بازدید 2840

گام‌های چین به سمت فناوری ارتباطات نسل ۶

وزیر صنعت و تکنولوژی اطلاعات چین در نمایشگاه صنعتی گفت: این کشور استفاده از فناوری ارتباطات نسل ۵ را تسریع و به سوی تحقیق و توسعه برای فراهم کردن تکنولوژی تلفن همراه نسل ۶ است.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 10 June 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از گلوبال تایمز، جین ژوآنگلونگ وزیر صنعت و تکنولوژی اطلاعات چین در مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه ارتباطلات و اطلاعات بین المللی چین گفت این وزارتخانه ساختن اینترنت صنعتی نسل ۵ را سرعت خواهد بخشید و کاربرد نسل ۵ را گسترش می‌دهد و به شدت بخش تولید یکپارچه و سبز هوشمند را توسعه خواهد داد.

وی در ادامه سخنانش افزود چین به دنبال تمهیداتی در زمینه‌های پیشرو از جمله اینترنت نسل بعدی است و به شکلی جامع تحقیق و توسعه نسل ۶ را ارتقا می‌دهد. وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات از شرکت‌هایی که سرمایه گذاری در بخش تحقیقات و توسعه خود را افزایش دادند و توسعه مرز‌های دیچیتالی نوظهور از جمله هوش مصنوعی، بلاکچین، پردازش ابر را سرعت بخشیدند حمایت می‌کند.

دونگ شین مدیر عامل موبایل چین نیز در مصاحبه با خبرنگاران گفت این شرکت تکنولوژی‌های جدید را به کار خواهد برد و سیر تکاملی نسل ۵ را به یکپارچه کردن پایدار و قابل اطمینان در راستای تقویت قدرت صنعتی چین سرعت بخشد.

در بیانیه‌ای که شرکت موبایل چین در گلوبال تایمز منتشر کرد این شرکت حدود ۲۰۰ استاندارد نسل ۵ را هدایت می‌کند و در بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ حق انحصاری تکنولوژی موبایل به کار رفته و در میان همتایان جهانی خود در رتبه نخست قرار گرفته است.

چین پیشرفتی پایدار در ارتقا شبکه نسل ۵ دارد و تا پایان ماه آوریل سال جاری میلادی رقم کلی ایستگاه‌های نسل ۵ به ۲.۷۳ میلیون که بیشترین تعداد در جهان است رسیده است.

ممکن است چین در مناطقی استفاده از نسل ۶ را در سال ۲۰۲۳ اجرایی کند. نسل ۶ در مقایسه با نسل پیش از خود توانایی پوشش بیشتر مناطق از جمله صحرا‌ها و اقیانوس‌ها را دارد و درعین حال سرعت بیشتری نیز دارد.

انتظار می‌رود چین بتواند استاندارد‌های نسل ۶ را در سال ۲۰۲۸ تنظیم کند و استفاده عینی این نسل تا سال ۲۰۳۰ محقق شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی