بازدید 5806
۷

چگونه ۵۰ درصد از ارزش پول افراد سقوط کرد؟

یک کارشناس اقتصادی درباره کاهش ۵۰ درصدی ارزش پول ملی در اقتصاد ایران توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 13 June 2023

به گزارش تابناک، سیامک قاسمی در کافه‌خبر خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که نرخ تورم سال ۱۴۰۱ براساس گزارش بانک مرکزی، ۴۶.۵ اعلام شده است. شما فرض کنید یک نفر در ابتدای سال ۱۴۰۱ در حدود ۱۰ میلیون تومان پول داشته است. حالا با توجه به این نرخ تورم در پایان سال گذشته، برای این ۱۰ میلیون تومان چه اتفاقی افتاده و در پایان سال چه ارزشی پیدا کرده است؟ اظهار داشت: به طور طبیعی باید ۵۰ درصد از ارزش این پول را کم کنید. یعنی عملا ارزش روز این دارایی ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: این روند متاسفانه در اقتصاد ایران ادامه دارد و امسال هم خیلی تیزتر است. واقعیت این است که امسال تورم ۶۰ درصدی را در محاسبات خود برای سرمایه‌گذاری می‌بینم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: برای همین مفهوم زمانی پول در ایران خیلی اهمیت پیدا کرده است. یعنی ۱۰ میلیون تومان الان با ۱۰ میلیون تومان ۳ ماه دیگر و یا ۱۰ میلیون تومان ۳ ماه قبل، تعاریف کاملا متفاوتی است. اسم‌شان فقط ۱۰ میلیون تومان است؛ وگرنه وقتی که تورم بالاست، در زمان‌های مختلف تعاریف پول عوض می‌شود. عملا کارکرد تورم همین است. یعنی مقدار اسمی را نگه می‌دارد و میزان تاثیر و قدرت پول را کاهش می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
غیب گفته !! یعنی این جملات نیاز به کارشناس اقتصادی داشت ؟
عجب توضیح پیچیده و مفصلی بود ...ما 45 سال است اصلا متوجه این موضوع نشده بودیم .....
چگونه 500 درصد از ارزش پول افراد سقوط کرد؟
بدلیل بیسوادی بعضی ها............................
به سادگی!
جناب قاسمی توضیح نداره مملکتی که پژشک اطفال بشه وزیر امور خارجه و سیاستمدارش بشه وزیر کار میخواستی چه چیزش درست باشه ارزش پولش!!!
٥٠٪؜ ؟
يا ١٥٠٠٪؜
زحمت کشیدید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار