بازدید 8753

۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران از سوی عراق آزاد شد+ جزئیات/عراق: پیشرفت های خوبی با ایران در امور مالی حاصل شد

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق - گفت که مقداری از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیاز‌های حجاج تخصیص یافته است و بخشی از پول‌ها نیز برای تامین کالا‌های اساسی پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 10 June 2023

۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران از سوی عراق آزاد شد+ جزئیات/عراق: پیشرفت های خوبی با ایران در امور مالی حاصل شد

بین الملل تابناک: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق - گفت که مقداری از منابع بلوکه شده ایران در عراق برای نیاز‌های حجاج تخصیص یافته است و بخشی از پول‌ها نیز برای تامین کالا‌های اساسی پرداخت شد.

وی بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که مبلغ پرداختی حدود سه میلیارد دلار است.

آل اسحاق به مجوز پرداخت بخشی از طلب‌های ایران توسط عراق اشاره کرد و گفت: این اتفاق به طور قطع تاثیر مثبتی بر بازار‌ها خواهد داشت، چراکه هم نیاز‌های بانک مرکزی مرتفع و هم کالا‌های اساسی خریداری شده است. در واقع این گشایش ارزی می‌تواند به ثبات بازار ارز و همچنین کالا‌های اساسی کمک قابل توجهی کند.

پیش‌تر برخی منابع رسانه‌ای نزدیک به دولت ادعا کرده بودند که به زودی حدود 24 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کره جنوبی، عراق و صندوق بین‌المللی پول آزاد می‌شود اما این خبرها از سوی برخی چهره‌های اقتصادی و سیاسی تکذیب شد.

درمورد طلب ایران از عراق روایت‌های مختلفی وجود دارد. رئیس کل بانک مرکزی چند ماه قبل به رقم 10 میلیارد دلار اشاره کرده بود. برخی رسانه‌های نزدیک به دولت، رقم آزادسازی شده اخیر را 2.7 میلیارد دلار عنوان کرده‌اند.

آزادسازی ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران و همچنین اخبار مثبت در خصوص مذاکرات هسته‌ای دو مولفه‌ای بودند که طی چند روز گذشته نه تنها بازار ارز بلکه سایر بازارهای دارایی را کاهشی کردند.

آنگونه که گفته شده بانک مرکزی عراق با هماهنگی فدرال رزرو مجوز پرداخت این میزان از طلب‌های ارزی ایران را برای خرید کالاهای اساسی همانند دانه‌های روغنی، برنج، ذرت و … داده است. آنگونه که به نظر می‌رسد فرآیند پرداخت ارزی نیز توسط بانک TBI صورت می‌گیرد.

پیش از این فرزین، رئیس کل بانک مرکزی ایران خبر ازگشایش‌های ارزی داده بود. آنگونه که به نظر می‌رسد احتمالا در روزهای آینده اخبار مثبت دیگری هم منتشر شود. موضوعی که می‌تواند با کاهش بیشتر قیمت دلار در بازار آزاد همراه شود.

عراق: پیشرفت های خوبی با ایران در امور مالی حاصل شد

سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به رایزنی های وزیر خارجه این کشور با همتایان آمریکایی و عمانی تاکید کرد که پیشرفت‌های خوبی درخصوص امور مالی میان ایران و عراق حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد که فواد حسین، وزیر خارجه این کشور نتایج خوبی درخصوص امور مالی میان تهران و بغداد محقق کرد.

وی گفت: فواد حسین در جریان کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم که در ریاض برگزار شد، گفت وگو های خوبی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا داشت و این گفت وگوها منجر به پیشرفت های مهمی درخصوص امور مالی میان ایران و عراق شد.

الصحاف خاطرنشان کرد: فواد حسین همچنین هماهنگی و گفت‌وگوهای خوبی در همین زمینه با بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان داشت.

پیش از این رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، از آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران در این کشور خبر داد و گفت: در واقع این گشایش ارزی می‌تواند به ثبات بازار ارز و همچنین کالاهای اساسی کمک قابل توجهی کند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
مردم شاهد باشید که دولت چیکارمیکند که پولهای ملی بلوکه بشه وبعد باچه ذلت وبدبختی اون هم برای ارز اختصاصی به حجاج وفقط خرید کالا به کشور مسترد بشه یعنی به مااعتماد ندارن که پولهایمان رابه خودمان بدهند .این نتیجه شناکردن خلاق رودخانه جهانی وفشار برروی مردم ودلایل واهی ودروغ ایستادن روی پای خودمان است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
چقدددددر بدبختیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
عراق بقر سرمون منت گذاشته پولمون رو داده مرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
آمریکا ما را تحریم کرده خوب معلومه به ما اعتماد نداره.
خخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
یک جزیی ان را به امور حج دادند و ما بقی را به ترکمنستان
بانک تی بی ای عراق با اجازه امریکا به حساب ترکمنستان ریخت
خسته نباشید به وزیر نفت و تازه ایشان ادعای وصول طلب از عراق میکند

خسته نمیشوید هر روز یک خبر فیک میزنید و اخبار بدبختی مان را با این اب و تاب میدهید؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
پول بی زبان ایرانیها چطوری به باد میره.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
در شرایطی که همه مسایل و امور کشور و موارد و مولفه هایی که بیانگر شاخص ها و تاثیر گذاری روند و فرایند امور و کارهای سازمانها و مراکز خدماتی و فرهنگی دخیل در امر خطیری به این وسعت و عظمت و شکوهمندی خلق شده و زیبایی ها و جاذبه ها و دافعه ها همگی به نوعی از انواع و به نهوی از انها
خبر خوش برای آقازاده ها، دزدها، اختلاس گران و چپاول گران بیت المال. بشتابید که سفره رنگین دیگری پهن شد. بماند که سفره شما همیشه رنگین بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
عراق سرمون منت گذشته بخشی از پول خودمون رو داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
اون دولت حسن لیبرال بود
یه گاوی شتری بزنید زمین سر ببرید.
کجای این کره ارض به این پت و پهنی سراغ دارید مال و اموالت را بدی به طرف بعد چندتا کدخدا و ریش سفید جور کنی تا
وجه اونرا را بعد چند سال بهت بدن اون هم با شرط و شروط.اخه این هم شد کارو کاسبی
کاسب ها و مغازه داری باز ایران اول براشون کارت میکشی بعد جنس بهت میدن.بجای مدیرا یه چند تا از همینا را بزارید سرکار.
تحریم و غرب و شرق اینها همه اش بهونه است
امروز که دلار صعودی شد معلومه همش شایعه بوده
خخخخ
نفت دربرابر غذا

سخن قدیمی با یاداوری خیلی چیزها
حالا باید خوشحال باشیم که عراق بعد از سال ها بخشی از بدهی میلیارد دلاری خود را با مذاکره و خواهش و انواع شرایط مختلف پرداخت می کند
و کماکان تحریم نعمته و آمریکا هم غلطی نمیکنه چون ما موشک می‌سازیم
برای مردم هیچ فرقی نمی کنه .
خوب مبارکه پولی رو که برای اقلام مورد نظر پرداخت میشه تو گمرک خراب میشه در نتیجه همه چیز گرون میشه
من بعنوان یه ایرونی راضی نیستم حتی یه دلار آزاد بشه چون میدانم خرج مردم نخواهند کرد. دیگی که برای مردم نجوشه میخوام سرسگ بجوشه. پول‌های آزاد شده قبلی از جمله زمان اوباما و همین پارسال که 530میلیون پوند انگلیس بابت تانک های چیفتن آزاد کرد کجا خرج شد؟؟؟!؟!!!!،این پول‌های بعدی همان جا خرج میشه!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
این پول ها اگر آزاد نشوند مردم باید با تورم و انواع مالیات ها آن را جبران کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
عقل کل ازاد نشه چطوری حقوق کارمند بازنشسته و هزارن خرج بدن نکنه دوست دارید دلار بشه دویست هزار تومان از عصبانیت قدرت تحلیل از دست دادن
علی
| United States of America |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
می بخشی جناب ناشناس دفعه دیگه یک لیست مخارج محصوص شما تهیه می‌کنیم که خیالت راحت باشه.
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
چرا زور میگین آخه؟ این بنده خدا حقیقت رو گفته. پول های قبلی کجاست؟ اگه راست میگن چرا رقم واقعیش رو انکار میکنن؟ کجا دیدین گشایشی در کار خلق الله رخ بده؟
زوار اربعین پول برای پرداخت به عراق بابت ویزا و همینطور هزینه برگزاری مراسمشان جورشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
اقای هوشیار خیلی آگاه ویزا بین عراق وایران خیلی ساله برداشته شده وپولی بابت ویزا به عراق نمی دهید. ضمنا برای زوار اربعین سفره امام حسین علیه السلام از اموال همین عراقیهایی که دوست نداری همیشه گسترده بوده وهست. زیاد فکر وخیال نکن که ایران به عراق بابت مراسم اربعین پول می دهد نباش که اینها توهمات افکار بیمار هست .
درضمن اینرو بدون که اگر واردات میلیاردی عراق از صنایع ایران نبود شاید درصد زیادی از همین صنایع نیم بند ایران به ورشکستگی وتعطیلی و بیکاری شاغلان آن می انجامید . بس زیاد به این کشور همسایه گیر ندین . بروید ببینید مشکل از کجاست وحلش کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
در اینکه قسمت زیادی از این پول خرج خودیها و دوستان میشه شکی نیست،اما بدون مطالعه نباید هر حرفی زد،ویزا بین عراق و ایران چندساله برداشته شده
دنا اورمزد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
اونی که این همه در مدح و ستایش عراقی‌ها رجز خوانی می کند ظاهراً تجاوزات و جنایات جنگی عراقی‌ها را فراموش کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
ای کسیکه این متن رو نوشتی معلومه از هیچی خبر نداری. یکم مطالعه کن متوجه میشی که چقدر پول مردم محروم تو اربعین خرج میشه.
عجب دست اورد حیرت انگیزی...مدال افتخار هم حتما باید دارد..
این اتفاق جدیدی نیست و دلارهای مسدود شده از قبل هم برای خرید کالاهای بشردوستانه (عمدتا غذا و دارو) در دسترس بوده است. ولی آقایان اصرار داشتند که اسکناس دلار از عراق بیاورند ایران و برای آن 40 درصد (درست است چهد درصد!!) به دلالان و واسطه ها می دادند.
نه خانی آمد نه خانی رفت فقط چند ساعتی دلخوش شدیم
این که داستان نفت در برابر غذا هست
شما به این میگید دستاورد؟
عجب جوکی!!!!!!!!
شکم گرسنه اقتصاد داغون پولارو صرف حجاج کردن
از عراق گرفتن دادن سعودی ها
فقط جهت اطلاع! ثروت jeff bezos مؤسس و مدیر امازون ۱۲۵ میلیارد دلار است.
بخاطر اینکه مسئولان میخواهند خلاف تمام دنیا،رفتار نمایند مردم مظلوم ایران باید حق طبیعی و قانونی خود را از کشوری مانند عراق با التماس و خواهش طلب نمایند.برای لحظه ای هم شده خود را جای مردم بگذارید هر چند نزدیک نیم قرن فرصت داشتید اما.......
زیاد خوشحال نباشیم ! افغانی ها در عرض چند ماه درآمد خود را تبدیل به دلار و از کشور خارج می‌کنند. الان در خانه همسایه ( افغانستان) عروسی است.
معادل کل طلب ایران از کشورهای دیگر حتا بیشتر دولت به بانک مرکزی بدهکار است در نتیجه در صورتی که پولی برگردد که بعید می دانم آن مبلغ بدهی است و گشایشی ایجاد نخواهد شد به تبلیغات فعلی توجه نکنید
آمریکا و تروئیکای همدستش در نهایت نه تنها مجبورند ۲۴ میلیارد دلار از منابع ارزی بلوکه شده ایران را بپردازند بلکه در آینده ای نزدیک باید غرامت هایی را که در پی تصمیمات سیاسی غلط در منطقه و جهان به بار آورده اند را هم بپردازند.
در آینده شاهد خواهیم بود که نظام سیاسی دنیا از نظام تک قطبی سرمایه داری غرب به رهبری آمریکا خارج خواهد شد و به نظام چند قطبی ای تبدیل خواهد شد که به احتمال زیاد یکی از قطب های این نظام چند قطبی در آسیا و از بین کشورهایی همچون چین، هند یا ایران خواهد بود.
ایران به چند دلیل پتانسیل قطب جهانی شدن را دارا خواهد بود؛
اولا) پیشرفت و بومی سازی هایی که در زمینه های مختلف علمی بدست متخصصان داخلی صورت گرفته.
ثانیا) منابع عظیم خدادادی که دارد از نفت و گاز گرفته تا معادن مس و زغال سنگ و ....
ثالثا) موقعیت کریدوری و ترانزیتی ویژه ای که دارد و می تواند آسیای مرکزی را به اروپا متصل می کند که به گفته مسئولین زیربناهای این موقعیت های کریدوری در حال آماده سازی است، چه کریدور شمال به جنوب و چه کریدور شرق به غرب.
رابعا) و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
کسی احتیاج به نظر یک ساندیسی ندارد
و هر وقت بوی (دلار) به مشام کثیف دلّال ها میخوره دلار در ایران(گرانتر) می شود در نتیجه دلیل گرانی ارز در داخل صدق اخبار آزادی دلارهای ایران است. اگر دروغ بود دلار گران نمیشد چون شامّه ی دلار خور هااونقد قوی است که از ماه ها قبل میفهمند کجا دلار و چقد دلار داره میاد تو ایران از همین الان گرانش میکنند که گویی نه خانی مِده نه خانی رعده!!!!!
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو .
هربازاری کنترل کنه دولت ولی بازارمسکن از کنترل خارج شده و نمی شه کنترل کرد واقعا
صدام بدون مذاکره ، واجد نفت در برابر غذا بود. حالا ما اومدیم پس از کلی مذاکره رسیدیم به چیزی که صدام بدون مذاکره داشت !
چرا دولت غرامت جنگ را از عراق نمیگیرد مقداری از غرامت حق خانواده های شهدا وجانبازان هست 3000 میلیارد دلار عدد بسیار بزرگی هست
واقعا هم آقایان باید ا افتخار از ذلت لذت ببرند.داستان آزاد سازی پول های کشور در راستای بحث نفت در برابر دارو غذاست.آتش زنندگان برجام و کاغذ پاره خوانان تحریم ها و کسانی که قبل از انتخابات مانع برجام دورود واکسن شدند باید در برابر مردم پاسخگو باشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار