليل اين همه هزينه كرد هم عدم واگذاري اين صنعت به بخش خصوصي و قيمت گذاري دستوري با هدف كنترل بازار بوده كه از يك طرف خودروسازان را متحمل زيان سنگين كرده و از طرف ديگر دولت را متحمل ضرر!
و اما اينكه چرا اين صنعت همانند صنعت لوازم خانگي به بخش خصوصي واگذار نمي شود به نظر مي رسد دليل آن واهمه دولت از تجربه هاي تلخ گذشته واگذاريها و تعداد كم توليد كنندگان خودرو براي حداقل كردن ريسك اين كار باشد.
از طرفي نبايد انتظار داشت كه اين صنعت تعطيل و نياز كشور از خارج تامين شود چرا كه اولا ميليونها نفر در كنار اين صنعت ارتزاق مي كنند ثانيا دانش ارزشمندي در مسير تكامل صنعت خودرو ايجاد شده كه تعطيلي آن اين دانش را به محاق خواهد برد ثالثا اين صنعت لكوموتيو ساير صنايع بوده و تعطيلي آن باعث تضعيف ساير صنهايع خواهد شد و رابعا اينكه در شرايط محدوديت ارزي انتظار اينكه بخش عمده اي از ارز موجود در كشور صرف واردات خودرو شود ساير نيازها را با مشكل جدي مواجه خواهد نمود.
لذا تنها راه براي حل اين معضل خصوصي سازي تدريجي و مشروط آن در كنار واردات مديريت شده خودرو به كشور مي باشد.
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
چرا نماینده های مجلس ماشین شاسی بلند نو و رایگان میخوان برای خودشون اونوقت به مردم که میرسه خودرو دست دو میخوان وارد کنن. دنیا پر خودرو نو هست چرا دست دوم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
مسکن (خانه ) درد مردم هست!!!
اگر قیمت ها واقعی باشد و گمرگ خون پدرش را روی آن نکشد، بعد به اصطلاح خودروسازان داخلی و نیز مفسدان مختلف که در امر پول شویی دخالت دارند، میدان دار دلالی و افزایش قیمت ها نشود، حتما قیمت ها کاهش می یابد. چندی قبل فیلمی در همین سایت های خبری خودمان پخش شد که قیمت سانتافای 2014 در دبی برابر 20 میلیون تومن بود! حالا فرض کنید این ماشین وارد کشور شود با دو برابر این قیمت هم فروخته شود، آن وقت کسی نگاه به این فرغون های داخلی می کند؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
مشکل اصلی دقیقا همینه که نمی خواهند خودرو ارزان شود مبادا لگن های داخلی مشتری نداشته باشد!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
حمایت اشتباهی که از خودروساز داخلی شده باعث شده خودروسازی به بچه ای تبدیل شود که قرار نیست هیچوقت بزرگ شود و تا ابد باید از او از جیب مردم حمایت شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
این طرحها مال یکسری دلال است که می خواهند دلار صادراتی 38000 تومانشان را که باید تحویل دولت بدهند ببرند به بالاترین قیمت به مردم بیندازند. وگرنه این خودروها هیچ خدماتی ندارند و به علت عدم قطعه روی دست مصرف کنندگانشان می ماند
عوارض هنگفت و غیرمنطقی برخی دسته کالاهای خارجی مانند خودرو در جهت منافع عمومی نیست. در جهت منافع عده ای خاص است. چنین چیزی تعریف فساد است. فساد قانونی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
قبح فساد متاسفانه در این کشور ریخته!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
مملكت امام زمان بايد اينطوري باشه؟
چرا دست دوّم باید ماشینای نو و تراز اوّل جهان یعنی بنز و فولکس آلمانی و فورد و کادیلاک آمریکایی و.... و بدون دخالت گمرک وارد بشه و باقیمت پایین و یا رایگان به مردم تحویل داده شه نه آتاشغالای چینی اونم اسکاتی که نوشم چرت و پرت ؛ در شان مردم کم درامد ایران نیست دست دوی چین و نوی ایرانخودرو.......
پاسخ ها
دکتر حقیقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
همین ایدآل نگری ها مردم را بدبخت کرد. می خواستن ژاپن اسلامی کنند . رسیدیم به ...
اینقدر مالیات و عوارض به خودرو میبندن که قیمتش از لگن های داخلی بیشتر بشه پس دلخوش به کاهش قیمت نباشید
خودروهای ناایمن ، پرمصرف با قیمت‌های گزاف و سوداگرانه تولید کنندگان داخلی در شان ملت ایران نیست
خودروی خارجی کارکرده با مصرف سوخت کمتر عالیست.
واردات خود رو کارکرده که نه احتمالا برخی ازانها نه نمایندگی در ایران دارند ونه قیمت مشخص خرید وفروش دارند و نه کیفیت مشخص دارند ونه نوع مشخص دارند ونه اطمینان از کارکرد انها است حتی ممکن است در انها سرقتی هم یافت شوند با توجه به قیمت بالای وسایل یدکی انها تصمیم بسیار نابخردانه ای است۔مشکل در شان ومنزلت نیست نیست۔مشکل در بسیاری از مسائل فنی واقتصادی دیگر است۔ارزی خارج میشود قراضه ای وارد میگردد۔
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
میرسلیم خودتی با اکانت فیک میای نظر میدی
بزرگترین خیانتی که به نسل ما شد این بود که اجازه سوار شدن ماشین دلخواه رو ندادن و خودروی بدرد نخور رو جند برابر به ما هم ندادند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
یکیش این بود بقیش رو نمیشه گفت
فکر کنم فقط با این قضیه میرسلیم مشکل داره وگرنه کدوم آدم عاقلی ماشینی که مصرف سوخت و آلودگی و امنیتش هزار برابر تولیدات داخلیه رو باهاش مخالفه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
بعید می دونم تو کل سیستم یک نفر با واردات خودرو مشکل نداشته باشه، میرسلیم هم جزوش.
علت اقبال زیاد مردم به خرید خودرو یک چیز است: حفظ سرمایه و تبدیل پول به چیزی که ارزش آن سقوط نمی کند. در صورتی که ارزش پول ملی تاحدودی ثابت باشد خریدار خودرو خیلی کم می شود و تولید داخل با اندکی واردات خودروهای خارجی نیاز را برطرف می کند.
با این شرایط و تعرفه نه
سال 79-80 ، خط موبايل دقيقاً با همچين وضعيتي مواجه بود ، كالاي لوكس ، ثبت نام ، دلالي و ... ، با دو تا تدبير توسط دولت ، طوري شد كه حتي نمكي ها هم داراي خط موبايل شدن ! آخر عاقبت خودرو هم همين خواهد شد شك نكنيد ،
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
مشگل مملکت افراد عوامی مثل شما هستن که فرق خود و با موبایل را نمیفهمند در مورد موبایل فقط شیوه پول گرفتن تغییر کرد و از امتیاز خط به عایدات پالس منتقل شد نه اصل ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
واقعا که ... چه ربطی به هم دارن موبایل و ماشین ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
رضا 13:08 رفتی اون سر دنیا، نشستی خبرهای داخل کشور را می خونی؟ تو که آزاد شدی ، برو عشق و حالتو بکن، بزار ماها هم با عوامی خودمون بسازیم و بسوزیم
سلام.واقعیت این هست که اکثر کسانی که درثبت نام هاي خودرو وارد می شوند مصرف کننده واقعی خودرو نیستند و دلال‌ها با شگرد های مختلف بواسطه اختلاف مبلغ کارخانه با بازار مردم را وارد این ثبت نام ها می کنند و تنها بوسیله افزایش تولید و شکستند صف تقاضا هست که قیمت ها کنترول می شود البته تولید زیاد هم آسیب های خود را دارد که اگر خوردر های فرسوده خارج نشود ضمن آلودگی خیابان ها پر از خودرو می شود در سیاست ءداری باید همه جوانب دیده شود تا نتیجه مطلوب گرفته شود سرعت از رده خارج کردن خودرو های فرسوده ، کاهش هزینه حمل و نقل عمومی و تشویق مردم برای استفاده از آن ، افزایش هزینه نگهداری خودرو شخصی در کنار حمایت از کسانی که خودرو شخصی ندارند و بلاخره توازن عرضه با تقاضا ز طریق تولید و واردات می شود خودرو را در کشور سروسامان داد فکر نمی کنم اشکالی داشته باشه وقتی تولید داخلی توان عرضه به میزان نیاز را ندارد جهت از رده خارج کردن خودروهای ۲۰ و ۳۰ ساله خودرو های ۵ ساله را آورد متاسفانه افرادی چنان نسبت به خودرو های کارکرده ۵ ساله غیرتی می شوند که البته با شک کرد که نسبت به خودروهای با عمر ۲۰ ، ۳۰ سال و بالا هیچ برنامه ای ندارند یا علی
چرا کارکرده
خودرو نو وارد کنید تا
با برقراری عوارض درآمد کسب کنید،
دلال بازی رو جمع کنید،
مردم خودرویی که دوست دارند خریداری کنند،
سطح ایمنی افزایش پیدا کنه،
آلودگی کاهش پیدا کنه،
مرگ و میر ناشی از تصادفات و خسارات مرتبط کم بشه،
در رقابت با خودروهای وارداتی، خودرو سازان کیفت خودشون رو افزایش بدهند و .................
چرا نمی فهمند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
می فهمند،بهتر از من و شما هم می فهمند،پیدا کنید پرتغال فروش را !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
می فهمند فقط منافع در حفظ وضعیت فعلیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
خوب می فهمند منافع خودشان را ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
وقتی میشه خودرو نو وارد کرد که گمرکش کم باشه نه 200 درصد
می گم با توجه به این که سودجویان تلاش خواهند کرد از این سعه صدر دولت و مجلس سوء استفاده کنند و به جای خودروهای زیاد کارکرده و فرسوده، خودروهایی تقریباً نو و رو به راه وارد کنند بد نبود در این لایحه، استانداردهایی حداقلی برای مفهوم «خودروی کارکرده» می گذاشتیم. مثلاً فقط واردات خودرو هایی را آزاد می کردیم که حداقل یک بار چپ کرده باشند یا موتور سوزانده باشند یا کمِ کم، یک بار را یاتاقان زده باشند. البته اگر در موارد اضطراری صافکاری وسیعی هم روی این ماشین ها انجام شده باشد باز هم قابل قبول است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
بهتربودفقط وروداتومبیل ازگورستان اتومبیل های خارجیها رامجازمیکردیم هرچنداین قانون تلویحاًآنراتائید کرده
واردات خودروی کارکرده: راهکار دلاریِ کنترل قیمت خودرو.

همان قصه یارانه مستقیم و کالابرگ، اینجا هم همان مدل در حال تکرار است.

سوال: بالاخره کِی قرار است مقامات بتوانند با مدیریت مشکلی را حل کنند؟
در کل به کنترل بهتر بازار منتهی میشود به شرط اینکه قانون درست اجرا بشود.
البته کار کرده هم کار کرده داریم تا کار کرده ... خیلی از خودروهای خارجی هم که اینجا تحت عنوان خودروی صفر به فروش میرسند در اصل خودروهای 10 هزارتا یا 20 هزارتا کار کرده هستند که یک دستی به سر روشون کشیدن. برای همین اگه منظور خودروی کارکرده در چنین بازه هایی یا حتی کمی بیشتر از این باشد معقول هست. اما اگه یهو ماشین بیارن 400 هزارتا کار کرده باشد خیر کار جالبی نیست.
به هر صورت چه خودرو کار کرده باشد چه نباشد اگر بحث رقابت است مهم این هست که بازار به سمت رقابت واقعی سوق پیدا کند. که نتیجه بشود کاهش قیمت خودروی داخلی و تلاش برای بالا بردن کیفیت خودرو به منظور رقابت. اما اگه واردات خودرو آزاد بشود از آن طرف قرار باشد امتیاز واردات به افراد و گروههای خاص واگذار شود و از طرف دیگر برای خودرو سازها هم یک راه دررو درست که از طریق دیگه ای سود به دست بیاورند اونوقت به نظرم لایحه تصویب نشود کلا بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
تو تا حالا تویوتا یا لکسوس 400 هزار تا کار کرده سوار شدی ؟ بخدا اخ نگفته ! هزار برابر از دنا و شاهین و تارا و حتی خودروهای کره ای مثل هیوندا بالاتره
با تعرفه گمرکی 200% برای خودروی کارکرده ، توقع چی دارید؟ ارزونی خودرو؟
مگه دولت و خودرو سازها و مافیای خودرو میگذارند که چنین اتفاقی بیفته؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
شما یک بی ام و سری 3 سال 2013 رو میتونی 5 هزار یورو بخری، 200 درصد گمرکی باشه بازم میشه 15 هزار یورو که نسبت به تارا و این چیزا خیلی بهتره، هم از نظر امنیت هم مصرف سوخت هم کارکرد و موتور
متاسفانه دولت و مافیای خودرو علاقه ای به این کار ندارد و اگر هم موافقت کنند با بازی با تعرفه وارداتکاری می کنند که این موضوع بی فایده شود و به کام مردم تلخ شود .
بنظر می رسد که هرچیزی موجب آرامش مردم باشد دولت با آن مخالف است و یا وضع مقررات ایذایی آن را بی اثر می کند !!!
بله کاملا درست میگن . بنز ۲ سال کار کرده در شان ملت ایران نیست. پراید ۲۰ سال کار کرده در شان ملت هست !!!!!!. خودمون انتخاب کردیم .
هر عاملی که بتواند عرضه را از تقاضا بیشتر کند قطعا در از بین رفتن بازار سیاه موثر است.
اما نکته مهم این است که مجموعه خودروسازان علاقه ای در ترکیدن حباب قیمت بازار آزاد خودرو ندارند، و از تمام توان خود و ابزارهای در اختیارشان جهت بیشتر شدن قیمت خودرو در بازار استفاده می نمایند (تا اولا عطش مردم در ثبت نام و انتظار چندساله برای خودرو از کارخانه های خودروفروش کم نشود، و در ثانی با منت گذاری سر مردم بدبخت با قیمت های بسیار بالاتر در مقایسه با خودروهای همکلاس خارجی، محصولاتشون رو به مردم غالب کنند)

از جمله شگردهای خودروسازان برای کاهش عرضه خودرو:
- حذف تولید خودروهای پرتیراژ مانند پراید و 405 به بهانه واهی ایمنی (مثلا کوییک از پراید ایمن تر است، یا دنا از 405) که به شدت تعادل تولید را به نفع دلال ها و خودروسازها به هم زد و باعث رشد سرسام آور قیمتها شد (این کار خودروسازها در اوج تحریم ها، یک خیانت بزرگ به ما ایرانی ها بود)
- ایجاد تنوع در مدلها و تیپها (به جای تمرکز بر افزایش تیراژ یک مدل که منجر به کاهش قیمت خواهد شد، هر روز یک مدل و تیپ جدید با تیراژهای بسیار کم و در حدود 50 هزار عدد در سال تولید شد، که به شدت هزینه طراحی و تحقیق و توسعه بالایی نیاز دارند) گفته شده که از خودروی کوییک ، 11 تیپ مختلف تولید شده.
- کم کردن تیراژ خودروهای پر طرفدار (حتی در برخی موارد به صفر رساندن تولید) برای افزایش قیمت بازار آن خودرو. که این امر اتوماتیک وار باعث افزایش قیمت دیگر خودروها خواهد شد.
-جلوگیری از واردات خودرو به بهانه حمایت از کارگران این صنعت (به نام کارگران و به کام مدیران سفارش شده)


من بعید میدونم که لابی قوی خودروسازی (که میتونه وزیر جابجا کنه) اجازه واردات راحت و بدون دردسر خودروهای کارکرده رو بده. چون در این صورت منافع اینها به شدت در خطر خواهد افتاد (احتمالا عوارض بسیار بالا و شرایط سختی را برای واردات تعیین خواهند کرد)
تواين مملكت كسي به فكر مردم نيست كه حالا بخوان احترامي بزارن.لگن ايراني رو چندبرابر خودروهاي خارجي ميندازن به ملت اين همه كشته مشين بعد ميخوان حمايت كنن.45 سال گذشت والا ازمن حمايت كرده بودن تاحالا اينجوري من رفته بودم فضا.
به فکر شان مردم ایران بودند، کیفیت خودرو را در این سال ها افزایش می دادند. بیشتر به فکر جیب خود هستند. چرا بایست خودرو در یک فاصله زمانی کم این قدر افزایش قیمت داشته باشد. حمایت از تولید داخلی یک پوشش برای خالی کردن جیب مردم است. چرا یک پلت فرم چند دهه بدون تغییر بایست تولید شود؟ در ضمن ماجرای صندوق عقب 206 و هزینه های سرسام آور آن هم از یاد مردم نرفته است.
طرح بسیار خوبی است اگه واقعا درست اجرا بشه و در عمل با سنگ اندازی و تعرفه زیاد خنثی و بی اثر نشود
چند سالی است به نام حمایت تولید داخل پدر مردم رو در آوردید .
با سلام . فقط آزادی واردات خودرو صفر با تامین قطعات استاندارد و نمایندگی مجاز با عوارض عادلانه مثلا 40 در صد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
همین الان هم از این چیزها که میگه هست برو بخر اگه راست میگی
در این مملکت هیچ مشــــــــــــــکلی حــــــــــــــل نشده

و حـــــــــــــــل نخواهد شد!!

دولتمردان فقط یک مشکل نام ببرند که در این سالها حل کرده اند

فـــــــــــــــقط یکی
خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییر
فقط باید خودروهای داخلی تعطیل شوند
به هیچ عنوان تعدیل کننده قیمت نیست زیرا بازهم انحصاری است. پدر مردم رو دراوده این انحصار. اگه انحصار وجود نداشت این دو آشغال ساز ایران خورو و سایپا الان خودشون در زباله دان تاریخ ریر خروارها آشغال مدفون شده بودن. برای همین کارکده هم تعرفه های نجومی وضع خواهند کرد. در ثانی ...کرده اون که گفته دست دم در شان مردم ایران نیست، اتفاق آشغالهای داخلی توهین حداکثری به مردم است. بی کیفیت ترین ماشین دست دهم آلمانی و ژاپنی و آمریکایی و سوئدی و انگلیسی از بهترین نوع ایرانی و حتی چینی،بهتر،با کیفیت تر،آبرومندانه تر و با وجاهت تر است. تابی اگه عرضه داری بدون سانسور درج کن.
خودروی دست دوم شرف دراد به پراید . تیبا. و..... داخلی .چراالکی جورا شلوغ میکنید مگر شماها قطعه ساز یا خودرو ساز داخلی هستید... نگران خودرو داخل نباشید تا یکسال پیش فروش کردند
تاکسی پژوداشتم دوستم تاکسی تویوتامن هررومیکانیکی بودم اون هرروزکارمیکرد.تمام تابستون کولرروشن.من بدبخت شدم اون توجنت آبادخونه خرید.کهنع صدسال قبل خارجی خیلی بهترازصفرداخلیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
ده میرسلیم هم همینو میدونه که میگه فرقی نداره !!!! اون می دونه که فرق داره ! اون هم میدونه که با تویوتا 5 سال قبل که سهله با تویوتای 10 سال قبل هم میشه بهتر از ایرانی کار کشید و دیگه نمی تونه با این جنگولک بازیها سرمردم را هر روز یک جور گلاه بگذارند
یعنی واقعا لیاقت ما تو این مملکت خودرو کارکرده و از رده خارج شده کشورهای همسایه هستیم؟؟ همچنان باید به زندگی اونها حسرت بخوریم؟؟؟ چرا خودرو صفر نه؟؟
بله حتما کمک میکند
به دلایل الکی مثل حمایت از تولید داخل و بیکار شدن کارگران چندین ساله با جان و روان مردم بازی شده!
چرا من باید به اجبار از کارگر و تولید داخل حمایت کنم؟ پس چه کسی از من حمایت میکند؟ چه کسی از جان مردم تو این ماشین های داخلی حمایت میکند؟
حتی اگه قیمتش بالاتر از اشغالهایه داخلی در بیاد بازم شرف داره.حداقل امنیت داره حتی دسته چندمش به نصبت داخلی.
آقا تو رو خدا بعد از یه هفته مشکل قطع آب رو حل کنید!!!

خودروی خوب سوار شدن بخوره تو سر من!
با توجه به سنگ اندازی های وزارت صمت خیر.
وقتی حرف از کارت بازرگانی ، منشا ارز ، استاندارد های هزارگانه ، تعرفه فضایی زده میشه عملا فایده ای نداره.
اگر مثل سالهای دهه 80 واردات توسط شخص آزاد باشه و به دست و پای مردم نپیچند میتونه موثر باشه ولی بازم دلالها نمیذارن که آب خوش از گلو کسی پایین بره. به راحتی میگن مثلا: اگر الان مثلا فلان ماشین چینی 1.5 میلیارد هست چرا مثلا تویوتا 900 باشه؟ به همین راحتی قیمت خودرو های دسته دوم از ماشین های موجود بالاتر میشه.
در نتیجه امیدی نیست که نیست.
طوری حق گمرکی و واردات را قیمت گذاری میکنن که کوچکترین مشکلی برای فروش خودروهای داخلی و چینی سازها ایجاد نکنه. ممکنه به لحاظ تنوع کمی اوضاع بهتر بشه اما از نظر قیمتی هرگز .
الانم که دولت با واردات هر نوع خودرو و توسط هر کس مخالفت کرده و طوری داره ایین نامه رو تنظیم میکنه که عملا فقط خودرو سازها بتونن خودرو دست دوم وارد کنن.
به اسم مردم به کام خودرو سازها
در مرحله اول باید مذاکرات آزادسازی پول های بلوکه شده به جایی برسه که امریکا اجازه استفاده از این پول ها برای خودرو به کشور ثالث بدهد و یا اینکه امارات و دیگر کشورها قبول کند که خرید خودرو با درهم یا یوهان چین انجام بشه بعد از این دولت زیر بار تامین ارز برای خرید خودرو میره بعد از گذر از این مرحله نوبت به قوانین داخلی میرسه که
آزاد سازی واردات به چند شرط باعث پایین اومدن قیمت خودرو میشه:
1. عوارض و گمرکی عادلانه
2.واردات آزاد توسط تمامی افراد جامعه نه وردات انحصاری باز هم بوسیله خودرو ساز داخلی
اینکه نمایندگان می گویند که خودرو خارجی در شان ملت ایران نیست برای وقتی است که خودرو در کشور ۵ برابر نباشد و مافیای خودرو وجود نداشته باشد و کشور در بحران خودرو نباشد

صحبت از شان ملت ایران می کنید شان ملت ایران وقتی حفظ می شود که تورم افسار گسیخته در کشور وجود نداشته باشد وقتی حفظ می شود که اول نمایندگان و دولت شان ملت را حفظ و رابطه درآمد و هزینه را به سطح جهانی برسانند
وقتی حفظ می شود که به جای شعار عمل درست و راستگویی حاکم باشد
این طرحی پوپولیستی و غیر قابل اجراست که صرفا با اهداف انتخاباتی ثصویب شده و به سرنوشت همان لایحه عفاف و حجاب هم دچار خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
جناب خواص... شما نگران جیب خودت باش...
ایران تنها کشوری که گذشته اش از حال پیشرفته تر بود
با سلام
خودروسازان داخلی در هر حال نفعی برای مردم ندارند چه قیمت پایین باشد و چه بالا چون همیشه به دنبال ارایه بی کیفیت ترین خودرو هستند و تنها به فکر تامین منافع دولت و وزارت صمت و ذی نفوذها و سهامداران کلان هستند و هیچ نفعی برای سهامداران خرد و مردم ندارند
ما در داخل کشور هم توان و هم تخصص تولید قطعات مرغوب خودرو را داریم اما چیزی که وجود ندارد درستکاری است
اگر توان آنرا نداشتیم درسته باید درب واردات را می بستیم تا خودرو خوب تولید کنیم
اما الان که با مشکل درستکاری مواجه هستیم باید درب واردات خودرو را باز کنیم

انصافا چند نماینده دوره های قبل با رانت و سفارش نیروی کار وارد شرکت های خودروساز کردند و تعداد آنها چند نفر هستند
چند نفر از مسئولین و وابستگان آنها صاحب قطعه سازی و یا مسئولیت در این شرکت های خودروسازی هستند که در اصل باید کاملا خصوصی باشد
چه مقدار درستکاری و راستگویی در شرکت های خودروسازی وجود دارد
از صورت های مالی آنها همه چیز مشخص است
به جای خودروی کارکرده که بعدا جایشان در تعمیرگاه ها با هزینه سرسام آور تعمیرات می باشد و بطور حتم بدلیل مصرف کاتالیزورها اگزوز و استهلاک آنها به محیط زیست لطمه وارد می کنند بهتر است خودروهای کوچک ژاپنی کم مصرف و با استهلاک پایین نو وارد کشور شود . و کار جمع آوری خودروهای فرسوده شدت گیرد.
خودروی کارکرده در شان ملت ایران نیست. کاملا درست . اما باعث و بانی این وضعیت شما دولتمردان و سیاستگذاران هستید که خون ملت رو تو شیشه کردین . اگر هم خیلی ناراحتید عوارض گمرکی رو کم کنید اون موقع نگرانی شما درسته ....
قصه خودروسازی مثل جاده سازی است
اگر شما به برخی از جاده های کشور نگاه کنید حتی در قبل از انقلاب بعد از ۵۰ سال آخ نگفته است و این نشان می دهد که ما اگر بخواهیم می توانیم جاده های محکم و بدون چاله و چوله بسازیم

اما اتوبان می سازند بعد از یک بارندگی و یک سال گذشت زمان پر از چاله و چوله می شود
مسئولین و پیمانکاران در درستکاری و صداقت در کار مشکل دارند در مشتری مداری کم کار می گزارند و کم فروشی می کنند
طوری شده که به ناظران هم دیگه نمی شه اعتماد کرد

چندین سال است که می خواهند تورم را یک رقمی کنند برای تورم یک رقمی باید صادق بود باید شفاف بود باید درستکار بود باید دست و پای مافیا و رانت و منفعت طلب و مقام دوست را قطع کرد

در خودرو سازی هم همینطور است ما به اندازه کافی طراح و مهندس و متخصص در قطعه سازی و خودرو داریم اما چیزی که نداریم آدم صادق و آدم درستکار و فضای درستکاری است
بخصوص اینکه دولت هم با ایجاد تورم های افسار گسیخته بخوبی دارد فضای دروغ و دلالی را رونق می بخشد

در بهترین شرایط حتی متدینین هم به بهانه حفظ سرمایه و حفظ ارزش دارایی دست به خرید خانه و خودرو می زنند که تفاوتی با احتکار و دلالی ندارد اما چه کنند که گرفتار دولتی شده اند که این موضوع را درک نمی کند
مافیای خودرو از این تشنگی بازار سود می برد و لذا با واسط هایی که در دولت و مجلس و نهادهای دولتی دارد نمی گذارد خودرو وارد شود و گرنه برای این موضوع راه حل بسیار ساده ای وجود دارد

راه حل آن در تعادل قرار دادن عرضه خودرو است یعنی تا وقتی تقاضای خودرو شدید است واردات انجام شود و هر وقت فروش خودرو داخلی در رکود رفت واردات محدود شود و مجددا اگر از رکود فروش خارج شد واردات انجام شود و خودرو ساز در حالتی قرار گیرد که با افزایش کیفیت خودرو بتواند رقابت با خودرو خارجی کند
خودروهای خارجی که در مناطق آزاد مانند ارس ، آروند، قشم و کیش و.... در حال تردد و استفاده میباشند با توجه به اینکه متعلق به ایرانیان بوده و قیمت آن تماما پرداخت شده چه ایرادی دارد که بعد از 5 سال کارکرد پلاک داخلی زده شود و مردم حداقل برای 5 تا 10 سال دیگر از آن استفاده ببرند.
در صورت انجام این کار قطعا تنوع در خودروها و رقابت داخلی تشدید خواهد شد.
کارکرده خارجی را نخواستیم حداقل اجازه دهید کارکرده های مناطق آزاد خودمان تغییر پلاک شوند.
با تشکر از شما .شک نداریم که با امکان ورود خودرو ی نو و کارکرده قیمتها تعدیل خواهد شد .
ما که در مناطق ازاد زندگی می کنیم مشکلات فروانتری داریم .خودروی داخلی که نمیتوان وارد کرد.5سال است که خودرو وارد نشده .فکری به این موضوع شود .
خیر...تقاضای بازار بیشتر از واردات خودرو ست بنابراین در بلند مدت اثری در قیمت ها نخواهد داشت..مگر اینکه سالانه 500 هزار خودروی دست دوم وارد بازار ایران بشود با حداکثر عوارض ورود 20 تا 30 درصد که قطعا نه عملی ست و نه میتوان انقدر ارز به آن اختصاص داد...
از اصل این کار غلط است اگر مردم خودرو لولکس راحت سوار بشوند به راحت طلبی عادت میکنند و انقلابی بودن و مبارزه یادشان میرود قرار نیست کسی راحت باشد در یک کشور انقلابی باید روحیه مبازره و انقلابی گری حفظ بشود در بین مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
طنز تلخی...ومتاسفانه درست
سلام اگر بعضی آقایان بگذارند خودرو دست دوم وارد شود قطعا قیمت ها کاهش خواهد یافت.
در بیشتر کشورهای مطرح جهان ابزارهای کنترلی اقتصاد وجود دارد که مجهز به سنسور یا آشکارساز و ابزارهای کنترلی است
بمحض بالا رفتن تورم بالا که در حد مثلا ۵ و ۶ درصد است سریع آنرا شناسایی و ابزارهای کنترلی از طریق کاهش نقدینگی و تغییر ضریب بهره فعال می شود

در زمینه خودرو کالا ها هم همینطور است به محض تقاضای بالا حقوق گمرکی کاهش و واردات آزاد و حتی بدون هزینه گمرکی می شود و یا بر عکس وقتی در حالت رکود می رود صادرات آزاد و نرخ گمرک واردات افزایش می یابد

اما در کشور ما همه چیز یلخی است چون کسانی که باید این این سیستم را فعال کنند یلخی بار آمده و یلخی هستند

از قدیم گفته اند که
دشمن دانا به از نادان دوست
دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت میزند نادان دوست

کشور در ولع خودرو قیمت خودرو را چند برابر کرده است آنوقت تو در حال استخاره هستی که خودرو را وارد کنیم و فکر حمایت تولید هستی؟
اگر ۱۰۰۰ سال هم بگزرد با این شرایط هیچ وقت خودرو سازی پیشرفت نخواهد کرد
مگر خودرو سازی دیوانه است که وقتی خودروهایش براحتی فروش می رود بیاید هزینه اضافه کند روراست بگویم هر انسان عاقلی هم بود چنین کاری نمی کرد
کاملا واضح است که دست مافیا در خودرو وجود دارد
عاليه طرح خخوبیه
فقط سالم و جدیدوارد بشه
نه لگن های غیرقابل استفاده
تا رانت وانحصارومافیا هست واقتصاددولتی وخصولتی هست ،همین اشه وهمین کاسه .
با حقوق و عوارض 171 درصدی چه اتقاقی میفته هیچ
بچه ها خودشون می خواستن ماشین خوب سوار بشن این طرح رو دادن وگرنه کی دلش برای مردم می سوزه با دلار 50 تومن قشر متوسط بازهم 206 و پراید می خره
سکوت ملت علامت رضا نیست
عاليه طرح خخوبیه
فقط سالم و جدیدوارد بشه
نه لگن های غیرقابل استفاده
کلی کار برای مکانیک و صافکار‌و وارد کننده قطعه و قاچاق ته لنجی ایجاد میشه
حتی یک خودرو هم وارد نخواهد شد. دلاری نیست که بخوان ماشین بخرند. واردات خودرو دلار میخواد.
کار دولت و مجلس کنترل و کاهش هزینه هاست . هزینه های بدون حساب و کتاب و منطق سنگ زیر بنای تمام بدبختی های اقتصادی است . قناعت و صرفه جویی در برنامه ی دولت نیست و مدام دنبال منابع برای تأمین مالی برای بودجه ی نا کار آمد هستند . بهره وری هم که اوضاعش خوب نیست یعنی بازدهی منابع بسیار کمتر از مصارف است . وظیفه دولت که مداخله درامور تجاری و اقتصادی نیست .اقتصاد کار مردم است . دولتها وظایف خود را کنار گذاشته اند و شده اند بازاری . یک روز خودرو ، یک روز ارز و طلا و سکه ،یک روز مسکن و ........، و غیره . مردم هم بیکارند . جوانان تحصیلکرده همه در اسنپ و تاکسی تلفنی سرشان را یک جوری مشغول کرده اند که شرمنده ی پدر مادر نباشند .
خیر چوم دولت خودش دلیل بالا رفتن قیمت هست تا از مردم پول بگیره.
خیر
اولا آنچه شما از آن بعنوان تولید ملی خودروی داخل نام می برید صرفا کپی کهنه از رده خارج شده 50 سال قبل فرانسه و کره و چین است که اگر شان ملت ایران مهم باشد در شان ملت ایران نیست که حلی کهنه 50 سال قبل با 10 برابر قیمت سوار شوند و بعد هم آتش بگیرد و زنده زنده بسوزند در ثانی واردات خودروی خارجی کارکرده مثل تویوتا صد شرف دارد به یک خودرو نو ایرانی ثالثا اگر ارز برای واردات خودرو نیست چرا هرروز آشغال های رنگارنگ چینی با بهانه های مختلف وارد شده و. چند برابر قیمت جهانی به مردم فروخته می شود. مشکل جای دیگری است والا کسی نه دلش برای مردم سوخته نه دلسوز تولید داخل است و دقیقا مردم فرق لندکروز و. 206 را می فهمند!
خیر تا زمانی که قیمت کارخانه ای تولید داخل افزایش نیابد اینکه اینقدر دلار پایین بیاید که آن قیمت بازار ازاد هم پایین بیاید
دولت انقدر عوارض میگیرد که مردم نتوانند خرید کنند مردم را سرکار میگذارند
ما حتی به قیمت ورشکستگی کارخانه های ایران خودرو و سایپا راضی به واردات خودرو هستیم تا از این مافیا که جان هزاران ایرانی را گرفته و سرمایه های مردم را در قبال جنس بنجل و بی کیفیت از بین می برد راحت بشویم ولی منافع یک اقلیت قدرتمند بخطر می افتد و اجازه استفاده از جنس باکیفیت بمردم داده نمیشود
ماشین چیه ؟ خودرو چیه؟ مردم دارند میگن العطش العطش
مردم دارند از بی آبی له له میزنند سید محرومان بلند شده رفته ونزوئلا یه کشور بدبخت تر از ایران
اگر دولت راست میگه که « نوکر مردم هست » که شأن قانونیش هم همینه ، امروز مردم دارن زیر فشار تورم خفه میشن و تنفس احتیاج دارن، ماشین میخوان بخرن با وسع ناچیز مالی و نبود شغل و درآمد، بهتره دولت یجوری به ملت در حال احتضار تنفس مصنوعی بده و آرزوهای بلند مدت تولید ملی و خودکفایی را بذاره برای وقتیکه ملت از خطر مرگبار تورم و ... نجات یافت
من فقط تو این چهل سال یک چیز رو متوجه شدم اینکه دولت مردان هر کاری بکنند هیچ وقت به نفع مردم زجر کشیده نیست
به خدا اگر کربلا بودم تمام ایرانیها را بسیج میکردم سفر میرسلیم را زهرش میکردم خون اینهمه ایرانی که تو پرایدها مچاله شدن گردنشه اون موقع میره زیارت عتبات
خودرو تا 5 سال، سال ساخت
قیمت حدودی بین 12 الی 16 هزار دلار
عوارض گمرگی + سایر هزینه ها = تقریبی = 100% + 20%
حجم موتور 1500 الی 2000 سی سی
قیمت دلار = 49
قیمت تقریبی خودرو خارجی با شرایط فوق : بین 1.3 الی 1.7 میلیارد تومان
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
ای آقا نگو یک عده قلبشون ضعیفه و فکر می‌کنند خودروی ۵ ساله ۵۰۰ دلاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
دقیقا برای همین 5 سال گذاشتن تا مردم عادی برای خودشون نتونند خودرو وارد کنند چون خودروهای خارجی 10 سال با قیمتی خیلی پایین هستند ولی همونا هم تا سالها کار می کنند و نیازی به این لگنها نیست دیدید اینها فقط به فکر خودشان هستند و محال است که طرحی را برای رفاه و سود مردم مصوب کنند اف به این خائنین اوف به این بی غیرتی تفو برتو این جرخ گردون تفو
من فقط عاشق اون نماینده هایی هستم که میگن "ماشین دست دوم در شان ملت ایران نیست" اینا واقعا تو ایران زندگی می کنند:
عزیزان غمخور ملت ایران: کارگرای ایرانی دارن میرن عراق کار کنند سه برابر ایران درآمد داشته باشن! عراق!
یه زمانی حقوق 500 هزار تومن بود و یه ماشین پراید 7 میلیون یعنی با 14 ماه میشد یه ماشین خرید! الان حقوق 10 میلیون و ارزونترین ماشینی که میشه صفر خرید 350میلیون یعنی 35 ماه!
تو همون زمان حقوق 500 هزار تومنی یه خونه تو شهرستان 14 میلیون بود یعنی با 28 ماه میشد خونه 80 متری خرید الان چی!
آخه با حقوق ماهیانه 200 دلار یک کارشناس درس خوندده دیگه شانی مونده که شما میخوای حفظش کنی؟
با حقوقی که نهایتا میشه بیست دست کله پاچه خرید! با حقوقی که میشه یک عدد گوسفند خرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
کو گوش شنوا وقتی طرف خودشو به کری زده
واردات خودروهای کار کرده یعنی تن به ذلت دادن، و بدون شک تحقیر ملت ایران هستش.
استفاده از خودروها وهواپیماهای کارکرده و دورانداخته شده ملل دیگر در شان ملت بزرگ ایران نیست
استفاده از اگن پراید در شان ملت ایران است که سالی چند ده هزار کشته بدهند
با پول پراید بک ماشین بنز و ب ام و و تویوتا چند سال کار کرده می‌توان خرید که امن است و آلودگی ایجاد نمی کند
هر طرحی باشه در نهایت مافیای ایران خودرو و سایپا آن را به نفع خود و زیان مردم مصادرع خواهد کرد. نمونه اش واردات خودرو نو که همه را از دور خارج کردند تا نفعی به غیر نرسه.
خیلی بی شرفی نیازه که یارو بگه در شان مردم ایران نیست، اما خودروی صفر حلبی با تکنولوژی دهه 60 در شان مردمه؟
دست دومم با قیمت واقعی دست ملت نمی رسونه که! 4 برابر میکنه بعد میفروشیه!
یادش بخیر یک زمانی بهترین ماشین های تولیدی دنیا وارد ایران میشد و الان داریم ماشین دست دوم وارد می کنیم و ان هم با افتخار و تولیدیهای داخلی هم مال عهد بوق هم قتاله است وهزینه های زیاد هم دارد، داغدار میکند و هم نقص عضو ،خوداشان که توی‌وتا لندکروز سوار میشن و میگن با ۲۰۶ فرقی ندارد خدایا کمی وجدان ،حس وطن پرستی ، درایت، سواد مدیریت وووو به انانی بده که تنها به فکر خود ودور بریها وحزب وگروه وفشرخاص خودش هست
مگه این صنعت مسخره خودرو سازی چقدر اشتغال ایجاد کرده در مقابل چقدر با جان و سرمایه و امید مردم را به فنا داده این مشکل فقط توی کشور ما وجود داره هر کشوری مزیت اقتصادی خودش را داره و کشوری الزاما نیاز نیست ماشین تولید کنه مزیت کشور ما صنایع نفت و پتروشیمی و ... هست البته منظورم معدن فروشی وخام فروشی نیست شما تا حالا دیدی که مثلا بنگلادش یا .... دیگه تولید کننده خودرو باشند بحر حال جناب میرسلیم و دوستان گمرک و ..... نمی گذارند مردم سوار ماشین خوب باشند ۲۰۶ بهتر از لندکروز ه خخخخخخخ
صددرصد به امید خدا کمر مافیای خودرو خواهد شکست انشاالله
تنها راه مقابله با سوداگری در هر بخش از جمله سکه، طلا، مسکن و خودرو اعمال مالیات بر عایدی است
البته اگر مافیای ثروت، قدرت و ذی نفعان بگذارند اجرایی شود.
اگه به خودروهای دست دوم وارداتی مثل خودروهای نوی وارداتی عوارض نبندند بله میتواند باعث کاهش شدید قیمت ارابه های مرگ داخلی بشه. سوال اینه که کسایی که به اسم حمایت از تولید داخل با ورود خودروی دست دوم به کشور مخالفت میکنن آیا میدونن که خون اینهمه انسانی که بدلیل کیفیت پایین خودروی داخلی در تصادفات کشته شدن به گردن اونهاست؟ضمنا اگه ورود خودروی دست دوم رو در شان مردم ایران نمیدونن اجازه بدن که خودروی صفر کیلومتر خارجی البته بدون عوارض وارد کشور بشه.
شاسی بلند هم میتواند نماینهده مجلس را کنترل کند
با اين تيراژ واردات ، با اين تعرفه ها ، با اين كارشكنيها ، با اين رانت و صدور مجوز واردات براي برخي خواص ، و نامشخص بودن مبناي قيمت گذاري براي فروش به مردم ، و ..... هيچ اتفاق خاصي كه نفعي براي مردم و شكست انحصار را در پي داشته باشد بوقوع نخواهد پيوست .
با این تعرفه ها که گذاشتید معلوم که حتما باعث کنترل بازار میشه
مردم سر کار گذاشتید
خودتون میگید کلان شهرها تو آلودگی هوا دارن فرو میرن، بعد خودرو هیبریدی که همه جای دنیا دنبال بکارگیری اش هستن براش تعرفه بالاتر می ذارید
اگه ساعت وکفش توش نباشه محاله اجازه بدن وارد بشه .
خودرو سازان ومسئولین دخیل در صنعت خودرو برای خود دکان چاپ پول درست کردند درکجای دنیا برای فروش خودرو همچون تشکیلات من درآوردی درست و مردم نیازمند به خودرو را ناچارکردند خودرو بی کیفیت را با قیمت چند برابری آن هم بامنت با گذشتن از هفت خوان رستم خریداری کنند؟ شرکتهای خودروسازی عمدا با حمایت بعضی ازمسئولین با تولیدات کم وعرضه های قطره چکانی درکشور برای خود
آنچنان بازار انحصاری درست کردند هرطور که دلشان میخواهد با مشتری فاقد خودرو رفتار میکنند
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
شما فکرش را بکیند خودرو می هدند با منت و بلوکه کردن پول بدون تعیین قیمت برای زمستان سال 1403 یعنی کی مرده کی زنده ؟ یعنی بخدا اینها اینقدر مردم ایران را طماع کرده اند که به دو سال دیگر خودش هم امید زندگی دارد !!!!! واقعا که
طالبان وقتى به قدرت رسيد هر افغانى ٣٣٣ تومن بود ، اما الآن هر افغانى ٦٦٦ تومن است، اين در حالى است كه هيچ كشورى بجز قطر و پاكستان و ايران اونا رو قبول نداره و حدود ١٠ ميليارد دلار سرمايه افغانستان در امريكا بلوكه شده و اكثر مردم افغانستان هم اونا رو قبول ندارن و افغانستان مثل ايران توليد كننده نفت و گاز و مواد پتروشيمى و مس و طلا و سرب و سنگهاى تزئينى و خاكهاى صنعتي و ماشي و سيراميك و برنج و شكر و قند و نيست و تقريبا فاقد صنعت است و مواد خام معدنى هم صادر نمى كند اما بدليل تجارت آزاد و صادرات مجدد كالاى چينى و غربى به ايران اقتصاد آنها در حال رشد است و پول ملى آنها نسبت به ريال تقويت شده است و داراى رشد اقتصادي مناسبى است . طالبان با سياست اقتصاد بازار آزاد و صادرات مجدد راه پيشرفت كشور امارات عربي متحده را در پيش گرفته كه به زودي به يك كشور مطرح در آسياى ميانه تبديل خواهد شد اما ايران با سياست درهاى بسته و تعرفه هاي سنگين روز به روز سياست انزوا و عقب رفت را پيشه كرده و مانع رفاه مردم شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
دقیقا زدی تو خال خودت متوجه شدی یا نه نمی دونم من خودم سالها است که به این نتیجه رسیدم که این کشورهای خارجی نیستند که ما را تحریم کرده اند این خود ما هستیم که خودمان را تحریم کرده ایم وقتی کشوری تحریم است باید درش به روی همه چیز باز باشد چون مردم می توانند خیلی کارها انجام دهند که قیمتها پایین نگه داشته شود و یک عده رانت خوار هر روز یک بلا به سر مردم بی سرپرست و یتیم ایران نیاورند
طالبان وقتى به قدرت رسيد هر افغانى ٣٣٣ تومن بود ، اما الآن هر افغانى ٦٦٦ تومن است، اين در حالى است كه هيچ كشورى بجز قطر و پاكستان و ايران اونا رو قبول نداره و حدود ١٠ ميليارد دلار سرمايه افغانستان در امريكا بلوكه شده و اكثر مردم افغانستان هم اونا رو قبول ندارن و افغانستان مثل ايران توليد كننده نفت و گاز و مواد پتروشيمى و مس و طلا و سرب و سنگهاى تزئينى و خاكهاى صنعتي و كاشي و سراميك و برنج و شكر و قند و غيره نيست و تقريبا فاقد صنعت است و مواد خام معدنى هم صادر نمى كند اما بدليل تجارت آزاد و صادرات مجدد كالاى چينى و غربى به ايران و كشورهاي همسايه اقتصاد آنها در حال رشد است و پول ملى آنها نسبت به ريال تقويت شده است و داراى رشد اقتصادي مناسبى است . طالبان با سياست اقتصاد بازار آزاد و صادرات مجدد راه پيشرفت كشور امارات عربي متحده را در پيش گرفته كه به زودي به يك كشور مطرح در آسياى ميانه تبديل خواهد شد اما ايران با سياست درهاى بسته و تعرفه هاي سنگين و توليدات انواع و اقسام كالاي صنعتي فاقد مزيت نسبي و فاقد امكان فروش در خارج، با هدر دادن منابع ملي روز به روز سياست انزوا و عقب رفت را پيشه كرده و مانع رفاه مردم شده است !!!!! التماس تفكر
خیلی خوبه میریم کشورهای همسایه ماشین میخریم و بعدش میاریم داخل سوار میشیم . الان توی کویت و امارات به ماشینهای زیر 2020 اصلا نگاه نمیکنند و مفت برامون درمیاد از کی میشه وارد کرد؟
اینقدر به شعور مردم ایران توهین نکنید. شما تعرفه را از واردات بردار و اجازه واردات خودروی کار کرده و نو را بده، مردم خودشان خیر و شر را خیلی بهتر از تو می دانند.
خودروساز خارجی، از اروپا و ژاپن خودرو رو سوار کشتی می کنن و میارن دوبی و می فروشن ... اونوقت همان خودرو که بخواد وارد ایران بشه، باید ۱۷۰ درصد حداقل عوارض گمرکی پرداخت بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این حقوق گمرکی ظالمانه، جز ستم مضاعف به مردم ایران نیست
تو کدوم کشور دنیا، عوارض گمرکی ۱۷۰ درصدی وضع می کنن ؟؟؟؟

چرا قیمت بنزین رو با فوب خلیج فارس مقایسه می کنید ولی قیمت خودرو خارجی رو تو ایران با قیمت شون تو فوب خلیج فارس مقاییه نمی کنید ؟؟
سایت محترم تابناک شما را به خداوند قسم میدهیم نظرات کاربران این ستون را که درمورد قصه پرغصه خودرو و.خودروسازان وترفند مزورانه آنهارا نوشتند به سمع ونظر قوای یه گانه برسانید. بگذارید حداقل بدانند مردم هالو نیستند
اگر دلار برای تامین خرید این ماشینها باشد حتما قیمت کاهش خواهد یافت ولی اگر دلار نباشد نه تنها قیمت کاهش نخواهد یافت بلکه سبب افزایش قیمت دلار و کاهش توان خرید مردم خواهد شد در این بین خوش به حال دلالانی که سانتافه ۲۰ میلیونی بخرند و با پرداخت عوارض یک ملیاردی به قسمت ۲ میلیارد یا بیشتر بفروشند
جناب آقای مهندس میرسلیم شما که فردی تحصیل کرده هستی یه جمله حرف حساب را قبول کن که تولید هر جنس بی کیفیتی که باعث هدر رفت جان و ثروت مردم و مملکت توش باشه شرعا عرفا کار حرام و باطلی هست شان مردم وقتی به هر دری می‌زنند و التماس بنگاه دارهای از خدا بی خبر را می‌کنند تا زن و بچه شون حسرت به دل یه ماشین نباشند اونجا شما باید وجدان درد بگیرید پراید و امثال پراید در شان این مردم نیست هر موقع با کیفیت جهانی و قیمت منصفانه تولید کردند اونجا مردم هم حمایت می‌کنند ترا خدا سنگ ننداز جلو پای مردم
.اینکه تولیدات ایران مخصوصا مکانیکی کیفیت نامنایبی دارند شکی نیست۔ایا خرید ماشین های نو برای ایران محدودیتی از نظر تحریم دارد؟بنظر میرسد علامندی دولتی به وارد کردن ماشین دست دوم دزیاد است۔ پیشنهد می کنم این واردات را به نمایندگی مجاز گمپانی های اتومبیل های خارجی در ایران واگذار کنید۔اتومبیل ها باید توسط انها سرتیفیکیت و گارانتی داشته باشند۔افراد غیر مجاز اجازه نداشته باشند۔
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
اگه سرتیفیکیت و گارانتی نداشت تو نخر ! چیکار به بقیه داری ؟
دولت وکمپانی ها در مورد تعداد و نوع اتومبیل وقیمت ها ومدت زمان ورود به توافق برسند۔
ورود خودرو کار کرده سالم و نو به نفع مصرف کننده است اما حتما سالم باشند و با تعرفه دو‌رقمی.
و قطعات یدکی هم اجازه ورود یابد با تعرفه معقول. مردم بنا به کیفیت هر خودرو، مصرف اون و وضعیت و قیمت قطعات بدکی موجود از هر خودرو، تصمیم می گیرند خودشون که چه قیمتی می ارزند برای خرید. بازار شعور داره و همه ما مردم هم عقل. فقط دولت و‌مجلس کاری به سیستم مداشته باشند و حواسشون صرفا نظارت بر تعهدات و قراردادها و اینجور چیزها باشه.
برای کنترل قیمت خودروهای بی ارزش و خیلی گران ایرانی وارد شوند عالی است البته قیمتشون هم متناسب و کمی ارزانتر باشد تا مردم اقبالی نشان بدهد در خصوص خرید اینها .
برای کنترل قیمت خودروهای بی ارزش و خیلی گران ایرانی وارد شوند عالی است البته قیمتشون هم متناسب و کمی ارزانتر باشد تا مردم اقبالی نشان بدهد در خصوص خرید اینها .
دولت ومافیا سالی 20هزار کشته از مردم میگیرد با خودرو های بی کیفیت چرا یک ایرانی مثل یک اسراییلی ویک امریکایی نباید ازخودرو خوب باقیمت مناسب استفاده کند چون افرادی مثل میرسلیم میگن فرقی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
اون برای همسایه میگه مرگ خوبه برای خودش که نمیگه
ماشین های دست دوم خارجی انواع مختلفی دارند۔۔برخی پس از اتمام لیزین است ودست یک نفر بوده ماشین های عموما با کبفیت هستند وحدود چهل در صد بیشتر یا کمتر قیمت ان دریافت شده است۔ برخی دیگر ماشین های کمپانی های استیجاری است۔که تبدیل به احسم میکنند ۔رانندگان متنوع و با کیفیت پائین هستند۔برخی دیگر ماشین های دست افراد است که معمولا کیفیت نامناسبی دارند۔۔ماشین های اتمام لیزینگ هم از نظر قیمت وهم از نظر کیفیت وسال کالکرد مناسب اند۔
شان ملت عظیم الشان ایران را ببینید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست