بازدید 4539

مصوبه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس کارکرده ابلاغ شد

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری کارکرده با عمر کمتر از پنج سال را به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 10 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، هیأت وزیران در جلسه ۲۰ اردیبهشت ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و کشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در احرای بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و بند (ت) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با واردات اتوبوس های کارکرده موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه و به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائران و مسافران اربعین حسینی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به ثبت سفارش واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و تایید تامین قطعات، وجود شبکه خدمات پس از فروش و معاینه فنی توسط وزارت صمت بر اساس استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو اقدام نماید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) مجاز است به منظور ایجاد انگیزه و تسریع در فرآیند واردات از محل منابع داخلی خود در قالب وجوه اداره شده موضوع بند (ت) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ یارانه سود و تسهیلات بانکی را پرداخت نماید.


سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تایید وزارت کشور برای جابجایی مسافران اربعین حسینی استفاده میشود، مشمول ۵۰ درصد تخفیف می شود. دستور العمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشورو با همکاری وزارت صنعت، معدت و تجارت تهیه و ابلاغ می شود.

در جلسه‌ای که به ریاست «سید ابراهیم رئیسی» برگزار شد، با هدف توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داد با توجه به اعلام نیاز وزارت راه و شهرسازی به واردات دو هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از ۵ سال و تأیید وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صمت براساس استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو اقدام کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
واردات اتوبوس دست دوم!! نمی دانم شاید این هم یکی از شاخص های رشد و پیشرفت یک مملکت باشد!
خدا به مسافرانش رحم کند.
والله زشته
بالله زشته

برای مملکت ما ، اتوبوس کارکرده

خداییش یکم خجالت بکشید

اخه این چه مملکت داری؟
واردات اتوبوس براحتی تصویب میشود ولی خودروهای سوار خیر.
پس سهم تولیدکنندگان داخلی کجاست
جالبه همین دیروز دولت ادعا میکند 220 کارخانه های راکد را احیا کرده بعد میاد اتوبوس وارد میکنه کمر تولید کننده داخلی میشکند. عجب حکایت شده کار این دولت حداقل میگذاشتید کمی از این خبرتون بگذره خخخخخ.....
دوستان انقلابی ممنون که ایران رو کردید محل اسقاط بقیه کشورها یعنی شان و منزلت مردم ایران ماشین دست دوم هست!!!!!!!!!!!!!!!!! اونوقت ماشنهای صفر تو بغل دست ایران همینجوری توی بیابوناشون رها شده چون بازارشون اشباع شده
البته پشت واردات ماشین دستو دوم مافیای واردات قطعات این ماشنها هست که میدونند سود فروش قطعه خیلی بیشتر از سود واردات ماشین صفر هست که حداقل تا 5 سال نیازی به تعمیر نداره
اینم نتیجه مدیریت سوپر انقلابی ها است بر ملت خمیده ایران
پاسخ ها
پاسخ ۱۱.۳۳
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
ناراحتی سوار نشو
ناشناس
| France |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
شما که میگی ناراحتی سوار نشو اینارو با پول
مردم اوردن نه مال باباشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
این نظر که ميگه تو سوار نشو مثل نظر می شه که میگه اگه ناراحتی از کشور برو بیرون. انگار معنی شهر وندودن کشور ب
از هواپیما کهنه به مرحله اتوبوس کهنه رسیدیم واقعا باعث افتخار است وضعیت ما
با درود
باور کنید تو کشوری مثل انگلیس که مهد خودرو سازی هست ملت اجازه دارن خودرو دسته دوم وارد کنن،همین غرور بی خود ما آخرش کار دستمون میده،مهم رفاه و آسایش مردم باید در نظر گرفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار