بازدید 15026
۷
ایتالیایی‌ها هر سه فینال اروپایی فصل را باختند

سیتی یک . اینتر صفر : پایان انتظار شیخ و پروژه میلیارد یورویی پپ

منچسترسیتی که تحت مالکیت شیخ اماراتی، با وجود خرید صدها ستاره، سال‌ها در انتظار فتح لیگ قهرمانان بود، امشب سرانجام این طلسم را شکست و فاتح اروپا شد. گواردیولا نیز بعداز ۱۲سال این جام را دوباره لمس کرد تا در تالار مشاهیر اروپا کنار زیدان و آنچلوتی جاودانه شود
کد خبر: ۱۱۷۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۷ 11 June 2023

منچسترسیتی با برتری مقابل اینترمیلان با حداقل گل، به اولین فتح بزرگ اروپایی تاربخ خود دست یافت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پروژه هنگفت و نجومی گواردیولا با صرف میلیاردها یورو پول شیخ اماراتی در تیم دوم شهر منچستر، بالاخره جواب داد و آبی آسمانی‌ پوشان به افتخاری که سالها و دهه‌ها منتظرش بودند رسیدند؛ قهرمانی لیگ قهرمانان!

سیتی یک . اینتر صفر : پایان انتظار شیخ و پروژه میلیارد یورویی پپ

در حساس‌ترین دیدار این فصل فوتبال اروپا برای تعیین قهرمان دو تیم آبی‌نیلی و سرمه‌ای پوش انگلیس و ایتالیا ، به مصاف هم رفتند که سیتی با تک گل رودری توانست برنده جام شود و سه‌گانه تاریخی اش را تکمیل کند.

واپسین بازی فصل لیگ قهرمانان بین تیم‌های منچسترسیتی و اینتر از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب برگزار شد و برخلاف انتظار دیداری نزدیک و با فاصله کم بین دو تیم بود. با شکست اینتر، تیم‌های ایتالیایی هر سه فینال این فصل اروپا را به ترتیب به حریفانی از انگلیس، اسپانیا و بازهم انگلیس واگذار کردند.

این بازی که در ورزشگاه المپیک آتاتورک شهر استانبول برگزار شد، نماینده انگلیس موفق شد حریف ایتالیایی خود را با نتیجه خفیف و نزدیک یک بر صفر شکست دهد. تک گل این بازی را رودری هافبک قهرمان لیگ برتر جزیره در دقیقه 68 به ثمر رساند و حسرت اروپایی سیتی را پایان داد.

سیتی یک . اینتر صفر : پایان انتظار شیخ و پروژه میلیارد یورویی پپ

 منچسترسیتی حالا اولین تیم انگلیسی در قرن بیست‌و‌یکم است که این افتخار را کسب می‌‌کند. گواردیولا هم به جمع مربیانی اضافه شد که سه بار در دوران مربیگری خود موفق به فتح لیگ قهرمانان شده‌اند و از زیر فشار ۱۲ ساله‌ای که روی او برای تکرار قهرمانی‌های اروپایی‌اش با بارسلونا (2009 و 2011) وجود داشت، رهایی یافت.

به این ترتیب جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دوباره به انگلیس برگشت، همان جایی دو سال پیش چلسی این جام را با غلبه بر همین منچسترسیتی در فینال برده بود. شاگردان سیمونه اینزاگی در کسب چهارمین قهرمانی‌شان در ششمین حضور خود در فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماندند. پیش از آنها، رم در فینال لیگ اروپا و فیورنتینا در فینال لیگ کنفرانس اروپای فصل جاری طعم شکست را چشیده بودند.

 

اینتر در فینال سزاوار بود و قهرمانانه باخت

اینتر در حالی بازی را باخت که در نیمه اول و حتی تا اواسط نیمه دوم نمایشی تحسین‌برانگیز داشت و با پرس از بالا و مختل کردن برنامه‌های تاکتیکی تیم قلدر انگلیسی، بازی را در مسیری که می‌خواست اداره می‌کرد اما یک لحظه غفلت در دور کردن توپ از محوطه جریمه‌، هافبک اسپانیایی سیتی را در موقعیتی ایده‌آل برای شلیک یک ضربه از راه دور قرار داد و او با یک ضربه دقیق موفق به باز کردن قفل دروازه حریف شد.

سیتی یک . اینتر صفر : پایان انتظار شیخ و پروژه میلیارد یورویی پپ

این شکست برای اینتر‌ی‌ها یک سناریوی آشنا داشت که تداعی‌کننده خاطره ناکامی‌شان در فینال لیگ اروپای سال 2020 بود زمانی که روملو لوکاکو مهاجم بلژیکی آنها با سد کردن مسیر توپ هم‌تیمی‌اش فدریکو دی‌مارکو درست لحظاتی پس از باز شدن دروازه نماینده ایتالیا، مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی شد. خود او در دقیقه 89 بازی نیز یک موقعیت صد درصد گلزنی را داخل محوظه شش قدم از دست داد تا جرم خود را سنگین‌تر کرده باشد.

قهرمانی منچسترسیتی پانزدهمین قهرمانی یک تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان اروپا بود و این تیم را علاوه بر رساندن به اولین سه‌گانه تاریخش، حریف سویا در بازی سوپرجام اروپا و نماینده اروپا در جام جهانی باشگاه‌ها کرد.

 

با ابن پیروزی بزدگ، لوگوی تیم «منچستر سیتی» بالاخره در بین فاتحان لیگ قهرمانان قرار گرفت. شاید یکی از گرانترین جام های تاریخ فوتبال اروپا که با خرید صدها بازیکن طی هفت سال محقق شد.

سیتی یک . اینتر صفر : پایان انتظار شیخ و پروژه میلیارد یورویی پپ

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
تابناک لنگی بدجور می سوزی
با پول به همه چی میشه رسید . تفو بر تو ای چرخ گردون تفو .
امارات قطر عربستان هر کدام یک تیم خریدند موفقیت تیم اماراتی از همان سال اول شروع شد. چرا؟
منچسترسیتی حالا اولین تیم انگلیسی در قرن بیست‌و‌یکم است که این افتخار را کسب می‌‌کند.

به این ترتیب جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دوباره به انگلیس برگشت، همان جایی دو سال پیش چلسی این جام را با غلبه بر همین منچسترسیتی در فینال برده بود.


جملات متناقض نویسنده این گزارش!
این عرب‌های بد بخت مرتج نوکر آمریکا چی کار میکنند ما ها چیکار داریم مبکنیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
این همه فشار تحملش سخته، درک میکنم
همین سپاهان استقلال پرسپولیس کم خرج می‌کنند و هیچی نمیشن برای پیام نیازمند ۸۳ میلیارد تومان از پول همین مردم بی زبون خرج شده
انصاف هم خوب چیزیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی