بازدید 4619

بولتون از ترامپ درخواست کناره‌گیری از انتخابات را داد

به‌دنبال طرح ۳۷ فقره اتهام علیه رئیس جمهور سابق آمریکا، مشاور امنیت ملی پیشین این کشور از وی خواست تا به کارزار انتخاباتی‌اش پایان دهد.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 10 June 2023

 

 به گزارش تابناک به نقل از هیل، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از طرح ۳۷ فقره کیفرخواست علیه ترامپ، از وی خواست تا از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ انصراف دهد.

بولتون در توییتر نوشت که اتهامات کیفری علیه ترامپ در حال افزایش است و اگر او (ترامپ) واقعا منافع کشورش را در اولویت قرار می‌دهد و به این موضوع باور دارد، باید به جای نقض قانون، از آن تبعیت کند.

وی نوشت: دونالد ترامپ باید بلافاصله از نامزدی خود برای انتخابات انصراف دهد. اتهامات کیفری علیه او در حال افزایش است. ترامپ اگر واقعا به سیاست‌های «اول آمریکا» پایبند است، به‌جای آنکه همواره قانون را زیر پا بگذارد، از حکم قانون تبعیت خواهد کرد. همین حالا انصراف بده!

بولتون که حدود یک سال به عنوان مشاور امنیت ملی در دوران ریاست جمهور ترامپ فعالیت کرد و در دوران ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود، پیش از این نیز به شدت از ترامپ انتقاد کرده و در تازه‌ترین حمله به وی، گفت که «او به آمریکا و حزب جمهوری‌خواه ضربه بزرگی زده است.»

براساس اعلام دادگاهی در آمریکا ترامپ با ۳۷ فقره اتهام شامل نگهداری اسنادی مرتبط با امنیت ملی این کشور، مانع‌تراشی در اجرای عدالت و طرح ادعا‌های نادرست متهم شده است.

اتهامات مطرح شده علیه ترامپ محکومیت در صورت اثبات، می‌تواند تا ۲۰ سال حبس برای رئیس جمهور سابق آمریکا به‌همراه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل