بازدید 2642

تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه

کانادا ۴۱ فرد و نهاد روسی یا مرتبط با روسیه را به بهانه «حفاظت» از فرهنگ اوکراین تحریم کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵ 11 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، دولت کانادا اعلام کرد که ۲۴ فرد و ۱۷ نهاد از جمله رئیس جمهور سابق اوکراین ویکتور یانوکوویچ و تعدادی از موزه‌ها و مقامات در مناطق کریمه، خرسون و زاپوریژیا را تحریم کرده است.

«ملانی جولی»، وزیر امور خارجه کانادا در این ارتباط اعلام کرد که کانادا تحریم‌های بیشتری را علیه ۲۴ فرد و ۱۷ نهاد در اوکراین به عنوان بخشی از مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (اوکراین) اعمال می‌کند. این اقدامات جدید کانادا به بهانه واکنش مستقیم به تلاش‌های روسیه عنوان شده و ادعا شده است که واکنشی به سایت‌های فرهنگی، مؤسسات و نهادهایی هستند که علیه هویت اوکراین فعالیت می‌کنند.

دولت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: کانادا افراد مرتبط با سرقت اشیا فرهنگی توسط روسیه را برای مقابله با تلاش‌های کرملین برای «روسیه‌سازی» فرهنگ اوکراین تحریم می‌کند. ویکتور یانوکوویچ و پسرش الکساندر، تعدادی از مقامات مناطق جدید روسیه، چندین موزه در کریمه، خرسون، ماریوپل و ملیتوپل، وزارتخانه‌های فرهنگ و آموزش منطقه‌ای، برخی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در میان افراد و نهادهای تحریم‌شده هستند.

اعلام این تحریم‌ها همزمان با آن اعلام شده که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز گذشته در سفری که از پیش اعلام‌نشده بود، وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین شد. ترودو در بدو ورود به کی‌یف از بنای یادبود واقع در مرکز این شهر که به سربازان اوکراینی کشته‌شده از سال ۲۰۱۴ اختصاص دارد، بازدید و به آنها ادای احترام کرد.

کانادا یکی از حامیان بزرگ اوکراین در جنگ این کشور با روسیه بوده و از ابتدای عملیات نظامی مسکو در کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲، همواره نسبت به تأمین کمک نظامی گسترده برای اوکراین اقدام کرده است. ترودو در حالی به کی‌یف سفر کرده که نیروهای روسیه دیشب، با موشک و پهپاد حملات گسترده‌ای را علیه مواضعی خارج از پایتخت اوکراین از جمله اودِسا، پولتاوا و خارکف تدارک دیدند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با نخست‌وزیر کانادا بار دیگر بر موضوع ارسال کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف تاکید کرد. رئیس‌جمهور اوکراین پس از دیدار با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا گفت که اوکراین به توافق در مورد دریافت هواپیماهای جنگی از اوتاوا نزدیک است.

زلنسکی مدعی شد که با ترودو درباره آسیب‌های ناشی از حمله تروریستی روسیه به این کشور صحبت کرده است.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از همکاری ادامه دار با غرب گفت که هدف آن حصول اطمینان از توانایی ناتو برای مواجهه با چالش‌های عظیمی پیش رو است.

نخست‌وزیر کانادا نیز پس از این دیدار مدعی شد که اوکراین در جنگ با روسیه از ارزش‌های آزادی دفاع می‌کند و مهم نیست این جنگ چقدر طول بکشد و هزینه آن چقدر باشد.

ترودو با تاکید بر جنگ افروزی کشورش گفت که اوتاوا ۵۰۰ میلیون دلار به اوکراین کمک می‌کند. علاوه بر این ۵ هزار گلوله توپ در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهد گرفت. نخست وزیر کانادا همچنین گفت این کشور به همراهی در برنامه آموزش خلبانان اوکراینی و حمایت از برنامه جنگنده‌های اوکراینی ادامه خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست