بازدید 6204
۹

تصویب طرح جدید برای اجاره‌بها

با تصویب مجلس، وزارت راه و شهرسازی مکلف به کشف بازه‌ قیمت و اجاره‌بها به صورت منطقه‌ای با اولویت کاربری مسکونی در کلان شهرها شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 11 June 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه و در ادامه بررسی جزئیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی ماده ۹ این طرح را تصویب کردند.

ماده ۹- وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت کشور، شهرداری ها، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با بهره گیری از ظرفیت سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور با اولویت استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی و در نظر گرفتن ملاک‌هایی از جمله موقعیت جغرافیایی، سن بنا، طبقه، تراکم، مصالح ساختمانی، فاصله از خدمات رفاهی، آموزشی، معاملات انجام شده مشابه اقدام به کشف بازه‌ قیمت و اجاره‌بها به صورت منطقه‌ای با اولویت کاربری مسکونی در کلان شهرها کند.

این اطلاعات باید به صورت برخط و رایگان در اختیار عموم مردم قرارگیرد. آیین نامه اجرایی این ماده مشتمل بر چارچوب مشارکت دستگاه های همکار ظرف مدت سه ماه توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹
بازم یه بازی دیگه. در مهلت شش ماه؟!!!!! تا وون موقع بازار اجاره بسته شده برای سال بعد. خیلی .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
قیمت یک آپارتمان قدیمی بدون آسانسور و پارکینگ و انباری با متراژ 70 متر حدود 3500 م هست و مبلغ اجاره یک پنجم آن حدود 700 م میشه که با تبدیل 700 به مبلغ اجاره بها یعنی حدود 21 میلیون تومان اجاره یک واحد 70 متری قدیمی می باشد
باید هر خانه ای قیمت گذاری بشه یکی از طریق دولت بیاد قیمت گذاری کنه و همه چیز شست رفته باشه و بنگاهی ها برن کنار مسکن مهم ترین نیاز هر کسی مثل امنیت ملی مهمه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
احسنت
آفرین - آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
انوقت خدماتي كه خود دولت ميده چقدر بره بالا؟
ترجمه این طرح اینه که اگر یک صاحب خونه ای منصف بود و خواست خونه خود را به قیمت کمتر از عرف بازار اجاره دهد دیگر قانون اجازه نخواهد داد و بایستی مثل دیگر صاحب خونه ها پوست مستاجر را بکند. فقط خواهش و استدعایی که داریم اینه که هیچ کاری ولو با نیت خوب انجام ندهید بذارید همینی که هست بمونه بدتر نشه.
پاسخ ها
بیابان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
هیچ آدم منصفی پیدا نمی شود در این دوره زمونه، اگه کسی خواست خونشو مفتی بده هم هیچ قانونی نمیتونه جلوشو بگیره
همش حرفه گوش کسی به این حرفها بدهکار نیست چون مشکل اصلی بی ارزش شدن پول ملی و تورم افسار گسیخته است دولت نمی تونه یک شبه دلار رو دو برابر کنه و انتظار داشته باشه مسکن و خیلی از اقلام گرون نشه
حكايت اره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی